0.1 mF, 300 V

Jeg har en defekt kondensator i min motor (i motorstarteren)

Hvor finde jeg sE5%dan en erstatning?

-skulle i F8%vrigt gerne bruge en 0,03[mF] ,400[V] ogsE5%

PFMT

Peder Poulsgaard

Re: 0.1 mF, 300 V
Er den ikke lidt stor? Er det en stor motor?

Sidst jeg manglede en startkondensator var det til en tørretumbler.
Den fik jeg fra en anden gammel motor der lå og flød.
Men den var altså kun på ca 4uF

Christen

Re: 0.1 mF, 300 V

Det er jo noget der er svært at vide, da manden ikke vil hoste op med
nogle oplysninger....

På den anden side vil news:dk.teknik.el nok være et bedre sted at
spørge.

Re: 0.1 mF, 300 V
On 11 Sep., 22:19, "Klaus D. Mikkelsen"

Ja, det er farligt at skrive hvad den skal bruges til, jeg risikere at
nogle ikke vil hjE6%lpe fordi jeg spF8%rger i en forkert gruppe ;-)

Men det er altsE5% den stF8%rrelse den kondensator der er brE6%ndt har.

Poulsgaard

Re: 0.1 mF, 300 V
Hej Poulsgård

Da du åbenbart heller ikke har begreb om hvad du har med
at gøre, så kan det jo også være farligt at hjælpe.

Er du sikker på at det drejer sig om mF (milliFarad), mF er altså
en faktor 1000 gange større end mikroFarad så de fleste nok
vil mene det drejer sig om.

Re: 0.1 mF, 300 V

Tror du ikke bare det er en gammel kondensator. Benyttede man ikke
betegnelsen mfd om uF ( gl. amerikanske rørting) eller er det bare mig
der er helt afsporet. ( Lad være med at tale højt, da der i modsat fald
findes en del velfungerende grej med forkerte kondensatorer i ;-)

Vy73 de OZ1GNN

Re: 0.1 mF, 300 V
Hej Christian

Hvorfor tror du jeg har skrevet ovenstående ?    :)

Re: 0.1 mF, 300 V

Undskyld, jeg havde bare ikke mine ironibriller på. Det kan også skyldes
sprogforbistring,vi bruger jo ordene lidt anderledes her på lorteøen.

--
Med venlig hilsen.
Vy73 de OZ1GNN

Re: 0.1 mF, 300 V
Hej Christian

Jeg tror nemlig også at Peder har taget fejl.

Re: 0.1 mF, 300 V

Hej Christian.
Jo den er god nok. jeg skal bruge en 100B5%F, eller 0.1mF
Jeg kunne i fF8%rste omgang ikke lige finde "B5%" tegnet, og tillod mig
derfor at bruge mF som enhed istedet.

Det er en motorstarter, som jeg nu har skiftet og jeg mE5% konstantere
at det bare lige var det der skulle til.

Tak for alle input.

Peder Poulsgaard

Re: 0.1 mF, 300 V
mF er milliFarad
i stedet for µ bruges u - uF

Rasmus
Re: 0.1 mF, 300 V

Ja, og 0.1mF 3D% 100B5%F (eller uF)

Re: 0.1 mF, 300 V

ja det er jeg klar over... jeg kommenterede på brugen af µ kontra u

Rasmus
Re: 0.1 mF, 300 V

Hvordan kommer du da til den slutning ?
-En lidt mE6%rkelig kommentar synes jeg nok, men sE5%dan er vi jo sE5%
forskellige?

Site Timeline