Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Sony STR-GX311
Hej Jeg har tiltusket mig en defekt Sony STR-GX311 receiver. Den kan ikke drive en h=F8jtaler, men det g=E5r med et par h=F8retelefoner. Jeg kan skru= e op og ned men den kan ikke forst=E6rker lyden....
8
8

Ny termostat til Bosch køleskab
Hejsa, Jeg har et Bosch køleskab KGV24320/4. Jeg skal have en ny termostat til dette apparat, men jeg kan se at der findes mange "universal" termostater. Kan jeg bare installere en hvilken som helst?...
2
2

Søger forslag til elektronisk switch løsning
Jeg har 8 RJ45 "porte" som bruges til at forbinde nogle simple load enheder op til 25meter væk fra hovedkortet. Jeg har kun brug for at have 1 enhed tændt af gangen. Hver RJ45 port består af 3pins...
6
6

Trafo størrelse
Hej Under helligdagens oprydningen kom jeg til en NN trafo jeg har byttet mig til. Jeg kan m=E5le sp=E6ndinge men hvor mange VA kan kernen holde til? Det er en EI120b. Er der nogle der kan hj=E6lpe....
3
3

Service koder til en SONY KV S2953E søges
Mit 1996 tv skifter automatisk mellem 4:3 og 16:9 og det selvom jeg slår auto fra i menuen. Det holder kun til næste tænd. Kan jeg låse den via en servicefunktion? Og hvor finder jeg en service...
4
4

Erstatning for VCO-kredsen LM566 / NE566
Jeg har erfaret at den lille 8-benede VCO-kreds LM566 / NE566 tilsyneladende er udgået af produktion. Findes der en erstatning eller en anden type kreds der er værd at se på og som det er muligt at...
8
8

Diodebelysning
Kameraten min ønsker seg "hjelpebelysning" på kjøkenbenken, under overskapene; de to 36W(?) lysrørene som er der nå, avgir såpass varme at skapene ikke er egnet til oppevaring av matvarer. Jeg...
7
7

Erfaringer med en luftsolfanger søges
Jeg overvejer at investere i en luftsolfanger til sommerhuset for at holde fugten og frosten ude. Huset er på ca. 70 m2 og ligger på Møns nordkyst. Er der nogle der har erfaringer med...
22
22

Reperation af en gammeo forstærker..?
Min fætter har en gammel surroundforstærker stående hvor baghøjttaler udgangene er gået og jeg har lovet at jeg vil reparere den hvis jeg kan... Jeg har indledningsvist kun undersøgt dyret ved...
8
8

Hjælp til ny loddekolbe
Hej Jeg skal ha' anskaffet mig en ny loddekolbe. Jeg havde t=E6nk mig en weller magnastat station, men s=E5 l=E6ser jeg om eu direktiver og blyfri lodning med de besv=E6rligheder det medf=F8rer....
4
4

Lidt hjælp til forståelsen
Hej. Har skrevet en lille artikel til en hjemmeside omkring udregning af formodstand til LED, men jeg er ikke den store artikkelskriver, så hvis der er nogle af jer der gidder af gennemlæse den, og...
4
4

Holdbarhed af computer i koldt loftsrum
Jeg har et kontor p=E5 f=F8rste sal hvor der lige bag sidev=E6gen er en skunk som jeg overvejer at smide en computer ud i. Jeg hader computerst=F8j fra bl=E6sere diske etc. og har aldrig haft held til...
7
7

Elektrolytter til Hi Fi
Hej gruppe Hvor finder jeg lytter (10.000-33.000uF / 100V) og lavohm ? Gerne med skrueterminaler. Mvh, Henrik
2
2

error mplap C9=2,1
Hej n=E5r jeg pr=F8ver at compile mit program skriver den: DEBUG=3D1 C9=3D2= ,1 jeg skal bare have en lysdiode til at blive t=E6ndt men hvad er det for en fejl? jeg ved ikke hvad den betyder hj=E6lp...
1
1

slave stikkontakt
Jeg har brug for et "rel=E6" eller noget, der kan t=E6nde for en st=F8vsuge= r n=E5r jeg t=E6nder en el-rund-sav. Jeg troede lige at jeg var smart og k=F8be en str=F8m-spare skinne til TV. MEN den kan...
7
7