UPS sa NE555 -mod??

UPS ima timer da se gasi nakon 5 minuta praznog hoda i to je regulirano sa NE555 koliko mogu zakljuèiti po svoj logici izvedbe....

zanima me, da produ¾im to vrijeme na neogranièeno tj da zaobiðem timer funkciju ( ili produ¾im na 2-3sata barem), dal da mu dignem u zrak R-C komponente , samo C, samo R, cijeli 555 ili da mu jednostavno proraèunam R-C komponentu za cca 2-3 sata!?

naime, nisam siguran dal 555 daje signal na procesor da zastarta UPS ili prilikom paljenja procesor daje signal 555,....ako procesor okida 555 onda mogu dignuti cijeli timer u zrak i okidanje sa procesora æe biti u prazno i neæe biti povratnog okidanja nakon 5 minuta sa timera te æe ups nastaviti raditi neogranièeno u "idle state"....ali ako timer zapravo okida procesor, onda MORAM ostaviti 555 u krugu timera, ali mu onda moram produ¾iti vrijeme ponovnog okidanja....

¹to bi bilo najbezbolnije, a sama timer funkcija mi inaæe nikako ne treba...

fala na hintu

Reply to
Gaghigno

zaboravio sam napomenuti da veza sa sklopom timera preko optokaplera u oba smijera!!

Reply to
Gaghigno

Ne znam koji je UPS ali i najjeftiniji PowerCom-ovi od 300-400 kn imaju mogucnost da rade i u praznom hodu, ako kratko stisnes power tipku nakon sto pocnu pisati...

Reply to
Dakky

Ajde stavi slike donjeg i gornjeg dijela PCB-a.

Mala je vjerovatnoèa da je sa 555 rijeseno prekidanje, a ako je, to vrlo lako iskljucis. Optocoupleru je dopusteno kratko spojit i ulazne i izlazne nozice. Znaci, ako kratko spojis dvije ulazne nozice, LED nece moc zasvijetlit i nece moc provest tranzistor na izlaznim nozicama. Znaci otvoren strujni krug na izlazu.

Ako na izlazu optocouplera za stalni rad treba biti zatvoren strujni krug, znaci da tranzistor vodi jer dioda svijetli, kratko spojis dvije izlazne nozice. To je lakse nego osiguravat diodi da svijetli modifikacijom rc komponenata.

Dakle, kapljica tinola ili na ulaz ili na izlaz, i time ces znat jel 555 ima funkciju prekidanja. Ako je on u nekoj drugoj funkciji, pa sklop uopce ne radi, posaugas te kapljice tinola i kao da se nista nije desilo.

Ako 555 vrsi funkciju prekidanja, a zelis dugo vrijeme, onda cemo smislit sto dalje.

--
Veliki umovi raspravljaju o idejama
Prosjeèni umovi raspravljaju o dogaðajima

"Petar Bjelèiæ" wrote

Petre, ma nije 555, to sam jo¹ danas netom nakon ¹to sam postao upit zakljuèio nakon ¹to sam malo preciznije pogledao izvedbu....ti optokapleri su na output portovima od procesora i idu na com port ....a 555 je u krugu com porta....sa druge strane optokaplera....kako bilo, odlemio sam kompletan dio za komunikaciju sa raèunalom, to mi ionako ne treba....

uspio sam odgonetnuti oznaku chipa tj procesora....pa sam dobio ovaj datasheet;

tu sam uspio prokljuviti da je TIMER funkcija naravno ipak u njemu....i ako me ne vara moje znanje o tajmerima, za ga¹enje UPSa bi trebao biti zadu¾en WATCHDOG TIMER.....no, prema ovom opse¾nom datasheetu kojeg ¾vaèem veæ par sati, niakako ne mogu sku¾iti na kojem pinu na chipu se nalazi enable/disable watchdog timer.....a vidim da je u specifikacijama naveden kao postojeæi u tom chipu....

jedino ako gmaz ne funkcionira tako da je I/O-WD internalni timer koji zahalta procesor, pa se isti mora ruèno resetirati pritiskom na gumb za paljenje UPSa izvana ¹to resetira cijeli procesor i tajmer naravno ?!? ...ali se onda postavlja pitanje kako se tajmer "tvornièki" setirao na 300 sekundi?!?!...da nije mo¾da softverski to rje¹eno?!?!?

Reply to
Gaghigno

Ukljucen watchdog timer u mikrokontrolerima omogucava resetiranje mikrokontrolera u slucaju da zbog neke nepredvidjene situacije program zavrsi u mrtvoj petlji ili se (u slucaju smetnje) zbog krivo dekodirane instrukcije pocne izvrsavati niz instrukcija koje nemaju smisla. Ako programer ukljuci watchdog, onda ce se program izvrsavati jedino ako se svako toliko izvrsi instrukcija za resetiranje watchdog-a, a ako se to ne desi u odredjenom vremenu mikrokontroler se resetira tako da sklop ponovo moze obavljati svoju funkciju.

--
Chupo
Reply to

I sa¾etak, bitan Gagiju, watchdog timer nema nikakve veze s njegovim problemom ;) Timer koji gasi ups je implementiran u firmwareu mikrokontrolera, a Gagi mora sku¾iti na koji naèin mikrokontroler mjeri optereæenje i odluèuje ¹to raditi. Firmware ne mo¾e¹ zaje*ati, ali mo¾e¹ ulaznu informaciju ;) Koliko vidim taj mikro ima 4 analogna ulaza i AD konverter, treba malo popratiti ¹to je spojeno na njih... f

Reply to
filiplolicREMOVE

Pitanje je da li je uopce moguce bez modifikacije firmware-a. Trebalo bi prvo vidjeti kako sve skupa radi, moguce da se ulazni signal preko trafa i komparatora vodi na pin na kojem je ukljucen interrupt kod promjene stanja, a preko djelitelja na analogno/digitalni ulaz. Preko signala s komparatora se onda mjeri frekvencija a na AD ulazu amplituda pa u slucaju odstupanja od zadanih raspona, mikrokontroler ukljucuje backup napajanje. U backup mode-u vjerojatno istovremeno odbrojava predefinirano vrijeme i eventualno (ako ima neke naprednije opcije tipa shutdown kompjutera i logiranje podataka o stanju baterije) mjeri parametre baterije. Moj UPS je npr. u slucaju da je bilo podeseno da nakon nestanka struje radi jos 7 minuta a baterija je mogla izdrazati samo 5, bez obzira na podeseno vrijeme nakon 3-4 minute pogasio sve programe, save-ao sve otvorene dokumente, i napravio shutdown kompjutera. Nazalost, jednom prilikom mi je na plocicu kapnulo nekoliko kaplica kiseline iz akumulatora i nakon toga se je jedno vrijeme ponasao malo cudno, a onda i prestao raditi. Iako imam shemu, za sad jos nisam locirao sta je otislo. Nadam se da nije mikrokontroler ili EEPROM u kojem su svi log-ovi tako da svi podaci ostaju i nakon reinstalacije Windowsa.

--
Chupo
Reply to

Evo, slucajno sam odgovarajuci na thread 'pull down' naletio na dio koda kojeg sam davno disassemblirao:

U liniji 51 mozes vidjeti naredbu CLRWDT koja resetira watchdog timer, ako se periodicki (prije isteka odredjenog vremena) ne naleti na takvu naredbu, mikrokontroler ce se resetirati i program ce krenuti ispocetka. Na programeru je osigurati da se, ako je watchdog ukljucen, periodicki, unutar odredjenog vremena (koje izmedju ostalog ovisi i o naponu napajanja) naleti na takvu naredbu - bez obzira na programska grananja. Ako je program napisan ispravno a zbog necega se nije na vrijeme naletilo na naredbu za resetiranje watchdog timer-a, znaci da se je desilo nesta nepredvidjeno (mrtva petlja, stack overflow, krivo dekodirana naredba, nepredvidjen rezultat nekog izracuna koji je rezultirao skokom 'u prazno', ...) pa ce watchdog resetirati mikrokontroler i, ako je to nakon te greske moguce, ce mikrokontoroler ponovo obavljati svoju funkciju. Osim toga, program na svom pocetku moze provjeriti da li se je desio reset zbog watchdog timer overflow-a, pa u tom slucaju poduzeti neku akciju (zapisati poruku u log, upisati falg u EEPROM, poslati poruku preko mreze, poslati SMS, ...).

--
Chupo
Reply to