Trebam pomoc oko super heterodinskog radioprijemnika (teorija)

Pozdrav i hvala unaprijed na pomoci,

dobio sam 3 teoretska zadatka za rijesiti, dio vezan za uControlere i C znam
rijesiti jer mi je vezan za struku, ali ovaj dio oko AM prijemnika ne znam
pa bih molio pomoc jer vjerujem da ovdje ima ekipe kojima je to u malom
noktu.

Zadatak glasi ovako:
*** ZADATAK ***
Koristeci blokove u prilogu potrebno je nacrtati blok shemu super
heterodinskog radio prijemnika AM radio signala sa dva medustupnja na 10,7
MHz i 455 kHz. Centralna frekvencija AM signala iznosi 433 MHz, a sirina
spektra 32 kHz. Potrebnoje izracunati granicne frekvencije filtara i
frekvencije scilatora. Pretpostaviti da je na ulazu doveden samo trazeni
signal a ostatak spektra je prazan.
*** END ***

Nemam prilog sa blokovima, ali pretpostavljam da treba nacrtati ovu
predzadnju sliku sa ove stranice:
http://www.astro.hr/ucionica/radioastronomy/radio/

Koliko sam shvatio iz teksta, prvi oscilator bi trebao biti 10,7 MHz udaljen
od 433 MHz, a drugi bi trebao biti 455 kHz udaljen od 10,7 MHz + 32 kHz ...
filteri bi trebali odvojiti sve iznad 10,7 MHz + 32 kHz, te iznad 455 + 32
kHz ... ili mozda ne?!

Uglavnom, nije moje podrucje pa ako nekome nije problem da mi rijesi zadatak
sa par rijeci da znam zasto je to bas tako rijeseno.

Hvala jos jednom unaprijed, LP!

--
Goran.

Re: Trebam pomoc oko super heterodinskog radioprijemnika (teorija)
Frekvencija prvog LO je za 10,7MHz manja od ulazne, a drugog za 455KHz manja
od 10,7 MHz.Dakle, iza prvog miksera imaš prvu međufrekvenciju od 10,7 MHz,
a iza drugog 455KHz. Nakon toga signal ide na izbor demodulatora, a na
položaju ssb još ima selektor za USB (gornji) ili LSB (donji) bočni opseg.
Preporučujem ti "Priručnik za amatere i tehničare" pokonjog Bože Metzgera.
Pozdrav, Pikec!

Re: Trebam pomoc oko super heterodinskog radioprijemnika (teorija)

Oh, odlicno ... a filter onda reze iznad 422,332 MHz i iznad 10,6865MHz ?
Ili se ne racuna onih 32kHz?! I jel se reze samo prema gore ili i dolje? Ma
nesto sam nabrzinu proguglao ali nisam bas najbolje pohvatao sta i kad a
kako mi inace ta tema nije poznata mislim da bih morao puno toga prije
prouciti da znam o cemu se tu radi. Posto je moja domena uControleri i
opcenito ta digitalna elektronika onda mi je ovo spansko selo.

Re: Trebam pomoc oko super heterodinskog radioprijemnika (teorija)

http://www.barl.org/assets/DocuImages/radio-receivers.pdf

vrlo dobra knjiga
malo manje teorije

Re: Trebam pomoc oko super heterodinskog radioprijemnika (teorija)

Evo ti sve varijante u jednoj
http://paramedia.my-php.net/download/superheterodin.jpg

Na ulazu vf pojacalo pojacava ulazni signal. U ovom tvojem hipotetskom
slucaju ono nije nuzno
jer ne navodi se nivo signala ni prisustvo stranih signala koje bi trebalo
filtrirat.
Dakle mozes ga izbacit.
U stvarnom slucaju to pojacalo pojacava 10-20 dB i ima sirinu oko 5 % opsega
od 443 mhz.

Signal dolazi na mikser koji 443 MHz konvertira na 10,7 MHz.
Pri tomu moze biti koristena frekvencija lokalnog oscilatora visa za 10,7
MHz i niza za 10,7 MHz od 433 MHz.
U ovom slucaju to nije bitno, ali da frekvenciju prijemnika treba mjenjat,
bolje je da je niza za 10,7, jer tada
porast frekvencije lokalnog oscilatora prati porast prijemne frekvencije, u
suprotnom bi bilo obrnuto.
Zato se u praksi koristi niza frekva LO.

Na izlazu mixera imat cemo 10,7 MHz ali i zbroj prijemne frekve i
oscilatora.
Filter 10,7 MHz ocisti ovu drugu.
Njegova sirina mora biti 32 ili vise khz da propusti ono sto mora.
U praksi je to glavni selektivni filter, iako selektivnost određuje još i MF
pojačalo, ono je u praksi
tuplje, a za 10,7 MHz postoje gotovi kvarcni filteri.

Signal 10, 7 MHz dolazi na drugi mixer koji ga treba konvertirati na 455
kHZ.
U tu svrhu moze se koristit lokalni oscilator sa frekvencijom 455+10700 ili
10700 - 455 khz.
Svejedno je, ali u praksi ima standardni kvarc 10,245 KHz za kupit.

Na izlazu drugog mixera je frekvencija 455 KHz i frekvencija koja je za
frekvu lokalnog oscilatora veca od 10,7 MHz.
MF pojačalo pojačava samo 455 khZ, a ova veca ne prolazi.
Sirina opsega na 455 KHz treba biti 33 ili vise kiloherca da propusti
trazenu sirinu kanala.
Ta sirina je selektivnost prijemnika, i mora biti siroka barem koliko
priroda signala zauzima.
Nepozeljno je da je veca od potrebne sirine jer raste sum, koji je umnozak
sirine i bolcmanove konstante,
a i sirina preko treba za druge kanale.

Pri tomu je svejedno da li ce se sirina postic filterom 10,7 MHz ili sa 455
KHz, ili sa oba.
U praksi je to na 10,7 MHz za profesionalne prijemnike jer imaju kvarcni
filteri koji su vrlo strmi na 10,7 MHz dok
keramički filteri na 455 khz nemaju tu strminu, a izgradnja kvarcnog na 455
je jako sklupa.

Iza MF pojacala AM demodulator demodulira 455 khz, i nebitan je tip AM
modulacije, je li to jednobocni,
dvobocni, sa ili bez nosioca, to se u zadatku ne trazi, zna se samo da trazi
sirinu 32 khz.
Ne trazi ni fazu signala pa si mozemo dopustit upotrebu frekvencije LO bilo
nize bili vise.
Konkretno, kad bi imali jedan od oscilatora na visoj frekvi osim na nizoj,
prirast frekvencije
ulazne 433 MHz rezultirao bi promjenom na nize frekvencije 455 kHz, dakle
obrnuo fazu FM signala,
uzrokovao zamjenu polozaja USB i LSB signala kod jednobocne AM modulacije.

--
Pozdrav !
http://paramedia.ath.cx

Re: Trebam pomoc oko super heterodinskog radioprijemnika (teorija)

Ovisi! Npr. za srednji AM-val se koristi viša LO ( inače bi lokalni oscilator
trebao raditi od 100 kHz do 1200 kHz).
Isto tako često i za FM ( prijem 88-108) jer treba UŽI relativni opseg
LO-frekve....

Re: Trebam pomoc oko super heterodinskog radioprijemnika (teorija)

Tocno

--
Pozdrav !
http://paramedia.ath.cx

Re: Trebam pomoc oko super heterodinskog radioprijemnika (teorija)

Odlicno! Hvala svima na pomoci! Ovo sto sam dobio je vise nego savrseno! ;)
Hvala!

Site Timeline