10 meter billigt Hdmi kabel ?

Hej !

Jeg skal tilslutte en pc til at streame film til mit tv.

Jeg har brug for 10 meter hdmi kabel til dette.

Vil et kabel som fx. dette:
http://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/standard-speed-1-4-hvidt-hdmi-kabel-10-m.html
være godt nok.

Der er hverken tale om hifi eller noget andet end at gå på internettet via
pc´en og filmstream.

Jeg kan se at man kan få kabler i mange kvaliteter også meget dyre kabler,
men har jeg brug for det ?

mvh. Per

Re: 10 meter billigt Hdmi kabel ?
"Jørgen"  skrev i meddelelsen

[...]

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nej, det er for billigt - og så skal du også have strømkabler i topkvalitet
!

Hver af dem skal mindst koste kr. 2.000 pr meter ellers du'er det ikke !

Tænk på det gamle ordsprog: Tro flytter bjerge !

I moderne tider er det blevet til: Tro flytter penge, ofte rigtig mange
penge !

Mvh
KSor

Re: 10 meter billigt Hdmi kabel ?

http://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/standard-speed-1-4-hvidt-hdmi-kabel-10-m.html
Prøv at læse følgende test:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid25%91&zoneid=1

Konklusionen er, at man lige så godt kan købe det billigste kabel, hvis man
kun ser på signaloverførslen. Dyrere kable kan have bedre mekaniske
egenskaber.

Mvh Sven

Re: 10 meter billigt Hdmi kabel ?
Jørgen skriver:

10 meter er lige på grænsen for HDMI overførsel i højeste opløsning.

I teorien er der ingen forskel på HDMI kabler, men når man når ud til
grænsen er det oftest der, man kan se forskellen. Det kabel du linker
til bør kunne overføre uden problemer, blot du holder dig til maks
opløsning - alternativt skal du over i et high speed kabel. Men køb det
hjem og prøv dig frem, der er returret på kablet, hvis det er købt via
internet.

Re: 10 meter billigt Hdmi kabel ?
http://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/standard-speed-1-4-hvidt-hdmi-kabel-10-m.html

Hej Per/Jørgen

Kig på:

HDMI <-> ethernet convertere - tjek om de opfylder HDMI 1.3 eller højere
(AV-/auto-lip-sync) og HDCP:

HDMI CAT-5E extender (2 * ethernet kabler):
http://www.av-cables.dk/hdmi-extender/hdmi-cat-5e-extender.html
http://www.av-cables.dk/hdmi-extender/hdmi-cat-5e-extender-6240.html

HDMI CAT-5E extender:
http://www.av-cables.dk/hdmi-extender/hdmi-cat-5e-extender-4626.html

Gigabit Ethernet for HDMI/VGA Converter, GRAND ICINEMA:
https://www.elfaelektronik.dk/elfa3~dk_da/elfa/init.do?item25%-330-23&toc20%675

Lindy HDMI Display over Gigabit ethernet adapter:
http://www.av-connection.dk/?PGr61%04&ML79%1

/Glenn

Re: 10 meter billigt Hdmi kabel ?
http://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/standard-speed-1-4-hvidt-hdmi-kabel-10-m.html
https://www.elfaelektronik.dk/elfa3~dk_da/elfa/init.do?item25%-330-23&toc20%675

Man kan få flade Cat. 5E og 6 kabler:

http://www.vpi.us/cable-sf.html
http://www.vpi.us/cable-sf-cat6.html
Citat: "...
These Category 6 Cables are only 0.06" to 0.07" thick
and are ideal for hiding under carpets
..."

Cat 6 Flat Cable Competitor Comparison:
http://www.siemon.com/sis/application-guide/2011-9-31-cat-6-flat-cable-competitor-comparison.asp
download rapport (kræver afgivelse af lidt oplysninger):
http://www.siemon.com/web/formsforweb.nsf/AskSiemonOEMTestReportDownload?OpenForm&download=cat-6-flat-cable-competitor-comparison

/Glenn

Re: 10 meter billigt Hdmi kabel ?
http://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/standard-speed-1-4-hvidt-hdmi-kabel-10-m.html
https://www.elfaelektronik.dk/elfa3~dk_da/elfa/init.do?item25%-330-23&toc20%675

Kære alle.

Mange tak for god hjælp - det værdsætter jeg.

Jeg er godt klar over at tro flytter bjerge :-) - men tænkte at lige netop
hdmi og så langt et kabel kunne betyde noget.

I har givet mig en masse spændende links - jeg kigger på dem.

Mvh. Per

Re: 10 meter billigt Hdmi kabel ?
Hvad du nu end hedder;-)

Køb du roligt kablet.
AV-cables.dk har mange gode ting.

Mvh, Leif

Re: 10 meter billigt Hdmi kabel ?
Takker.

Ja der gik lidt ged i det.

Min far, Jørgen, bruger også denne profil til at skrive fra en gang imellem,
og  han glemte at rette navnet.

Derfor lidt signalforvirring  :-)

mvh. Per

Re: 10 meter billigt Hdmi kabel ?
http://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/standard-speed-1-4-hvidt-hdmi-kabel-10-m.html

Jeg har haft problemer med et kabel i den længde til overførsel af
Full-HD, det viste sig som tusindvis små "nister" på hele billedefladen.
ved skift til kabel på 7,5 meter var alt OK.

Så jeg ville nok ikke købe det aller billigste, men lige ofre en 50èr mere.

--
VH.
  Sørensen

Site Timeline