1 Kanal radiosender over 2Km rækkevide udendørs ?

Hej NG

Hvor finder jeg noget sender / modtager med en udendørsrækkevide på min.
2km.

Tærennet er rimeligt åbent ( ikke by område men lidt træer og bygninger )

Der skal kunne kobles et antal sendere til sysemet (20-50 stk.) og ´hvis én
el. flere sendere aktiveres skal jeg have en aktivitet på modtageren.
Senderne skal ikke have ID.
Det skal dog ikke aktivere på hvadsomhelst..... ( portåbner, bilfjernbet.
osv... )

Her er altså tale om lidt mere Power el. kvalitet end det der kan købes i
Harald Nyborg......

Nogen bud ?

Mvh.

Esben

Re: 1 Kanal radiosender over 2Km rækkevide udendørs ?

Jeg ville sige, du skulle bruge en normalt PVR radio fra harald, men det er du
jo ikke intresseret i, derfor, burde du nok ansøge om at få nogle frekvenser,
ved IT&T

der er ogås mulighed for 2.4GHz, men det er ret dyrt, men det burde kunne
fikses hvis du kan komme langt nok op i luften så der er line of sight

hvad er det præcis du skal bruge det netværk til?
du vil nok have svært hvis du ikke får et en privat frekvens som du skal søge
om.

/Rasmus

www.linuxfromscratch.dk
www.c-system.org
http://irc.linux.dk

Re: 1 Kanal radiosender over 2Km rækkevide udendørs ?
Øh... der er jo ikke tale om " snak " radio.... kun en aktivering ON -OFF !

Når man på én afsenderne trykker på en knap, skal  modtageren  aktivere en
udgang ( relæ el. transistor )

Det findes jo i rå mængder op til 100m, men jeg skal bruge noget op til 2
Km........

Mvh.

Esben

Re: 1 Kanal radiosender over 2Km rækkevide udendørs ?

Det er nok svært uden licenser og fis...

Men kan du ikke bruge de der små walkier på 2.4Ghz og evt modulere signalet
med DTMF toner ?
vil da tro det kunne lade sig gøre, evt lade squelsen stå åbent konstant og
lyt

Kasper

Re: 1 Kanal radiosender over 2Km rækkevide udendørs ?
Det kan godt være det er den eneste mulighed, jeg troede bare det kunne lade
sig gøre med traditionel sender modteger på f.eks. 433mhz..... men har jo
heller ikke kunnet finde noget !
Men kan man ikke få de sendere der sidder i walkie fiduserne særskilt ? Jeg
skal jo bruge en del måske 100-200 stk. og der skal være lidt prof. snit
over det færdige produkt !

Det skal bruges i områder hvor personer skal kunne få hjælp til at løse en
opgave hos en central beliggende person der står i midten af et 2 Km. (
radius ) felt. Når en person har trykket på sin sender, bliver der på
senderen aktiveret en lampe. Den centrale person vil så via senderens
aktivering få besked på at han skal kigge ud over området, for at se hvem /
hvor han skal gå hen!

Mvh.

Esben

Re: 1 Kanal radiosender over 2Km rækkevide udendørs ?
Hej EUK

Prøv evt. at kontakte dem her

http://www.wireless-products.dk /

Mvh Max

Re: 1 Kanal radiosender over 2Km rækkevide udendørs ?

Hej

Lyder som et spE6%ndende projekt!

Bare en ide. NE5%r nu du har et antal sendere inden for et begrE6%nset
geografisk omrE5%de, som du beskriver, og hvis vi antager at de er
uniformt
fordelt. SE5% kunne man mE5%ske nF8%jes med en langt mindre rE6%kkevidde
pE5%
den enkelte sender, ved at lade senderne fungere som repeatere for
hinanden. Det krE6%ver ganske vist en modtager i hver sender, samt lidt
logik (for at styre hvem der skal sende hvad videre). Men mit gE6%t er
at
du kan nF8%jes med de 100-200 meters rE6%kkevidde som de fleste moduler
tilsyneladende har. Bare en strF8%tanke herfra :-)

Mvh
Frederik EllehF8%j

Re: 1 Kanal radiosender over 2Km rækkevide udendørs ?

Mon der er noget her du kan bruge?

http://www.comsystem.dk /

--
Per

A Lot
Re: 1 Kanal radiosender over 2Km rækkevide udendørs ?
Et par sjove ting her

250 meter på 433MHz ism:
http://elettroshop.inware.it/files/prodotti/download/telecontrolli/RXQ2.pdf

Simpel (kun tx)
http://www.elettroshop.com/dettagli.asp?pid54%7

Eller 2.4GHz, kun 80 meter
http://www.sparkfun.com/commerce/product_info.php?products_id70%5

Christen

Re: 1 Kanal radiosender over 2Km rækkevide udendørs ?

Kom lige i tanker om 27Mhz båndet... det rækker vel længere, men er ikke
klar over hvad man må der lige

Kasper

Site Timeline