12v el motor til go-cart

hej alle

Denne sommers projekt skulle gerne være en el gocart til junior :O)
Jeg har tænkt på en motor fra en af de der fixe køretøjer der suser rundt i
byen med folk der ikke er så gode til bens. Men inden jagten måske går ind
på såden en fætter ville jeg da lige høre om der er nogle gode ideer i dette
forum, måske en helt anden (og billig) løsning ?

Hvor kan man i det hele taget få fingrene i sådan en, og hvad må man bøde
for den ?

Håber der kommer nogle input's

God sommer
:O)

Re: 12v el motor til go-cart

Sæt pedaler i den, det er bedst for knægtens helbred
og din pengepung.

Mvh Max

Re: 12v el motor til go-cart

dette

Jeg har en hastighedsregulering til en Bosch 2000W motor liggende, plus en
2,5Kw DC motor(ikke en tivolibosch), men noget svenskt isenkram, kan ikke
huske navnet. Kommer fra en 750kg tung elektrisk trækker, der kunne rende
15km/t med den motor på plan gulv.

Meeen det er nok lige vildt nok til en gokart til ungerne ;-))
Medmindre de skal kunne trække brændere med den gokart....?

;-)

Mvh
Henrik

Re: 12v el motor til go-cart

dette

 - Har en gammel golfvogn stående, godt rusten, godt nok oprindelig til 36
volt, men kunne rende omkring 35 km...

  den er din, hvis du vil ha den... - motoren burde virke, og der er også et
differentiale...

Lars / Viborg

Re: 12v el motor til go-cart
Hej
Har selv experimenteret med en eldrevet go-kart til min lille fætter.
Den blev aldrig helt færdig, men mangler egentlig kun et ordentligt fortøj /
forhjulsophæng.
Bagpå sidder en rullestolsmotor, men uden den originale store udveksling så
nu den ruller en 20-25 km/t ved 12 volt.
du skal få hele mollevitten for en tusse.
(Og jeg kan god se at jeg er oppe imod en gratis løsning.. ))
 annyway, kan godt fange et par billeder hvis det har interesse..
Mads wahlberg / Århus.

rundt
ind
bøde
et

Re: 12v el motor til go-cart
jammen send endelig et par stykker, det lyder jo som et projekt der er til
at gå til... :O)
Du sender dem bare direkte til mig

Hilsen B.Agerholm

Re: 12v el motor til go-cart

rundt
ind
bøde
et
Ellers er jeg liebhaver - jeg har et plæneklipperproject med elektrificering
af en gl.Ransome mkI cylinderklipper.

/carsten

Aalborg - der er jo ikke langt til Viborg

Re: 12v el motor til go-cart

36
også
elektrificering

 - bare lige så jeg er enig med liebhaverne... - den er ikke særlig pæn
længere, den er faktisk mildt sagt grim og rusten...

 - til gengæld står den kun i vejen, så den første der vil ha', er vinder...

 - Ring / SMS evt. på 20239108

Lars / Viborg