100V på udgangen af computer

Min beomaster 1900 er afgE5%et ved dF8%den fordi den fik stF8%d fra min
computer da jeg tilsluttede denne. Jeg har senere mE5%lt
spE6%ndningsforskellen til ca 100 Vdc (stort set inegn ac) kort tid
efter jeg selv fik stF8%d ved at rF8%re mellem signalbenet pE5%
phonostikket og radioen. Hverken radioen eller computeren er stellet
(pt ikke muligt). Er det manglende stel der er problemet, eller hvad?
Og hvordan lF8%ser jeg det? Jeg vil gerne have lyd pE5% computeren, men
jeg fF8%ler ikke for at eksperimentere med en ny radio fF8%r om jeg ved
at problemet er lF8%st.

mvh
  Jeppe

Re: 100V på udgangen af computer

Det er netfilteret i computeren som er problemet, det består af to
kondensatorer (og lidt mere), en fra fase til jord og en fra 0 til jord.
Hvis jord ikke er forbunder er der omkring 110 volt AC på kassen af
computeren.
Hvis du kobler radio og computer sammen, når begge netstik er taget ud
af stikkontakterne, så er der normalt ingen problemer, du kan også bruge
stikkontakter med jord, det vil også løse problemet.

Re: 100V på udgangen af computer

Meget normalt.

Er radioen koblet til et fællesantenne anlæg ?
Så får den jord via antennekablet.

Det er din computer der mangler sikkerhedsjord - ja

Ved enten at få PC'en jordet, eller købe en lille signalisolator til at
sætte mellem PC og anlæg.

Re: 100V på udgangen af computer
En signal isolater? Er det en stump 0.75 ledning der er forbundet til
stel pE5% computeren og stel pE5% radioen?
Radioen kF8%rer pE5% fE6%lles antenne. Er det forsvarligt at stelle
computeren gennem denne?

mvh
  Jeppe

Re: 100V på udgangen af computer

Sådan en
http://www.thansen.dk/product.asp?c70%4751353&n12%00267216&pn12%20423677

Dybest set nej. Men det kan være en løsning.

Re: 100V på udgangen af computer

Jeg tvivler på at den vil løse problemet, denne her er nok bedre:

http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=dk&vat=0&dok88%87.htm

Re: 100V på udgangen af computer

Det gør jeg ikke, den skal sidde mellem PC og forstærker.

Den isolerer antennesignalet fra. Problemet kommer så igen når man
finder ud af at man vi have lyd fra tv til forstærkeren også.

Re: 100V på udgangen af computer

Så sætter man en dér også.

Og jorde computeren. så burde alt være i sin skønneste orden.

Mvh. Uffe Ravn

Re: 100V på udgangen af computer

Det er da vist et vidundermiddel de har til salg der.
Meget sparsomme data. Men ret præcist...

Er der noget i den hvide cylinder.?

Jeg har flere gange hørt om T Hansen. Men aldrig set nærmere på det de
sælger.
Er dette repræsentativt?

Mvh. Jørgen

Re: 100V på udgangen af computer

Sådan en dims har mange til salg, 2 transformatorer.

Denne er svjv over deres standard...

Re: 100V på udgangen af computer
DC??? Det lyder godt nok syret....

/A

PS: Som nævnt er en lille galvanisk isolator mellem enhederne (en
signaltrafo) en løsning.

Hej
Min beomaster 1900 er afgået ved døden fordi den fik stød fra min
computer da jeg tilsluttede denne. Jeg har senere målt
spændningsforskellen til ca 100 Vdc (stort set inegn ac) kort tid
efter jeg selv fik stød ved at røre mellem signalbenet på
phonostikket og radioen. Hverken radioen eller computeren er stellet
(pt ikke muligt). Er det manglende stel der er problemet, eller hvad?
Og hvordan løser jeg det? Jeg vil gerne have lyd på computeren, men
jeg føler ikke for at eksperimentere med en ny radio før om jeg ved
at problemet er løst.

mvh
  Jeppe

Site Timeline