110V ac

Har en båndoptager til 110v. Amerikansk model. Kan en lysdæmper bruges til
at reducere de 230v til denne spænding. Og dur det.

/Erik

Re: 110V ac
Hej Erik

NEJ, du skal have en autotrafo til at klare opgaven, og så håbe på
at hastigheden ikke er bestemt af netfrekvensen.

Ps: hvor befinder du dig geografisk ?

Re: 110V ac

Har en 220 -> 110 Volt trafo liggende (faktisk flere af slagsen).

Den er dog nok lidt dyr at sende, men jeg gør det gerne, hvis jeg kan få
lidt for det :-)

--
Benny

Re: 110V ac
Ålborg!

Re: 110V ac
Hej Erik

Ålborg er for langt værk til at jeg kan hjælpe sådan lige nu.

Kan du oplyse præcis hvad model båndoptageren er ?

Re: 110V ac
Det er en sony spolebåndopt. TC 755

Re: 110V ac
Hej Erik

Hvis du er heldig og den er lavet som omtalt i denne
brugervejledning, ja så kan den omskiftes til 230 VAC,
men det kræver nok en med indsigt at gøre det.

http://wegavision.pytalhost.com/sonyTC-755A /

Re: 110V ac
Det ligner da godt nok en spændingsvælger, den må jeg lige se om jeg kan
finde. ;-)