ž/z vodič

Smije li se koristiti  ž/z žila za spajati nule u TN-S instalaciji.
Konkretno imam 4-polni sklopnik preko kojega uključujem i isključujem
odvojak napajanja koje se uzima iz GRO. Kako je sustav uzemljenja TN-S,
a ja imam na raspolabanju jedan 4-žilni FG kabel sa ž/z vodičem presjeka
35mm2 i jedan 1-žilni neovisni vodič presjeka 25mm2.
Mislio sam spojiti ž/z vodič na nulu odvojnog sklopnika i neovisno
povuću 1-žilni kabel od PE do PE sabirnice.
Da li smijem spajati ž/z vodič na ikakvu klemu koja nije PE?!
Napominjem da ovo nije TN-C sustav i nema PEN voda!)
Zanima me da li je to po PS-u s obzirom da mi slijedi službeni pregled
od strane nadzora.
Da li je dozvoljeno navući plavi termobužir preko ž/z žile ili je samo
omotati plavim izolirom?

Re: ž/z vodič

Ne smije se, osobito ako je nova instalacija pa ce ispitivaci/nadzor
pregledavati/ispitivati po novom pravilniku o sigurnosti el. instalacija
niskog napona i normama reda EN 4364 (ako sam dobro zapamtio broj, a mogu i
u uredu provjeriti za par min.). Naime u tim normama jedna od obveznih
točaka provjere je poštivanje boja i oznaka vodiča. Ž/Z vodič mora uvijek
biti uzemljenje i ništa osim toga. Ovo s plavim termo bužirom (navučenim s
obje strane ili duž cijelog vodiča) smo tolerirali (kao ispitivači) no ne
znam kako se drugi mogu ponašati. Tako da je ovo pitanje dosta tricky.

-==Glupost je neuništiva==-

Re: ž/z vodič

Dakle da sam sebe ispravim, ovo su te norme...

-HRN HD 60364-4-41-Niskonaponske električne instalacije - Sigurnosna
zaštita-Zaštita od električnog udara

-HRN HD 60364-6      -Niskonaponske električne instalacije - Provjeravanje

Site Timeline