10mA current limit

Davs

Nogen der ligger inde med et godt tip til en strømbegrænsning ved 10mA på en
0-10VDC udgang? Jeg havde tænkt mig noget med en PNP transistor, men har
ikke helt kunne finde den optimale løsning.

Wind

Re: 10mA current limit

Konstantstrømsgenerator ?

Kig på min private hjemmeside.

Re: 10mA current limit
Hej

Nej det er ikke en konstantstrømsgenerator, da strømmen ud af trinnet skal
kunne være fra 0-10mA afhængig af hvad loaden trækker.

Før det der styre max. strømmen i spændingsintervallet fra 0-10VDC er blot
en 10VDC spændingsforsyning, og loaden er ekstern.

Wind

Re: 10mA current limit

Okay, det er nemt, byg en spændingsgenerator der kan levere mere end
10mA.

Hvis du load kun trækkr 10mA gør det ikke noget at forsyningen kan
levere 1A.

Så skal du ikke gøre noget.

Re: 10mA current limit

Hej Klaus.

Du mangler en konstantstrøm generator med en N channel Depletion mode fet.

Jeg manglede en simpel konstantstrøms generator der gav samme strøm ved 5
volt og 200 volt. N channel Depletion mode fetten var uden tvivl den bedste.
Den burde du have med.

Benny

Re: 10mA current limit

Okay

Diagram tak :-)

Re: 10mA current limit

Det kommer jo helt an på hvordan det øvrige kredsløb er bygget op.

--
Vh. Peter Andersen
www.mespilus.dk

Re: 10mA current limit

en

Hvad skal udgangen gøre når strømmen stiger til >10mA? Skal den lukke
fuldstændig ned eller er det godt nok at den blot falder i spænding?

En PNP transistor er et rigtig godt bud, hvis du har råd til at miste de
0.6V over sensemodstanden. Alternativet er naturligvis et forstærkertrin.

Mvh
Henrik

Re: 10mA current limit

Den skal gerne lukke ned.

Har du et diagram i ærmet du vil dele, da jeg ikke rigtig kan få mit PNP
trin lavet om fra en konstantstrømsgenerator til det jeg har brug for?

Re: 10mA current limit

forstærkertrin.

Check din email om ca. 2 timer....

Mvh