Zagonetka: Punovalni ispravljac s JEDNOM diodom

Maloprije sam u thread-u 'Antene, radiovalovi i elektromagnetska energija' spomenuo stari Radio Amater iz 1981. u kojem je spomenuta shema - ja sam se kad sam ju prvi put vidio iznenadio - mozda se iznenadi jos neko.

U medjuvremenu dok ju ne skeniram, da bude zanimljivije moze neko staviti svoje rjesenje.

ps U spomenutom postu sam napisao sadrzaj tog broja Radio Amatera, ima zanimljivih stvari ako se uzme u obzir da je to bila 1981 (DIGITALNI uredjaji za svjetlosne efekte, Porast kompjuterskog kriminala, razvoj tankih TV panela, ...). Za sve je uredjaje objavljena shema a za neka i plocica.

--
Chupo
Reply to

Predpostavljam da je to ona stara tema o Gteatzovom spoju u kojem samo jedan grana ima diodu, a sve ostale otpornike. Jel?

Istina, dobije se punovalno ispravljeni napon na tro¹ilu, ali se dobiju i veliki gubici na takvom obliku Gteatzovog spoja. :) Mislim da mu je korisnost oko 50% ili manja.

Otprilike, jedan 'par' otpornika je ustvari potenciometar s kojim se podesava da amplitude obiju poluperioda budu jednake.

Skeniracu navecer clanak.

A cuj, ne treba ocekivati cuda ako izbacis 75% kljucnih elemenata 'normalnog' sklopa :-)

--
Chupo
Reply to

Evo clanka:

Namjerno sam scannirao u boji i nisam stavio auto levels pa da papir ispadne bijeli tako da se 'osjeti' da je papir star 30 godina :-))

--
Chupo
Reply to

403 Forbidden... f
Reply to
filiplolicREMOVE

Super izgleda.

Reply to
coin

Sorry:

Chupo
Reply to
Chupo

:-))

Copy/paste krivog linka...

--
Chupo
Reply to

Sve je to super, ali za¹to si stavio svoj "potpis" preko? Ciljao si na svoja autorska prava? Ako je tako, onda si prekr¹io autorska prava èasopisa odakle si to skenirao, jer trebao si staviti njihov logo ili ime (uz njihovo dopu¹tenje za skeniranje), a ne svoje jer ti nisi autor teksta ili shema. :) NHF.

Pozz!

:-))

Da je to Radio Amater se vidi na dnu stranice a potpis sam stavio da se vidi da sam ga cuvao sve ove godine - to samo pokazuje koliko cijenim taj casopis tako da ne vjerujem da ce se neko ljutiti :-))

Jasno je da potpis ne znaci da sam ja autor tog texta :-)))) Osim imena casopisa na dnu stranice su i ispod svakog clanka navedeni izvori pa ne moze biti govora o preuzimanju autorskih prava. Na kraju krajeva, nigdje nema znaka Copyright-a. A i od objavljivanja je proslo 29 godina, za note i textove pjesama postoji neko vremensko ogranicenje trajanja Copyrighta, bas bi trebalo vidjeti kakva je situacija s tim starim casopisima.

--
Chupo
Reply to

ovo je punovalni bez dioda... :-)

pozdrav

Reply to
Fastah

:-)))))))))))))))

--
Chupo
Reply to

Mo¾da je trebao na dnu dodati: Scaned by Chupo...

Sla¾em se, to bi trebalo urediti. To spada u znanstvenu ba¹tinu, usporeðujem s izlaganjem stvari u muzeju....

Koji? AC naponom napaja¹ ¾arulje koje osvjetljavaju solarne panele? Nema dioda!!!...lol

Mozda je 'Scanned' bilo na lijevom listu - ovo je desni :-))

--
Chupo
Reply to

Toliko je napadan watermark da nisam uopce imao volje citati clanak... :( f

Reply to
filiplolicREMOVE

Uhh :-) Evo bez watermarka:

Ako nekom smeta text 'scanned by' ili ankh nek samo javi pa cu napraviti jos jednu verziju :-)))))))))))) Ako nekom treba prijevod na HR, nadam se da ce to ipak obaviti neko drugi umjesto mene :-)))) Mozda da usput napravi i OCR, nacrta sheme i vektorizira crteze pa da slozi lijepo formatirani .pdf, ubaci tag-ove, linkove, ... :-))))

--
Chupo
Reply to

I ploèicu :)

Reply to
Damir ©eligo

E da - kako sam to mogo zaboraviti :-)))) Trebalo bi napraviti bar 2-3 layouta i po jednu SMD verziju (za svaku shemu na stranici)!! :)

--
Chupo
Reply to

coin