12V fordeler til mc ?

Til diverse ekstaudstyr som kædesmører, varmehåndtag og GPS skal jeg have
lavet noget 12V.

Hidtil har jeg lid adhoc sluttet det til med strømtyve og spadestik. Dvs
først en sikring og så et relæ der trækker når der kommer lys på, og så
derfra et kabelrod. Dvs eneste indgreb i cyklens org. elnet er til at trig'e
relæet.

Nu skal jeg have ryddet lidt op, men noge gode ideer til fordeling af 12V'en
?

Mig eget bedste bud er at lodden en stump som en  1-til-4 og så med
krympeflex omkring, men nogen bedre ideer ?

Måske noget med en lille fix sikringsbox, så hver forbruger kan få en
passende lille sikring. Hos RS er der masser af sikringsholdere til
printmontering. Så jeg har også overvejet en "fuglerede" af sådanne med
bunden indstøbt i silikone.
--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Re: 12V fordeler til mc ?

De fås i biltilbehørsforretninger. Jeg har selv noget fra de glade
"bilstereodage", dog ikke i "forguldet" kvalitet, men en simpel
sikringsholder til 5 fladsikringer.

Re: 12V fordeler til mc ?

Hos thansen kan jeg nemt finde nogle til en enkelt fladsikring
F.eks 40801 Sikringsholder til fladsikring  og de kan da let limes sammen -
men en med blok med en 3-4 stykker ville være ideelt.

men de har også en 43945 Sikringsboks 1 indgang/3 udgange men det er til
glassikringer og den ser ikke ud til at være egnet til vibrationerne fra en
enstamper (alt er samlet med skruer.)

Nå jeg må prøve at finde en "rigtig" butik

Re: 12V fordeler til mc ?

Det er en dødssynd at lodde på bløde ledninger, de knækker ved lodningerne,
grundet vibrationer.

Børge

Re: 12V fordeler til mc ?

Også selvom de er støttet af krympeflex ?

Min erfaring siger at ledninger også knækker ved stik der er krympet på -
både i gamle biler og på gamle mc'er.

Re: 12V fordeler til mc ?

Selvfølgelig hjælper krympeflex, spec. hvis der bruges den med lim, hvor det
så kan blive vandtæt.

Det med at ledninger knækker ved stik er tit forårsaget af korrosion.

Børge

Re: 12V fordeler til mc ?

Hej Anders,

Jeg vil ikke anbefale noget, som kan kaldes fuglerede.
Men en sikringsboks til en bil, de fåes vandtætte, og i alle størrelser.

Hvad med Biltema? Mener ovenikøbet at du ofte er i nærheden af både
afdelingen i Ålborg, og den i Næstved!

Bingo.

Til 4 stk  artikel nummer 43-050 ved www.biltema.dk

Til 6 stk. artikkel nummer 43-051

Mvh

Peter Skov

Re: 12V fordeler til mc ?

Nærheden og nærheden - med et par hundrede km til arbejde er afstande jo
relative, men det er efterhånden ved at være en god undskyldning for en
omvej. Næstved kommer jeg sjældent nærmere end 50km og jeg har noget
lignende til Aalborg.

De ser helt rigtige ud til formålet.

Hvordan vil i så fordele 0/stel ? Jeg regner med at trække ledninger retur
til 0/stel og vil i der anvende krympestik med øjer og så stable dem ?

Re: 12V fordeler til mc ?

Ja, noget lignende, men ikke stable for "højt", så hellere et par skruer ved
siden af hinanden på en tyk plade, hvor man tilsutter stel, og på skruerne
så monteter spadestik til stelledningerne.

Jeg kan evt tage et billede af noget tilsvarende i en rallybil, så skal du
bare "nedskallere" det en smule.

Men jeg kan ikke tage det før i aften eller i morgen. Og jeg er PT
internet-løs derhjemme pga. flytning, så det er her fra arbejde jeg kan
sende det. Og jeg vil helst sende det direkte til dig.

Mvh

Peter Skov

Re: 12V fordeler til mc ?

Ja så kan det nok også holde på min gyngehest
(http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID80%81 ) eller pakæslet
(http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID80%79 )

Mail adressen herunder burde stadig virke med attachments.
--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Site Timeline