Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

IHC net hvordan virker det?
hej alle, er der nogle der ved hvordan IHC net virker. så vidt jeg kan se er det vel alm cat 5 netværks kabel der bruge. tager de så bare og bruge de 4 leder til inter net og et par til tlf og det...
4
4

Oscilloscope, OS250 10MHz Dual Trace - Værdi?
Hej folkens. På forhånd undskyld hvis forkert gruppe, etc. Min far er ved at rydde lidt op, og i den forbindelse vil han gerne af med det her oscilloskop: "OS250 10MHz dual trace" I kan se et...
8
8

Eagle Spørgsmål
Jeg er ved at forsøge at lære at tegne i eagle.. pt går det nogenlunde.. men der er lige et par komponenter jeg ikke kan finde.. 1. Printklemmemuffe : 5mm benafstand.. de må da ligge et sted.. men...
4
4

Variabel Strømforsyning - Diagram søges
Hejsa. Jeg har været så heldig at skove en Trafo.. sec: 24V 16A AC og nu kunne jeg så godt tænke mig at bygge en ny variabel strømforsyning, da den jeg har på max 1A har en tendens til at...
29
29

LG fladskærm kanalindstilling-virker ikke--hvad nu?
TVét hedder LG Type 26LC/2R Der er lys på skærmen - men kanalerne kan ikke indstilles. Aut -søgefunktion fungerer--men den finder ingen kanaler. Derfor tror jeg,at tuneren eller komponenter tæt...

12V, " bil"
Jeg skal forsyne en pantrypumpe,12V, 2A, løftehøyde, 5m. fra en smps som leverer 12V, 1A. Jeg velger en LM317 som strømbegrenser, 0,95A krever en mptstand på 1,3 ohm. Det er ingen standardmotstand...
10
10

DC stik ønskes
Er der en der kan hjælpe mig med et DC stik, det er til min bærbare Compaq Presario X1000. Ydermålet er 4mm og center hullet skulle være ca. 1,65mm Mvh Allan
2
2

Starte på blyfri håndlodning
Jeg har overvejet at udvide elektronikhjørnet af skrivebordet til noget lidt mere seriøst også med salg for øje. I den forbindelse kommer jeg selvfølgelig hurtigt til at tænke på RoHS og blyfri...
4
4

NiMh-batteri i NiCd lader ?
Hej Jeg har en gammel Bosch akku-boremaskine med 2 stk HELT færdige NiCd-batterier. Maskinen er fra omkring 1990 hvilket vil sige at NiMh-batterier til el-værktøj ikke var noget der fandtes dengang...
2
2

Målekabel
Hej kloge hoveder Jeg skal have lavet mig et par kabler til et Pico scope, og regner med at bruge RG58, der i den ene ende bliver splittet i 2 bananstik. Vil RG58 fungere til dette formål, eller er...
12
12

Hvor finder jeg en OB2268
Producenten er LITEON og kredsen sidder i netdelen i en en TDC selector/hdd box. ? mvh JBH
2
2

Tryk på forplader
Hej Der har tit her i gruppen været talt op nem og billig tryk på forplader. Jeg faldt lige over en lilli artikel der beskriver en nem metode. Jeg har ikke prøvet den endnu, men det vil jeg nok...
5
5

DVB-T box på alm. antenne??
Hej alle i kloge mennesker. Hvordan er det nu med almindelig antenne tilsluttet DVB-T box. Jeg har en VHF og en UHF antenne der er tilsluttet via antenneforst=E6rker. Hvis jeg husker ret sidder der et...
15
15

350mA PWM current source
Hej, Nogle der kan lede mig i en eller anden retning af en 350mA strømgenerator der kan PWM moduleres? Det er til nogle RGB dioder der skal kobles til en uC... jeg tror ikke jeg tør lade uC måle...
9
9

Aflade Capacitor
Hej NG. Jeg ville h=F8re om jeg t=E6nker rigtigt eller det slet ikke er s=E5dan man g=F8r. Dette link viser mine tanker: Tanken var at n=E5r indgang I er h=F8j lades punktet P op igennem modstanden...
5
5