THD, audio, koliko harmonika?

Kad se daje THD audio uređaja u ovisnosti o frekvenciji , koliko se
hamronika uzia u obzor?

Cemu graf THD-a iznad 10kHz kad je svaki harmonik nakon 10kHz izvan audio
pojasa

Moram napravit neke simulacije u spice-u, koliko harmonika da uzimam , te da
li se uvjek uzima isti broj harmonika u obzir bez obzira na frekvenciju
osnovnog harmonika?
Kad vec radim zelim da bude po "standardu"..

Re: THD, audio, koliko harmonika?

Možda zato jer su specifikacije od XX do 20 kHz?
PS: Neki dobro čuju i iznad 10 kHz....

Vjerojatno samo harmonici do 20 kHz!?

Re: THD, audio, koliko harmonika?

pa ako je signal 10 khz, prvi harmonik je 20khz... tak da po t vojoj
racunici taj graf nema smisla. harmonik od 12khz signala je 24 khz i taj se
vise ne cuje..

Re: THD, audio, koliko harmonika?

Hvala, malo sam bolje razmislio:
Izobličenja pojačala nisu SINUSNE veličine, ali se MOGU prikazati nizom
harmonika i IZNAD čujnog pojasa!
Znači, iako većinu tih harmonika posebno ne čujemo, oni zajedno daju NE-sinusna
izobličenja koja 'ČUJEMO'.

Koliko ćeš harmonika uzeti? Ovisi na koliko DECIMALA želiš prikazati rezultat (
sitnije od toga i tako nema veze)!?

Re: THD, audio, koliko harmonika?
nalupao/la je ovo:

Pa THD analizator uzima u obzir gotovo svaki harmonik koji je iznad
nivoa ĹĄuma. Jer kada pogledaĹĄ THD od 0.00008% koji imaju neki OP-ovi,
onda je to stvarno mala razina signala u odnosu na glavni signal.

Pa i nije točno s obzirom da je 20kHz još uvijek audio pojas!

Re: THD, audio, koliko harmonika?

pa ako je audio signal 12 khz, prvi harmonik je na 24khz i taj se ne cuje...
a proizvodjaci daju graf thd-a za ulazni audio signal od 20 khz do 20 khz,

opet i sam thd analizator ima granicu  frekvencije do koje uopce gleda thd,
recimo 100 kHz....

navodno se uvjek  gleda jednak broj harmonika......

Ako netko zna kako thd racuna audio precision neka napise...

Re: THD, audio, koliko harmonika?

Nevezano uz audio, nego uz energetsku mrežu, uglavnom su relevantni 1.,
3. i 5. harmonik. 7. i svaki slijedeći je vrlo često zanemarivo malen, a
i frek već ode visoko. Barem smo tako mi radili na mjerenjima na faksu.
Google ništa ne pomaže?

Re: THD, audio, koliko harmonika?
Samo tih 20kHz čuju samo mala deca, jako mala deca.
:)

Re: THD, audio, koliko harmonika?

A ne čuju samo bebe taj ton, čuju ga i starija djeca i neki mlađi ljudi.
Naravno, uho je s godinama sve tromije a samim time pada i osjetljivost
na te frekvencije

Re: THD, audio, koliko harmonika?
nego jos mi nitko nije odgovorio, neki radovi vele da se uzima 5
harmonika... hmm

A simulacija pokazuje da ako se uzima vise od 5 harmonika recimo 10 , njihov
utjecaj je jako mali na vrijednost thd-a

Re: THD, audio, koliko harmonika?

Evo ja pokušao u 3.29...

Re: THD, audio, koliko harmonika?
O mjerenju audio opreme govori niz IEC normi IEC 60268. O pojaE8%alima =
je IEC 60268-3. Uz malo sreE6%e i spretnosti u googlanju (koju ja na =
BE%alost nemam) moE6%i E6%eB9% potrebno skinuti sa interneta. Uspio sam =
skinuti normu za zvuE8%nike (u draft varijanti), za pojaE8%ala nisam =
:(((

Naravno, normu uvijek moBE%eB9% kupiti ako ti stvarno treba :)))

Re: THD, audio, koliko harmonika?

Zaboravio sam reE6%i da se sve norme mogu besplatno pogledati u20%

Hrvatski zavod za norme
Ulica grada Vukovara 78
10 000 Zagreb

Site Timeline