Upit/savjet: video nadzor

Htio bi postaviti neki jeftini/primitivni video nadzor parking mjesta, uvjerit se da radi i u¾ivati :) Za probu bi uzeo ne¹to s ebaya, kineski jeftileni, ako mi se svidi onda bi uzeo ne¹to ozbiljnije. Potrebno mi je snimanje samo kad se detektira pokret, ne mora biti na HDD, radije bi neki koji snima na SD karticu jer njih veæ imam dosta. Ne treba mi snimka od 7 dana i sl.

IR kamera:

SD snimaè:

Za povezivanje snimaèa koji æe biti u stanu i kamere iznad parking mjesta ispod zgrade iskoristio bi 5 ¾ilni strujni kabel ako je to moguæe? Ili ako ne onda bi povukao UTP kabel.

Da li su mi potrebni transmiteri signala / video balun - udaljenost je cca

60m - ako da kakav? Aktivni, pasivni? Ili da probam bez toga pa ako ne radi onda opet ebay :) Kad se uopæe koriste ti baluni, kod kojeg kabela?

Molim ako netko ima iskustva nek napi¹e koju pametnu :)

Hvala!

Reply to
Grunf

koliko krznenih ?ivotinja misli? potro?iti? Kineski videonadzor ti je ionako polovica tr?i?ta, ?ak i vi?e :). Ova kamera ti nije za vanjske uvjete, tako da ?e ti brzo krepati vani na ki?i. Za snima? ima? isti link kao i za kameru pa ti ne mogu ni?ta re?i :)

Dakle, ono ?to ?e? trebati je koaksijalni kabel, tipa RG59 koji ima 75

0hma impedanciju i trebat ?e? jedan kabel za napajanje koji ima pobolj?anu izolaciju za vanjske uvjete. Neznam sada na pamet koji je to?no, ali neka ti ima barem 2x0,75mm2 ili 3x0,75 ako treba? uzemljenje. Obavezno koristi? 75 omski kabel jer ?e ti se ina?e slika do ku?e potpuno prigu?iti i imat ?e? sranje :). Ako ne?e? koristiti RG59 ve? ho?e? staviti i napajanje i sliku kroz UTP kabel, onda bi trebao taj video balun kupiti. Zapravo je to naprava koja ti prilago?ava impedanciju UTP kabela na impedanciju kamere koja je ve?inom 75 ohma. U tvom slu?aju je dovoljan i pasivni video balun jer je 60m jako mala udaljenost za te kamere. Naravno, za ovolike udaljenosti je malo glupo kupovati video balun i UTP kabel jer ?e ti to cijenom do?i puno vi?e od RG59 kabela i jednog kabela za napajanje. Postoji solucija da kupi? koaksijalni kabel koji ti ima integrirane ?ice za napajanje. Ne znam to?no tko ih ima u Zagrebu, ako ih netko ima, ali sam siguran da postoje.

Ina?e, sliku bez aktivnog pretvara?a mo?e? gurati do nekih 200 metara bez poja?ala da dobije? neku kvalitetu, tako da mislim da nije potrebno da nikakve aktive kupuje?.

--
Petar Klicov, makni SPAM za reply
Kaciga glavu ?uva, ali je ja ne nosim trenutno :)

Upravo sam provjerio linkove, razli?iti su :) Svejedno, ta kamera ne bi bila na hladno?i, ali za svaki slu?aj mogu uzeti neku koja je za vanjske uvjete. Koliko vidim, strujni mogu iskoristiti samo za napajanje, ne gine mi provla?enje dodatnog kabela. Hvala na savjetima!

Reply to
Grunf

mjesta,

onda bi

na HDD,

A napajanje kroz koax?

Mo¾e¹ malo pojasniti?

Reply to
Grunf

Fantomsko napajanje, stavi 100nF kond u seriju i 20nH na spoj konda i koaxa.

Reply to
Webojeb

Na¾alost nisam èovjek koji ku¾i ¹to si napisao da bi to mogao napraviti bez dodatnog poja¹njenja - ne lemim, jo¹ :) Koliko ku¾imna jedan kraj kabla ide trafo sa 220 na 12V koji je potreban za kameru - da li se direkt spaja na kabel ili ovo ¹to si gore napisao? Da li je isti spoj i na drugoj strani?

Hvala ako ima¹ volje pojasniti, ako ne opet dobro :)

Reply to
Grunf

Je, s obje strane isto, znaci u seriju kond vruci kraj kabela pa opet kond, zavojnica (prigusnica) na spoj kabela i konda s obje strane kabela, na jednoj strani ulaz, na drugoj izlaz napajanja spajas na zavojnicu. Ulaz i izlaz signala na krajnjim izlazima konda. Ne trafo nego ispravljac (adapter), istosmjerno napajanje(+ i -) Jasnije ? :)

Reply to
Webojeb

Nisam nikada probao, znam da u praksi napajanje ide uvijek odvojeno kod video kamera, dok kod antena ide zajedni?ki kroz isti kabel. Za?to je to tako, nemam pojma. Trebalo bi tako?er staviti i zavojnicu u seriju s napajanjem i kamerom da nebi VF signal krenuo krivim putem :).

--
Petar Klicov, makni SPAM za reply
Kaciga glavu ?uva, ali je ja ne nosim trenutno :)
Reply to
Pero

Tako ne?to se koristi kod antenskih sustava gdje se 5V gura kroz isti koaksijalac kao i signal. Poanta je da istosmjerni izvor gura? kroz koax, na na?in da bateriju ili izvor napajanja spaja? preko zavojnice na to?ku centralnog voda koaxa. Sa strane kamere mora? spojiti kondenzator na centralni vod da ti istosmjerna komponenta ne uni?ti kameru. Ovo je ful pojednostavljeno, za prava napajanja ?e? i malo kompliciraniji filter koristiti.

pozdrav,

--
Petar Klicov, makni SPAM za reply
Kaciga glavu ?uva, ali je ja ne nosim trenutno :)
Reply to
Pero

kod

Vjerojatno su bitna tri faktora: Potro?nja kamere, omjer napona napajanja i amplitude signala te donja frekvencija video signala......

Bio je jedan pretvara?, bas za vidionadzore, ali ne zna da je isao na koax kabel ili na LAN cat 5.... Uglavnom spoji se jenad na karticu, drugi isti na kameru i preko kabela ide i 12V i video signal. ?ini mi se da je par bio 200kn...

Reply to
lemi

To su takozvani baluni koji slu¾e da bi kao o¾ièenje mogli koristiti jeftini UTP kabel umjesto coaxa.

The Unbound