Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Bestilling af Printplade
Hvor kan jeg bestille en printplade ud fra Eagle Layout? Har kikket på elektor PCB Service.. men de skal have 78? for et print på 50x100mm syntes måske det er lige i over kanten for et alm print.....
5
5

Watt-måler til små forbrug
Hej Man kan efterhånden købe elmålere rigtig mange steder, men de fleste har den kedelige egenskab, at de ikke kan registrere noget forbrug, når dette er for lavt. Hvor grænsen går ved jeg ikke...
10
10

Neon løbelys
Hej På et tidspunkt så jeg et diagram til en "neon sequencer" eller noget i den stil. Altså et totalt retro løbelys, der kunne laves kun med medstande, kondensatorer og små neon lamper, dem vi...
2
2

LC-meter, selvbygg
I de aller fleste selvbyggskjema for LC-meter brukes en LM301 som osciolator. Vil en LM393 fungere like bra? Der btukes også som regel to mekaniske rele. Kan disse erstattes med en analog SW som...
2
2

Færdig board i eagle
Hej igen Nu har jeg færdigtegnet mit første eagle projekt, og er klar til at bestille et board efter tegningen, men er der en rar sjæl der gider bruge 5 min på at se om det jeg har lavet er...
7
7

Lidt eagle spørgsmål igen
Nu er jeg godt igang med printet, og er blevet ret godt tilfreds, både med routing og det hele. men har lige to ting. Hvordan laver jeg nogle printbaner større? syntes nogle af dem et ret tynde, og...
3
3

endetermineret eller alm.
Svigermekanikken har lige bygget nyt hus og i den forbindelse er der kun trukket kabel til tv, men der er ikke installeret nogen stik. tvkablerne til de forskellige rum er alle ført fra samme sted....
9
9

ønskes: diagram til thomson dsi4200
Hej Er der nogle der har et diagram til en thomson dsi4200 eller ved hvilken sp=E6nding den benytter til betalings kortet? 3 volt 5 volt eller om den kan k=F8rer begge sp=E6ndinger. MVH Rene

USB i den ene ende og RS485 i den anden ?
Jeg har eftersøgt sådan een, men ikke fundet den i DK land Er der nogen, der kan hjælpe ? Bo //
23
23

Print på krympeflex
Hej gruppe. Jeg skal have opmærket en del ledninger, go mangler i den forbindelse en printer, der kan printe på krympeflex, som jeg efterfælgende kan varme fast på ledningerne. Men hvad findes der...
6
6

GPS koblet til bilradio
I min bilradio sidder der en Mute ledning, og når denne holdes på stel(-) Skiftes der til AUX1 porten. Dvs. at musik fra radio/Cd mutes, og i stedet sendes signalet fra AUX porten ud over bilens...
4
4

Auto Route i Eagle
Nu er jeg så blevet færdig med at tagne diagrammet, og skal have lavet printtegningen.. jeg fik flyttet lidt på komponenterne. og klikkede på autoroute.. det tog lidt tid.. men den kunne ikke...
2
2

spiral dims til fjernbetjening
Godtnok ikke helt et elektronik sp=F8rgsm=E5l (denne gang :)), men er der nogen der har en ide om hvor man kan finde de spiral snore de bruger i radio/tv butikker til fjernbetjeninger? / Thomas
1
1

Eagle spørgsmål igen
Nu er den galt igen med mig og eagle Når jeg indsætter en 4017 Tæller så er der inde i Add menuen vist at ben 8 og 16 ligger ude ved siden af, men de kommer ikke med, når jeg indsætter...
4
4

Asbest?
I tidligere tider hadde vi asbest som et høytemperatur varmeisolasjonsmateriale. Hva kan brukes som erstatning? HM
7
7