trebam znalca prakticara - izrada deemphasis convertera po shemi

Imam shemu i dobar tekstualni opis sklopa (deemphasis converter), a trebam nekoga da mi to kvalitetno izradi. Radi se o audiofilskom konverteru za FM tuner, prijelaz s americkog standarda 75us na evropski 50us. Prednost Zagreb, laksi je kontakt i placanje.

0914564814
Reply to
viz

To treba samopronaæi i zamjeniti otpornik ili kond u tjuneru, prije stereo dekodera, i to je originalno rije¹enje. To mo¾e biti veæ i pripravljeno na ploèici. Umno¾ak R*C treba biti 50, a u amerièkom je 75. Sve drugo, iza tjunera, na nivou L i D kanala je lo¹ije i komplicirano rije¹enje. L i D kanal se tvore od mono signala L+D koji je prosao deemfazis, i + ili - multiplex signala koji nije pro¹ao deemfazis.

--
Bolje da me mrze zbog onoga ¹to jesam,
nego da me vole zbog onoga ¹to nisam.

To mi je poznato. No ja imam ovaj slucaj iz uvodnih recenica:

(u firmwareu je 75us, nema preinake)

Dakle moram dodati vanjsku jedinicu. Ili mozda ugraditi u kuciste, ali koje je malo i grije se dosta, te jos ostaje problem napajanja. Molim dakle vjestog elektronicara za pomoc.

Reply to
viz

Sklop bi se radio po tom clanku:

Vjerojatno cu trebati dva konvertera, za dva tunera. Placam po dogovoru.

Reply to
viz

Ako to ugradjujes u prijemnik, to ne treba biti ni na ploèici, tih 6 elemenata se nalemi na sami integrirac. Samo el ti ima¹ simetrièno napajanje u prijemniku od najmanje 2*6V.

i ovdje je ne jasno da li se radi o stereo ili mono prijemniku i ¹to su toèke from tuner i to amplifier. Da li je from tuner izlaz iz prijemnika, ili tu toèku treba pronaèi koja je izmedju fm demodulatora i stereo decodera. Ako je izlaz iz prijemnika prije pojaèala, prijemnik bi trebao biti primitivus mono, a ne stereo.

--
Bolje da me mrze zbog onoga ¹to jesam,
nego da me vole zbog onoga ¹to nisam.
http://sotona.ath.cx
Reply to
Petar Bjelèiæ

koji je tuner u igri? za one puste mptrice koje vrte svejedno ti je 50 ili 75.fm i audiofilija su na suprotnim stranama...da si blize mozda bih se poigrao iz znatizelje :-(

pozdrav hrvoje

Reply to
Hrvoje Aras

@Petar

--------------------- Ne znam kakvo je napajanje unutar kucista, nisam ga otvarao. Tuner je Sony XDR-F1HD velicine tabakere, kao za kuba cigare. Dosta se grije i zato mislim da je bolje ne pokusavati koristiti njegovo napajanje. Ili sam u krivu? Shema prikazuje jedan kanal, a za tuner treba stereo. Autor je objasnio u uvodu da je to shema za vanjsku jedinicu, pa se spaja izmedu tunera i pojacala audio-kablovima s cincevima. Meni bi vise odgovaralo da se ugradi u kuciste tunera jer je puno manje zica i troskova, i jednostavnije je, ali treba prvo vidjeti je li to izvedivo.

@ Hrvoje Tuner je malo cudo moderne tehnike, izvrstan RF dio, stereo osjetljivost nevjerojatnih 13,5 dBf, a neki recezenti ga po zvuku analognog FM-a usporeduju s najskupljim high-end tunerima. Pravljen je samo za SAD i ima pored klasicnih AM i FM jos dodatno njihovu HD tehnologiju, sto meni nije bitno. Ako ima tako dobar zvuk, steta je ne ispraviti ovu stvar s deemfazisom, a to se manifestira prigusenim gornjim frekvencijama.

Reply to
viz

E tako, sad je stvar jasna ¹to treba napraviti. U posebnoj kutiji slo¾iti dva pojaèalca i simetrièno napajanje, izlaz cinèevi. Te¹ko da æe to netko htjet slo¾it bez 100 eura, 250-300kn ko¹ta materijal. Jesi ti siguran da si to spreman platit, to je skuplje od prijemnika jer je

1 kom. A sve zajedno èe izgledat ru¾no.

Tvrdim da razliku zvuka uhometrom jedva osjeti¹. Rekao bi da sklop ne radi. Ako si hi-fi manijak, onda ti prijemnik nije jedina komponenta, ima¹ i ekvilajzer. Samo mali pomak kliznika, +1 dB na 2khz i +3 db na 8khz posti¾u efekt preemphasisa kao da osim 75 ima¹ 50 mikrosekundi. Stoga mo¾e¹ kupiti i neki mini ekvilajzer, jeftinije æe¹ proæi nego da plati¹ kutijicu i napajanje za taj sklop. Da ode¹ u neku fm postaju, pa i HR zaèudio bi se u kojim polo¾ajima su kliznici ekvilajzera ovisno o tipu izvora zvuka, a ti bi ispravljao nagib od 1 do 3,5 dB.

--
Bolje da me mrze zbog onoga ¹to jesam,
nego da me vole zbog onoga ¹to nisam.
http://sotona.ath.cx
Reply to
Petar Bjelèiæ
100 eura za to? Pa gdje ti to kupuje¹ materijal? Sav materijal u Chipoteci je 50-tak kuna (dual opx2, par kondova, dva dupla chinca za ploèicu, kutija, napajanje - preporuka dvije baterije 9 V ako ba¹ hoæe full kvalitetu). Dva sata rada bez filozofiranja (oblikovati univerzalnu ploèicu, zalemiti par komponenti na nju i montirati je) cca 300 kuna, znaèi 50 eura cca. Fotka sliènog ureðaja na binsima.
Reply to
coin

E da, zaboravio sam par stvari.

  1. Subject na binsima je 'preamp'
  2. Sad æe poèeti filozofiranje koje me ne zanima :))
  3. Na moru sam do ponedjeljka bez neta pa mi je drago da to neæu èitati.
  4. viz ima¹ mail.
Reply to
coin

Uuups, SMS

Reply to
coin

Materijalu sa sheme je beznaèajna cijena.

zbroji ti to toèno

Toèno, cca 50 eura bez dvostrukog ispravljaèa i napajanjem sa dvije 9V baterije, i u plastiènoj kutiji. Izgubit æe¹ cijeli dan, zaradit 150kn, i napravit fu¹eraj. Tvrdim da bi ti viz radije platio 100eura da mu to napravi¹ po¹teno, da mu ne vise baterije i nije u plastièari. I ti bi bio zadovoljniji, zaradio bi cca 300-400kn za izgubljen dan, ¹to nije skupo, , i bio pravi majstor, a ne fu¹er sa buvljaka. Ponudi mu i bolju opciju.

--
Bolje da me mrze zbog onoga ¹to jesam,
nego da me vole zbog onoga ¹to nisam.
http://sotona.ath.cx
Reply to
Petar Bjelèiæ

Moze se rjesiti pasivnim sklopom sa tri elementa, bez napajanja, bar za prvu ruku.... Paralelno spojis otpornik 2,2k i kond 0,033u. Taj sklop elemenata ubacujes izmedju izlaza tunera i ulaza pojacala. Paralelno ulazu pojacala spajas otpornik 5k. Uz realni izlazni otpor izvora cca 100 Oma i prosjecni ulazni otpor pojacala

33kOma, sklop ima krivulju vrlo pribliznu aktivnom sklopu za koji si dao link... Mana je ukupno gusenje sklopa 3~4dB, ali svako pojacalo ima toliko rezerve pojacanja, pa ces morati samo malo jace odvrnuti potenciometar glasnoce...

Reply to
Sinisa Platz

Mogu to probati za pocetak. Ovaj tuner je vrijedan pokusaja ambicioznijeg rjesenja, pa se zasad drzim navedene sheme. Autor Brian Beezley je ekspert, dosta je duboko u materiji i zna sto govori. Napravio je opsezan test i razne modifikacije ovog (i brojnih drugih) tunera, a clanak mu je u SAD cesto citiran i pokrenuo male biznise oko modifikacija ovog tunera:

test i modifikacije

jedan od biznisa

-> link na Sony XDR-F1HD lijevo pri dnu

Zahvaljujem i Petru na sugestijama.