Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Hvilket digitale voltmeter til montering?
Jeg har to ekstra (separate) batterier i bilen jeg ønsker at overvåge spændingen på. Enten ved at have et lille voltmeter oppe ved instrumentbrædtet, tænker at prikke en af de små firkanter ud...
2
2

"Hullprint" for SMD?
Jeg har mange 14 pins SMD som jeg gjerne vil bruke i "hullprintoppstillinger. Finnes der ferdige slike hullprint? HM
20
20

12 eller 24VDC til 230 VAC
Hejsa Har nogen erfaringer med dette? Skal jeg bruge en switchmode og bl=E6se det op til 320VDC og s=E5 nogle thyristorer/transistorer til at hakke det til AC, eller brugen en trafo omvendt? Alts=E5...
2
2

Protool
Hejsa Skulle nogle have elektroniske dele fra Protool v=E6rkt=F8j (boremaskiner m.v.) s=E5 er jeg interesseret MVH Sonnich at-hot-ee

Intern og Xtal-oscillator samtidig i en Microchip PIC12F629
Et spørgsmål til PIC-processor eksperterne. Jeg har disassembleret hexfilen til en lille pejlesender der har været i CQDL for godt 4 år siden, men undrer mig over om det er muligt at bruge den...
2
2

Oplader til batteri ?
Jeg har k=F8bt mig en fjernstyret flyver men stor var min overraskelse da jeg s=E5 den medf=F8lgende lader. Jeg er temmelig blank mht elektronik, s=E5 hvordan jeg skal f=E5 opladt mit batteri med...
18
18

Måling på pulstog fra IR fjernbetjening
Hej NG I forbindelse med fjernstyring af en varmepumpe har jeg brug for at få målt på / analyseret hvad der bliver overført af data ved betjening. Varmepumpen kan kun betjenes vha. en infrarød...
2
2

LCD Display
Hejsa Jeg har købt dette display Bagpå står der bare et andet typenr: DEM 20485SYH-LY/V og nu har jeg så også fundet et datablad til det: å er spørgsmålet bare: Hvordan styrer jeg kontrasten...
10
10

Batterilader søges.
Måske er jeg for krævende... men til små penge søges lader der kan aflade, lade og vedligeholdelseslade NiMH-batterier i AA AAA og 9v (må godt være 2 forskellige) Den skal kunne lade AA på 2500...
8
8

Trådløs alarm
Jeg har min båd liggende i baghaven samt diverse løsøre, og har desværre nogle gange oplevet (for sent) langfingrede "gæster". Hvordan kan man let/billigt få en *trådløs* alarm med eks....

luft renser
Hej, Er der nogle der har erfaringer med luft rensere, har googlet lidt på nettet og også fundet flere diagrammer, men ville høre om der er nogle der har erfaringer med det. Husker en konstruktion...
1
1

Om at få lavet en føler "DS18B20"
Jeg har en DS18B20 i plasthus - den er jeg ikke glad for. Jeg har en teori om at hvis den kunne komme ned i feks et messing rør der lige kunne have et TO-92 hus med ledning i sig - så ville det...
5
5

Ny elektromotor
Jeg har købt en ny elektromotor til mit pillefyr, efter at have installeret motoren fysisk, monterer jeg kablerne efter farve dvs jeg spænder brunt kabel hvor der sidder brunt kabel, blåt til blåt...
2
2

oprydning - gratis FPGA ere
hej jeg har lige f=E5et nogle fpga ere er der nogle herinde der gerne vil have dem ? jeg ville smadder gerne selv kunne lege med dem, men jeg ved at jeg ikke for tid, s=E5 jeg vil hellere have at de...
6
6

VCA eller CCA
Hej Er der nogle der har kenskab til en simpel VCA (sp=E6ndingsstyret forst=E6rker) eller CCA (str=F8mstyret forst=E6rker). Jeg har googlet rundt men ikke fundet noget 100% brugbart. Benny
8
8