110V ac

Har en båndoptager til 110v. Amerikansk model. Kan en lysdæmper bruges til at reducere de 230v til denne spænding. Og dur det.

/Erik

Reply to
Erik Bøggild

Hej Erik

NEJ, du skal have en autotrafo til at klare opgaven, og så håbe på at hastigheden ikke er bestemt af netfrekvensen.

Ps: hvor befinder du dig geografisk ?

Ålborg! "Erik Bøggild" skrev i en meddelelse news:4a0ac462$0$14113$ snipped-for-privacy@nntp06.dk.telia.net...
Reply to
Erik Bøggild

Hej Erik

Ålborg er for langt værk til at jeg kan hjælpe sådan lige nu.

Kan du oplyse præcis hvad model båndoptageren er ?

Har en 220 -> 110 Volt trafo liggende (faktisk flere af slagsen).

Den er dog nok lidt dyr at sende, men jeg gør det gerne, hvis jeg kan få lidt for det :-)

--
Benny
Reply to

Det er en sony spolebåndopt. TC 755 "Erik Bøggild" skrev i en meddelelse news:4a0ac462$0$14113$ snipped-for-privacy@nntp06.dk.telia.net...

Reply to
Erik Bøggild

Hej Erik

Hvis du er heldig og den er lavet som omtalt i denne brugervejledning, ja så kan den omskiftes til 230 VAC, men det kræver nok en med indsigt at gøre det.

Det ligner da godt nok en spændingsvælger, den må jeg lige se om jeg kan finde. ;-) "Erik Bøggild" skrev i en meddelelse news:4a0ac462$0$14113$ snipped-for-privacy@nntp06.dk.telia.net...

Reply to
Erik Bøggild