12V-230V 1000w konverter

Hvor kan man købe subj. og til hvilken pris.
Jeg skal bruge en varmepistol når jeg er ude og montere skilte, men da jeg
ikke altid har adgang til lysnettet, skal jeg bruge en konverter.
Nogen der ved noget om emnet?

--
Mvh.
Rene' Godskesen

1kW 12 volt = 83A.
Det tømmer hurtigt batteriet :-)

Ellers er det typisk HN der har sådan noget gejl. Kig evt efter en
generator i stedet.

Re: 12V-230V 1000w konverter

Tjae for at uddybe, hvad med et af de der nødstrøms generator anlæg :)

Kasper

Re: 12V-230V 1000w konverter

Det var en af dem jeg mente.....

Re: 12V-230V 1000w konverter

Kan du ikke bruge en der kører på gas?
--
  Calle.

Re: 12V-230V 1000w konverter
Hej Rene

Er det ikke at gå over åen efter vand, en varmepistol på gas
må da være en bedre løsning.

Mvh Max

Re: 12V-230V 1000w konverter

Eller en 12V varmepistol.?

Jeg er enig med øvrige kommentarer: Der er "synd" at bruge en converter
bare for at lave varme.
Dvs. spild af penge at lave en fin spænding bare for at varme luft op.

OK, motoren har sikkert brug for en "rimelig" spændingskvalitet.

Men prøv først at finde en 12 V, eller en på gas.

Mvh. Jørgen

Re: 12V-230V 1000w konverter

At finde en på gas er nemt, fabrikatet hedder Sievert
og sælges af BP Gas forhandlere.

Mvh Max

Re: 12V-230V 1000w konverter
Ok...

Jeg havde sq ikke lige tænkt på det dér med en varmer på gas :-)
Det vil jeg lige prøve at arbejde videre med :-)

--
Mvh.
Rene' Godskesen

Sådan er livet, de simple løsninger er ofte de letteste at overse :)

Mvh Max

Re: 12V-230V 1000w konverter
Max skriblede og skrablede følgende:

Der er bare en betydelig forskel på el og gas. Der er ingen blæser på en
gaspistol, så varmefordelingen er meget forskellig fra en elpistol. Man skal
meget tættere på, og så er det meget sværre at styre varmen, hvis man vil
undgå at folien brænder.

Jeg bruger f.eks. meget krympeflex på både, og har ofte ikke 220v 1600 watt
til rådighed, så jeg har forsøgt med diverse gasblæsere, og det fungere ikke
godt.

Claus

Re: 12V-230V 1000w konverter

Ja der mangler lissom en blæser for at det virker optimalt :-(
--
Mvh.
Rene' Godskesen

Hvad skal man med en blæser når man arbejder med en gas
under højt tryk ?

Mvh Max

Re: 12V-230V 1000w konverter
Hvis man køber en gas varmeblæser med en "blød" flamme så genererer den
rigeligt med vind. man kan også finde en af katelysator typen. de laves bla.
af portasol.

Re: 12V-230V 1000w konverter
Max skriblede og skrablede følgende:

Prøv du at arbejde med bløde materialer og så en gaspistol. Jeg har fire
forskellige gaspistoler/ gasblæsere og ingen af dem er velegnede til hverken
folie eller krympeprodukter. Man ender med at brænde dem i stykker.

Underligt nok, så er der flammer på en gasbrænder. Det er der ikke på en
varmepistol.

Claus

Re: 12V-230V 1000w konverter
De sælges af www.multiplex.dk. Det er nok for dyrt til at drive en
varmepistol sådan men det må du jo selv tage stilling til...

MVH
MAJ

Site Timeline