13MHz krystal, hvor?

Jeg er gået i gang med mit første lille RF projekt. Det består af en PLL
styret frekvens moduleret transmitter. Da det er første gang har jeg
fundet et fint design, der ligner det jeg havde forestillet mig. Alle
printudlæg er lavet osv.

Jeg er nu nået til det problem af ref. oscillatoren kører på et
13.000MHz krystal. Jeg kan bare overhovedet ikke finde et krystal med
denne værdi nogen steder.. :( Jeg sidder så og undrer mig over om det er
fordi der er benyttet et krystal der har en parallel resonans lidt over
de 13.000MHz, som så er tvunget ned, til at køre på serie resonansen..
Ville dette ikke være en lidt underlig løsning?

Det bedste løsning ville selvfølgelig være hvis der var nogen der vidste
hvor jeg kunne få fat i et krystal der kunne virke ved denne frekvens.

Diagrammet kan ses på:
http://hem.passagen.se/communication/pic/sch_rftx.gif

--
Anders W. B.
2. års Elektronik fagtekniker lærling

13MHz krystaller er blevet brugt i nogle GSM telefoner "der kan du også være
heldig at finde LMX2322".

Hvis du bare mangler et 13MHz krystal så har jeg nok et brugt på lager.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Det ville være rart. Men jeg kan se du bor meget meget langt væk. Så jeg
prøver lige at se hvor langt borte Erik er. Men en milliard gange tak
for tilbudet.

Se kan jeg også lige benytte chancen til at sige tak for en lækker
hjemmeside. Din guide til printfremstilling er super. :)

--
Anders W. B.
2. års Elektronik fagtekniker lærling
Re: 13MHz krystal, hvor?
være

Jeg har lige været ved at se lidt i kassen med "mobil print", der er et
print med en LMX2322.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Orv, hvis du vil af med krystal og kreds ville jeg være dig meget
taknemmelig!

Hvor meget skulle det koste?

--
Anders W. B.
2. års Elektronik fagtekniker lærling
Re: 13MHz krystal, hvor?

Send mail til 15kw "Alt Gr 2"tdcadsl.dk

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Re: 13MHz krystal, hvor?

Det ville være super lækkert hvis du har et par stykker, gerne 2-3 du
ikke skal bruge. Hvad ville du have for dem?

--
Anders W. B.
2. års Elektronik fagtekniker lærling
Re: 13MHz krystal, hvor?

Desværre, der er en masse 12 Mhz og ned efter.
Ingen 13MHz
Erik

Re: 13MHz krystal, hvor?

Ellers mange tak. 15kw har sendt. :)

--
Anders W. B.
2. års Elektronik fagtekniker lærling
Re: 13MHz krystal, hvor?

Skif krystallet i både sender og modtager til noget mere normalt... - FX
12,etellerandet, der bruges i CD'er e.l.

Lars / Viborg

Site Timeline