12v dc relæ

Hej er der nogen der kan hjE6%lpe mig, jeg skal have en hjE6%lpe relE6% p=
E5%
mit loft lys i bilen men da det fader langsomt ned vil en alm. relE6%
pralle , jeg skal bruge ( ? ) der kobler ind ved ca 12V og falder fra
igen ved ca 12V

Re: 12v dc relæ

Har du prøvet?

Som regel vil relæet slå til ved 10-11 volt og når først det er trukket
kan det holde ned til 6-8 volt, hvorefter det falder ud.

Re: 12v dc relæ
On 24 Mar., 22:04, "Klaus D. Mikkelsen"
 pE5%

ja jeg har prF8%vet med en alm, relE6% men den begynder at klapper, slE5%r
til og fra indtil spE6%ndningen kommer sE5% langt ned at der bliver ro

Re: 12v dc relæ

Det lyder meget mærkeligt.

Flimrer lyset så også?

Har du mulighed for at fange forsyningen inden "softsluk" kredsløbet?

Alternativet er ikke et mekanisk relæ, men en schmitt trigger med en
ordentlig hysterese.

Re: 12v dc relæ
Kan det ikke være pga. at der bliver brugt pwm til at dæmpe lyset?

/Jonas

Re: 12v dc relæ

hvis du sætter de 12 v på relæet, og lader relæet trække med
stelforbindelsen til dørkontakten i stedet? - normal "bilmetode".

finn

Re: 12v dc relæ

Det skal bruges i en ny transit hvor kabine og loftlys styres af
gemmodul ( blackbox )
sE5% jeg kan ikke bruge den " normale bilmetode "
Jonas  hvad betyder pwm ?
det er nok mulig at man skal over i loget elektronisk relE6% jeg har
ogsE5% tE6%nkt pE5% en VDR modstand men ingen erfaring med det ??

Re: 12v dc relæ

http://www.google.dk/search?hl=da&q=pwm&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=&aq=f&oq =

Vi tager den lige baglæns:
Hvad har du erfaring med?

Re: 12v dc relæ

Fra loftlyset gennem en diode til relæet, der har en
elektrolytkondensator i parallel over sig.

Størrelsen af komponenterne afhænger af hinanden...

Leif

Site Timeline