Trebam pomoc za elektroniku vivarija

PoĹĄtovanje i pozdrav grupi,

pratim Vas vec duze vrijeme i nasao sam puno korisnih podataka, pa samo
tako nastavite!

Trebam pomoć u vezi elektronike za vivarij, posto sam hobist-terarist i
volim nadasve prirodu te bi Ĺželio napraviti biotopni vivarij. Da bi to
bilo moguće moram upogoniti elektroniku za automatsku kontrolu rasvjete,
temperature i vlaĹžnosti.

Ideja je slijedeća :

Vivarij će biti opremljen sa dvije duluxice ili neonke 2x24W, sa
dimabilnom prigušnicom od 0-10V. Zatim sa 3x80 mm računalna ventilatora,
kabelskim grijačem sa termostatom i uređajem za automatsko
navodnjavanje, te jos jednom pumpom za izmjenu vode. Voda ce se dobivati
iz RO uređaja.

E sad dolazimo do problema,
pošto je ovo biotopni vivarij sa određenim vrstama žabica treba i
određene uvjete vlažnosti i temperature.

Pretpostavljam da bi higrostat i termostat dobro obavljali posao.

Uvjeti koji moraju biti zadovoljeni je temp. između 22 - 25 C, vlažnost
60-80%.

Moja ( Vaša) elektronika bi obavljala sljedeće :

- automatska kontrola rasvjetljenosti - paljenje ujutro u 8 na 15 posto,
do 10 da se digne na 40 %, do 12 na 100% i tako isto spuĹĄta prema kraju
dana.

-svaki dan automatska zamjena vode u bazenu na dnu akvarija, paljenje
pumpe na 10 min za odvod.

-svaki dan u 10, 14 i 18 h paljenje  visokotlačne pumpe za simuliranje
kiše ( pumpa za odvod i visokotlačna pumpa za kšu moraju biti u
sinkronizaciji tako da na dnu bazena ostane dovoljna količina vode a da
se ne razlijeva izvan zadanih gabarita)

- automatka kontrola ventilatora za simuliranje vjerta i provjetravanje
vivarija i zaĹĄtitu od plijesni.

Gledao sam komercijalna rjeĹĄenja, odnosno PLC-ove i svi su skupi u
vraĹžju mater, tako da mi je to prevelika investicija.
Od visokotlačnih pumpi bi koristio ovo :

http://www.aquashop.si/Product-Biom-STA-2_3024.aspx

Tu ima rjeĹĄenje i za temperaturu/vlaĹžnost :

http://www.aquashop.si/Product-Hobby-ClimaControl_8406.aspx

Međutim isto tako je vrlo skupo.

Ostaje joĹĄ rjeĹĄenje za svjetlo.

Eto gospodo, nadam se da sam dovoljno dobro objasnio ĹĄto mi treba, od
Vas molim da mi pokušate pomoći savjetima gdje, što i kako i koliko bi
to u konačnici koštalo.

Ako ima zainteresiranih da izrade taj sklop isto odgovara.

Puno pozdrava i hvala Vam!

Re: Trebam pomoc za elektroniku vivarija

U jednom akvariju gdje sam radio rasvjetu sam napravio slijedeće:
U poklopcu su bile 3 fluorescentne Ĺžarulje (Aqua Glow, Marine i joĹĄ
neka). Svaka od njih je imala svoju prigušnicu. Kupljena su 3 mehanička
tajmera (tada su u Pevecu bili 19,99 kn na akciji), svaki za jednu
Ĺžarulju. 1. tajmer je bio postavljen da se upali u 8 sati i ugasi u 17h.
2. tajmer se pali u 9h i gasi u 18h, a treći se pali u 12h i gasi u 20h.
Vremena se, naravno, mogu podesiti ovisno o godiĹĄnjem dobu ili Ĺželjama
vlasnika. Poklopac je rađen po narudžbi, nije u mojem vlasništvu. Na taj
način se je dobila simulacija postepenog paljenja svjetla u 3 koraka.
Postoji i noćna rasvjeta, simuliranje mjesečine s 2 plave LED smještene
u jedan kut.

Budući da ovo sve zahtjeva nekakvo jednostavno logičko upravljanje (ON -
OFF), moĹžda se sve moĹže izvesti sa PIC-om koji se isprogramira. Trebalo
bi jedno 5 izlaza koji bi redom upravljali relejima (1. rasvjeta A, 2.
rasvjeta B, 3. vodena pumpa bazena, 4. visokotlačna pumpa, 5.
ventilatori) i recimo jedan ulaz na koji bi se stavila dojava nivoa vode
u bazenu kako se prilikom simuliranja kiĹĄe ne bi prepunio ili ispraznio
(ali i tokom izmjene vode).
MoĹžda se netko s grupe javi tko se bavi programiranjem PIC-eva.

Investicija bi trebala biti jeftinija od PLC-a, ali koliko, ne znam jer
se ne bavim PIC-evima i nj. programiranjem.

Pozz!
Sretno! :)

Re: Trebam pomoc za elektroniku vivarija

Hmda fluorescentne cijevi i "stedljive zarulje" se ne mogu "dimmati" kao
zarulje pa je ovakvo rjesenje sa nekoliko rasvjetnih tijela koliko znam
jedino prakticno. Vidio sam doduse nekakvu andromolju u pet shopu koja
bi mogla biti prigusljiva elektronska prigusnica za fluo cijevi samo
pitanje je moze li se time na jednostavan nacin upravljati "daljinski"
iz mikrokontrolera. Ne znam da li zabama treba mjesecina ali ako to vec
radi sa mikrokontrolerom moze im odmah simulirati i faze Mjeseca

ovo nije neki problem, treba samo imati releje koji ukljucuju pumpe i
ventilatore i izmisliti neki senzor za nivo vode. Isto tako ako kontrolu
vlaznosti radi na ovakav "aktivan" nacin treba senzor vlage, postoje
gotovi "digitalni" koji se prikljucuju na kontroler slicno kao i za
temperaturu samo malo kostaju

Ni ja se ne bavim PIC-evima malo sam carobirao sa drugom familijom
mirkokontrolera ali cijene su otprilike ovakve:
jedan PIC oko 20KN (ima jeftinijih i skupljih) slicno kostaju i
ekvivalentni kontroleri drugih familija npr. 89C2051
programator oko 200KN (najjeftiniji gotovi ili neki bolji kit) ili isto
oko 20KN ako ga radis sam koristeci dijelove iz furde
softvare - ima ih i sasvim upotrebljivih besplatnih. No po meni najveca
stavka u ovakvom jednom projektu je nauciti koristiti i programirati
PIC(ili neki drugi kontroler) bilo to u assembleru, C-u ili nekakvom
specijaliziranom BASICu svejedno da bi mogao efektivno koristiti
kontroler moras razumjeti njegovu arhitekturu.

Boris

Re: Trebam pomoc za elektroniku vivarija

Ma nije problem naučiti raditi, to mi je i cilj, zanimati se
mikrokontrolerima, samo da ne lutam previĹĄe trebao bih upustva gdje ĹĄto
i kako.

Inače se bavim jakom strujom a želja mi je oduvijek bila naučiti raditi
sa mikrićima, sad za to konačno imam vremena. Kupio bih neki razvojni
sistem i eksperimentirao malo s tim.

Re: Trebam pomoc za elektroniku vivarija
Što kažete jel bi ''Arduino'' mogao to obaviti?

Re: Trebam pomoc za elektroniku vivarija

To može obaviti logika sklopljena od oscilatora, nešto brojila i hrpe logičkih
sklopova. Naravno, s
mikraćem je to jednostavnije, barem hardverski.....

Site Timeline