1 watt kæmpelysdiode Why not ?

Jeg har lige fået en nøglering med en 5mm hvid/blå lysdiode
og jeg er vildt imponeret over hvor kraftig den er.

så er jo jeg tænker, hvad forhindre producenterene i at
producere en 50mm kæmpediode på 2 Watt ?

i stedet for denne
http://solkraft.dk/product.asp?product65%9&page=1
bestående af 18 5mm.

Jan Rasmussen

Re: 1 watt kæmpelysdiode Why not ?

Intet...

http://www.lumileds.com/products/family.cfm?familyId=2

Bo

Re: 1 watt kæmpelysdiode Why not ?

Takker,

Ja , jeg kan godt se at der begynder at ske noget,
men er det ikke stadig kun 2-7mm dioder, nogen så i array,
eller har jeg misset noget,

110$ for 6 lysdioder i en ring ?

Jan Rasmussen

Re: 1 watt kæmpelysdiode Why not ?

Du kan ikke sammenligne dem med andre LEDs, dem med optik er nogen store
karle, har smidt en 1W i en lygte og der skam knald på.

De findes i løse og i arrays flood ring eller bare en lang stang med et par
stykker på, download et datasheet der kan du så se de forskellige modeller
1W el 5W.

Har pt. trappeopgangen oplyst med "star" modellen, har dem blandet af warm
white og white og de giver ok lys.

Re: 1 watt kæmpelysdiode Why not ?

Nu har jeg bestilt lidt lejetøj så jeg kan se hvad de kan.

Products
10 x Ultrabright white LED 10mm, 2500mcd, 15°, Kingbright (LKW11525) = 10,90EUR
10 x Black Housing for 10 mm LEDs (CLIP10MM) = 3,20EUR
1 x Superultrabright sunnywhite LEDBar, 15cm (LBYO15SW80) = 23,99EUR
25 x Ultrabright yellow LED 5mm, 7000mcd, 20° (LLY52070) = 6,25EUR
25 x Ultrabright blue LED 5mm, 5000mcd, 20° (LLB52050) = 6,25EUR
1 x Luxeon Star/O amber, 1W,  750.000mcd, 10° (LXHLNL98) = 12,99EUR
1 x Luxeon Star/O green, 1W, 600.000mcd, 10° (LXHLNM98) = 14,99EUR

Jan Rasmussen

Re: 1 watt kæmpelysdiode Why not ?
Hejsa

Der findes skam allerede lommelygter med en 5W lysdiode.
Eneste ulempe er prisen. Sådan frit fra hukommelsen ligger de omkring en
plovmand plus moms.
Er set hos Århus Radio Lager.

Mvh
Martin