12V/5A fra atx-psu - spørgsmål

Jeg har fået smidt en lækker harddiskserver i nakken, som skal have 12V/5A
DC stabiliseret.  Så jeg sidder her med en ATX-PSU fra en gammel IBM
netinfinity, som jeg indtil videre har leget med.

Hvis jeg vælger at bruge PSUen fremover som forsyning til harddiskserveren,
skal den stå tændt 24/7.  Men hvor mange watt vil sådan en PSU egentlig
trække, selv om den spytter maks 5A ud hele tiden?  Vil Det hele tiden være
maks 60W, som harddiskserveren skal bruge eller hvad?

Kan jeg med held pille blæseren ud af PSUen, når den kun skal spytte 60W
til serveren?

Jeg er nysgerrig, da en stabiliseret strømforsyning i den størrelse er lige
lovlig dyr. :)

--
Mvh. Peter T.

Re: 12V/5A fra atx-psu - spørgsmål
Hej Peter

Hvis du har lidt tålmodighed og kan vente til den kommende uge,
så kan jeg lige checke om jeg ikke har sådan en PSU du kan få.

Mvh Max

Re: 12V/5A fra atx-psu - spørgsmål

Jeg kan prøve, men vil ikke love noget.

--
Mvh. Peter T.

Re: 12V/5A fra atx-psu - spørgsmål

Den vil ikke trække ret mange flere watt end de 60W. Tabseffekten er ikke
ret stor ved sådan en PSU = ubetydelig i denne sammenhæng.
Du kan sagtens pille blæseren ud af den.

En gammel AT psu kan nu også nemt gøre arbejdet, og der er du fri for at
skulle ind og modificere den for at få den tændt (på en ATX skal du
kortslutte et par ledninger før den kører).

Peter

Re: 12V/5A fra atx-psu - spørgsmål

Jeg venter alligevel gerne. :)

--
Mvh. Peter T.

Re: 12V/5A fra atx-psu - spørgsmål
Hej Peter

Mail mig en postadresse, fjern invalid i min adresse.

Mvh Max

Re: 12V/5A fra atx-psu - spørgsmål

Sendt.

--