12V fjernbetjening

Jeg købte denne 12V fjernbetjening i Kina og regnede med at der var en
form for instruktion eller lignende med, hvilket der så ikke var:

http://www.aliexpress.com/snapshot/227163536.html

for og bagside:

https://www.dropbox.com/s/757sjm60803xpyd/scanned_0002.jpg
https://www.dropbox.com/s/wtklaohfnopk5ii/scanned_0003.jpg

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg skal forbinde den?

Jeg går ud fra at enten + eller - fra 12V kilden skal forbindes til
lampen og så skal lampen forbindes til  1, 2 eller 3 - eller måske ikke

/Henning

Re: 12V fjernbetjening

Når man køber på Ali, så behøver man jo ikke acceptere modtagelsen af
varerne, før man synes det lever op til det man mener at have købt.

Så skriv til sælgeren og bed om en vejledning, det plejer de at være
flinke og hurtige nok til at skaffe.

Mvh Hauge

Re: 12V fjernbetjening

For så at svare på dit spørgsmål ;)

12 volt er til en strømforsyning til selve modtageren, de tre andre
forbindelser er de 3 poler fra relæet direkte ud, dem forbinder du så
som man normalt gør med et relæ.

Mvh Hauge

Re: 12V fjernbetjening

Tak for forklaringen. Kan det evt forklares endnu tydeligere.for en
elektronik analfabet, som aldrig har forbundet et relæ :-)

mvh Henning

Re: 12V fjernbetjening

Næppe. Det er utvivlsomt som Hauge skriver, 2 klemmer til fast 12V
og 3 klemmer ud direkte fra relæ. Sæt 12V til og mål med ohm-meter
(eller anden gennemgangs-tester) hvad der sker på klemme 1, 2 og 3.

Relæet er et JQC-1C, så i følge denne side:
http://pennyluo.member.seekic.com/product_center/JQC_3F_T73_12Vdc.html
er 2 fælles og 1 og 3 er slutte og bryde.

Ivar Magnusson

--
Har vi mere smør?
www.harvimeresmør.dk

Re: 12V fjernbetjening

Ups, jeg tager min anbefaling tilbage. Jeg kan se at den sender
på 315MHz, og det er ikke lovligt at bruge den frekvens i Danmark.

Jeg ved ikke hvad frekvensen  bliver brugt til. Nogle frekvenser må
man ikke skrive eller videregive hvad de bruges til. Det er nok
af militære hensyn.

--
Har vi mere smør?
www.harvimeresmør.dk

Re: 12V fjernbetjening
Det havde jeg godt nok ikke taget med i mine overvejelser. Så kommer den
nok til at blive liggende i skuffen.

Re: 12V fjernbetjening
On Sat, 11 May 2013 10:26:20 +0200, Henning  =

en  =

Hvad var det planen du ville have fjernbetjent?
En 12V lampe eller en 230V lampe?

SE5% vidt jeg kan forstE5% dit ali-link sE6%lges den til at styre 230V
apparater; men I sE5% fald synes jeg afstanden mellem relE6%ets 1-2-3
og +/- 12V ser farligt korte ud.

//michael

-- =

Using Opera's revolutionary email client: http://www.opera.com/mail/

Re: 12V fjernbetjening

En 12V loftslampe i et kolonihavehus, som vi gerne ville kunne slukke
fra sengen

Hmm. Ved det ærligt talt ikke hundred procent. Men hvis det er som
eksperterne skriver længere oppe at strømmen skal tages direkte fra 1,2
og 3 giver det vel kun mening hvis det er 12V.

Re: 12V fjernbetjening

Nu er den nok mere møntet på et marked med 110v - men afstanden mellem
terminalerner overholder såmænd kravene fint.

--
Jan_stevns

Nu er vi også at finde på Facebook :
Re: 12V fjernbetjening
jan_stevns forklarede:

Mellem teminalerne, men ikke til andre baner. Der skal svjh. være 3mm,
og det er der ikke til den +12V bane der er trukket om til ben1 på
relækontakten.
Så nej - det er ikke godkendt til vores lysnet.

Birger

Utils http://sdccms.dk/ordbog/ http://sdccms.dk/mailfriend/
Re: 12V fjernbetjening

Kan det evt. forklare for en meget uvidende person, helt nøjagtigt jeg
forbinder den. udover +/- 12V. Hvilke ben skal jeg koble til lampen (12V).

Re: 12V fjernbetjening
Henning forklarede den 5/13/2013:

Du lodder den lille ø ved relæben 1 sammen med relæbenet.
Lampen forbinder du mellem -12V og ben 2 eller 3.