12 - 6 volt...

Hejsa...

Jeg mangler en nem måde at omdanne 12 volt til 6 volt. Der skal ikke kunne
trækkes den store strøm igennem. Ca. 1-1,5 amp. højst...

MVH. Jesper

Re: 12 - 6 volt...

2 stk 7806 i parallel + et par små effektmodstande eller en 7806K.

Re: 12 - 6 volt...
6volt  1,5A Zener i serie?

er det et konstant forbrug, en passende modstand jvf. Ohm

finn

Re: 12 - 6 volt...

Hvilket ved 1.5Amp giver 9watt i varme.

Bo //

Re: 12 - 6 volt...

Det gør en lineær regulator jo også.
Du tænker måske på hvor "nemt" det er at finde en 9W zener?

/Bo.

Re: 12 - 6 volt...

Jeg orkede bare ikke at svare på to næsten ens indlæg :-)

Ja, skal man brænde varme af, kan det gøres mere præcist med en serie
regulator.

Bo //

Re: 12 - 6 volt...
Hej Bo

Det bedste ville jo være en switch mode supply til opgaven, og jeg har
for
nylig set at der laves sådan nogle der er plug-in erstatninger til 78-79
serien,
er der nogen der har set dem på markedet ?

Re: 12 - 6 volt...
$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk:

Dem her: http://www.dimensionengineering.com/DE-SW050.htm ?

/Jesper