0.1uF keramisk kondensator

Jeg skal bruge fem 0.1uF keramiske kondensatorer til at realisere
følgende diagram:
http://users.cybercity.dk/~dsl85798/MAX3222diagram.jpg

Hvor kan jeg købe dem? Har efterhånden prøvet en del Google-søgninger og
det giver ikke umiddelbart resultat. Vil enhver eletronikforretning med
respekt for sig selv have den slags, eller er de specille, siden jeg
ikke kan finde noget på dem?

De kondensatorer jeg har set, har ofte være benævnt eksempelvis 6.0uF
450V eller 1.0uF 450V. Skal jeg være opmærksom på volt-angivelsen mht.
ovenstående diagram eller har det ingen betydning? Jeg har desværre en
viden tæt på nul hvad angår elektronik, så jeg er lidt på herrens mark.

--
Martin

Re: 0.1uF keramisk kondensator

Det er nok nogle af de mest udbredte kondensator værdier, så de burde ikke
være noget problem at få i en elektronikforretning.

Du kan jo prøve nogle af disse forretninger:
http://hjem.get2net.dk/hkj/ElectronicShops.html

Re: 0.1uF keramisk kondensator
prøv conrad.de de har rigtigt meget til radio fusk

Re: 0.1uF keramisk kondensator

Nu har jeg ikke brug for 0.1uF (Jeg har masser), og jeg tror osse Konrad er
for dyr når transporten regnes med.

Re: 0.1uF keramisk kondensator

Okay, hvad så med hensyn til volt-angivelsen - er den ligegyldig?

Tak for det.

--
Martin

Re: 0.1uF keramisk kondensator

ikke

Du har kun brug for 15 volt, men jeg tror ikke de kan fås til under 50 volt.

De er ret små, mindre end almindelige modstande.

Re: 0.1uF keramisk kondensator

volt.
Jo, det gør de. Det er bare et spm om at vælge tilstrækkelig lille fysisk
udformning. 0603 størrelse er normalt 25V, og skal du ned i 0402 er 16V
normalt.

Bo //

Re: 0.1uF keramisk kondensator

Nu tror jeg ikke Martin ønsker SMD, men ellers har du selvfølgelig ret.

Re: 0.1uF keramisk kondensator

Måske hjælper det at bruge 100nF ved søgning?
Og der kan vist ikke findes nogen på under 16 Volt, selv ikke i 0603 SMD.

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: 0.1uF keramisk kondensator

www.pc-elektronik.dk har dem, og han er nok også den billigste. 1,06 pr stk
100 nf keramiske kondensatorer med 1 modul benafstand.

Han er ikke med i ovenstående liste fordi at du skal "slå momsen til" på en
knappen "Vis med moms", og det kan hjk ikke lide.

Benny

Re: 0.1uF keramisk kondensator

stk
en

Det er nu mere det med manglende adresse, jeg ikke kan lide. Men han er
kommet med på listen.

Re: 0.1uF keramisk kondensator

Hvor i landet er du ?
-jer har dem i lange striber, enten i overfalde monteret, eller med tråd ben
?

Bo //
-østjylland

Site Timeline