Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Analog top- wizard søges til et mic preamp projekt
Hej Jeg leder efter en analog top-wizard som vil være med til at udvikle en speciel mikrofon preamp i stil med denne: Eller endnu bedre denne: :-) De billige preamps, som er på markedet er alt for...
18
18

Emulere netværksprinter
Jeg skal teste en del funktionalitet i et større IT system over en længere periode. Under testen vil systemet printe en masse sider på en HPLaserjet 4350 som er på netværket. Jeg skal ikke bruge...
5
5

mere printfremstilling.
Nu har jeg endelig tager beslutningen om at lave et print selv. jeg har planlagt at bruge "print p=E5 den lette m=E5de metoden". med nyanskaffet natruimpersilfat og print.( hurra for el-supply :-)...
19
19

Nokia TX-100 Textinserter
Fandt sådan en i gemmeren, men kan ikke huske hvad det er for noget. Den er lavet af Tibro MicroData AB. Det ligner en textinserter til noget video, da der er video in/out på den og 9V DC. Har...
5
5

Hvilken sensor viser rigtigt ?
Jeg har to temp. sensore der sidder samme sted og måler - Den ene er en DS18B20 fra Maxim. Den anden sensor er en PT 100 føler - Der er 1.3 graders forskel på dem - feks: PT 100 = 11 grader DS18B20...
17
17

Hvad hedder det ?
Hej Jeg købte på et tidspunkt nogle ruller af noget vævet flex slange/rør/pølse/strømpe, det er vævet af tyde nylon tråde, og bruges til at føre ledninger igennem, eksempelvis i biler oligt.....
4
4

Diodeerstatning i Paulmann Flex
Hej For et par måneder siden købte jeg en Paulmann Flex i Silvan. Herligt, lys ved computeren og uden at man om sommeren skal stege i varmen fra en halogen. Nå, men der gik vel et par uger, så...
14
14

Proxxon ting - Jonas Jalling
Hej Jonas, Kan du ikke give noget mere info om din fræser? Købt eller hjemme lavet? Købt hvor ? Hvilke Dele? Hvilke programmer? Hvilke styrebox Billeder ETC? Kasper
3
3

Solid State Relæ ting
Jeg skal bruge en "Solid State" ting der kan drives af en +5V og kan trække noget der svarer til en kummefryser, hvor finder man sådan en billigst? Mvh Allan
11
11

Tryk på fx. plexiglas??
Hej! Selv om dette ikke direkte er elektronk, s=E5 har det alligevel noget med elektronik at g=F8re. Er der bland l=E6serne nogen der ved om der findes en metode til at overf=F8re print (l=E6s...
3
3

Casio PV-100 og Flash
Hejsa Jeg har f=E5et en Casio Pocket Viewer 100 fra 1999 ( ) Men dyret virker ikke. Har nogen nogle erfaringer med s=E5dan en? Der er flg flash-kredse i den: 29F800 29LV800 NEC D441000 Jeg spekulerer...

Bauknecht Was4540 Program Finvask, når program når til kort centrif. køre den i ring uden at køre videre til udtømning.
Hej. Jeg har en Bauknecht 4540 som er 3 =E5r gammel og den er begyndt p=E5 at n=E5r jeg k=F8re en finvask p=E5 40 grader, s=E5 n=E5r den n=E5r til kort centrifugering klikker programmet ikke videre...
2
2

Lave +/- ud af 14v dc ????
Hej Hvordan kan jeg nemt og småt lave strøm fra et batteri om til en evt +/- forsyning? Jeg har behove for en billig 4 kanals transportabel (mic)optager, og vil således lave denne om til...
6
6

LCD generellt
Fluke har et "3 1/2 digit" display. 0000 - 1999. Det har 30 pinners tilkopling. Hvordan bør jeg lete for å finne andre display som kan passe i samme tilkopling, altså med samme sokkel og sånt. HM
1
1

Re.
Når man har en integreret forstærker hvad kalder man disse 2 klemmer der sider bag på for at koble for og efekt sammen.
6
6