Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Hvorfor 2 triacs?
i en styring til et varmelegeme har jeg fundet at der er 2 triacs. Hvorfor ikke nøjes med 1? Det forsynes med 1x230V, og jeg havde godtnok forventet at 1 triac var tilstrækkeligt. De er såvidt jeg...
5
5

brushless 12V motor
I campingvognen er der i forbindelse med varmeanlægget en blæser. Der er en 12V motor, med en effekt på ca. 13W. Det er en almindelig DC motor, med kul der slides op for et godt ord, det skal...
6
6

PIC brænding
Hej Er det svært at finde en der kan brænde en PIC16F628 til en ?
11
11

Forskellige TRIAC hvad er forskellen?
Jeg har erfaret at der tilsyneladende findes forskellig opbygning af TRIAC. Men hvad er forskellen til disse styringsm=E6ssigt. Nogle hedder 4 Quadrant og andre 3 Quadrant. Nogen der kan hj=F8lpe med...
1
1

Rensning af omskifter?
Hej. Jeg har brug for et godt råd, til at rense en gammel omskifter. Jeg har fundet en ældre keramisk omskifter, som ville gøre god gavn som antenneomskifter til min kortbølgesender. Da effekten...
5
5

Telefonapparat med teleslynge.
Min kone som er sterkt hørselssvekket bruker en mobiltelefon med en teleslynge hun har rundt halsen med godt resultat. Men hun ønsker seg også et telefonapparat til fastnettet med de samme...
1
1

X10-relatert
X10 komuniserer på lysnettet, nemelig i det korte tidsrummet når nettet er uten spenning på grund av vekselspenningens nullgjennomgang. Det er valgt slik for å ungå mest mulig støy; jeg er blitt...
6
6

Ætsning af print
Hej Jeg har gennem lang tid brugt 1/3 vand, 1/3 saltsyre og 1/3 35% brintoverilte til at ætse print med. Det er jo hurtigt og enkelt. Men nu lader det til at terror- lovgivningen stopper for at...
26
26

Trykktransduser
Sønnen min la en diferensialtrykkgiver i fanget mitt: og sa at hen har 24V og 5V tilgjengelig. 0 - 10V ut ville vere bra. Den skal brukes som isingsvarsler på en varmepumpe. Hvordan søker jeg etter...

Støvsuger poselampen?
Hej jeg har købt en ny Nilfisk støvsuger, og jeg kan ikke fatte hvordan poselampen virker,det er et åben klart plast rør med en stål spiral ,der er ingen ledning, hvordan kan den lyse når posen...
2
2

Periodiske lydproblemer på Philips 26" LCD
Hej med jer. Min mors fjernsyn har fået en periodisk lydfejl, men kun på DR1 og TV2 (som vi lige har lagt mærke til i hvert fald). Fjernsynet er et Philips 26PF5321/12. Chassis LC4.31E AA Fejlen er...
6
6

Rep af en Blomberg GUN1210-42 opvaskemaskine
Maskinen begyndte at lugte brændt. Det viste sig at der var kommet noget fugt i elektronik-kortet i lågen, fordi lågen ikke var 100% lukket. (Bare info til skræk og advarsel :-) Jeg åbnede lågen...

B&O servicemanualer
Jeg savner (kopi af) service/reparationsmanualerne til Beocenter 3500. Gerne digitalt som pdf men ellers på papir. Alternativt den tilsvarende manual til Beomaster 3002 eller 3000-2 (hedder den...
10
10

Krystal oscillator
Hej Jeg mangler en krystaloscillator som denne men den skal være på 18,812 MHz. Den er jo ikke sådan lige ot opdrive. Men så tænkte jeg at jeg jo har set den slags programmerbare. Nogen der ved...
4
4

transformator
Hej derude jeg har bygget mig en r=F8rforst=E6rker. som jeg forsyner med nogle dc str=F8mforsyninger og et variabel skilletrafo. jeg skal bruge en spole der g=E5r fra 230 til 150 AC. men jeg kan ikke...
16
16