12v dc til 3faset/ac - Page 2

Re: 12v dc til 3faset/ac

"Calle." skrev

Det var netop det jeg ville undgå ved at lave det som en 3faset motor.
Svinghjulet med magneterne ( 11 magneter)  sidder der jo i forvejen
så den eneste forskel  på  en elmotor som denne :
http://users.cybercity.dk/~ccc16084/LRK.htm
og tændingen/svinghjulet på min knallertmotor er den 3fasede stator.
Statoren er stillestående og det er yderkappen der drejer rundt
( i mit tilfælde det eksisterende svinghjul)

Mvh
Kaj

Re: 12v dc til 3faset/ac
Hej

Er det noget du kan bruge?
Mvh
Monie

Re: 12v dc til 3faset/ac
Hej

Jeg får bare at vide at meddelelsen ikke findes hvis jeg klikker på linket
men jeg går udfra det er det diagram du har lagt i dk.binaer ?

Min viden rækker ikke så langt, men det ser ud til det er nemt at bygge,
så det vil jeg da lige prøve. De fleste af stumperne har jeg i forvejen.
Der er dog 2 ting jeg ikke lige kan hitte ud af, til venstre på billedet er
der
en "start" kontakt. Herfra forsvinder der en forbindelse ovenud af skemaet
hvor skal den gå hen  ( Der er også en fra IC3  der forsvinder )
skal de 2 forbindes ?

Hvad er den højre kontakt ( S1) til, jeg kan ikke læse hvad der står ved den
?

Mvh
Kaj

Re: 12v dc til 3faset/ac

Nevermind, den del løste sig selv da jeg printede det ud.

Re: 12v dc til 3faset/ac
Ok

Linket virker her- men ok - det ligger jo i dir: dk.binaer.
Når du har lavet og prøv dette vil jeg gerne hører fra dig om resultatet.

Mvh
Monie

Re: 12v dc til 3faset/ac
Jeg opdage lige at du skrev, at du ikke kunne se hele digrammet..
Send mig din e-mail-adresse og jeg vil sende dig hele JPG-filen

Min E-mail: mjs AT nypost DOT dk

Mvh
Monie

Re: 12v dc til 3faset/ac
Hej Kaj
Send lige din E-mail igen. Noget gik her :-(
Mvh
Monie