THD, audio, koliko harmonika?

Kad se daje THD audio ureðaja u ovisnosti o frekvenciji , koliko se hamronika uzia u obzor?

Cemu graf THD-a iznad 10kHz kad je svaki harmonik nakon 10kHz izvan audio pojasa

Moram napravit neke simulacije u spice-u, koliko harmonika da uzimam , te da li se uvjek uzima isti broj harmonika u obzir bez obzira na frekvenciju osnovnog harmonika? Kad vec radim zelim da bude po "standardu"..

Reply to
grizli

Mo¾da zato jer su specifikacije od XX do 20 kHz? PS: Neki dobro èuju i iznad 10 kHz....

Vjerojatno samo harmonici do 20 kHz!?

pa ako je signal 10 khz, prvi harmonik je 20khz... tak da po t vojoj racunici taj graf nema smisla. harmonik od 12khz signala je 24 khz i taj se vise ne cuje..

Reply to
grizli

Dana: 23.4.2011 19:46, grizli nalupao/la je ovo:

Pa THD analizator uzima u obzir gotovo svaki harmonik koji je iznad nivoa ?uma. Jer kada pogleda? THD od 0.00008% koji imaju neki OP-ovi, onda je to stvarno mala razina signala u odnosu na glavni signal.

Pa i nije to?no s obzirom da je 20kHz jo? uvijek audio pojas!

Reply to
Pero

pa ako je audio signal 12 khz, prvi harmonik je na 24khz i taj se ne cuje... a proizvodjaci daju graf thd-a za ulazni audio signal od 20 khz do 20 khz,

opet i sam thd analizator ima granicu frekvencije do koje uopce gleda thd, recimo 100 kHz....

navodno se uvjek gleda jednak broj harmonika......

Ako netko zna kako thd racuna audio precision neka napise...

Reply to
grizli

Nevezano uz audio, nego uz energetsku mre¾u, uglavnom su relevantni 1.,

  1. i 5. harmonik. 7. i svaki slijedeæi je vrlo èesto zanemarivo malen, a i frek veæ ode visoko. Barem smo tako mi radili na mjerenjima na faksu. Google ni¹ta ne poma¾e?
Reply to
-Rio-

Samo tih 20kHz ?uju samo mala deca, jako mala deca. :)

Reply to
Briglja

Dana: 23.4.2011 22:57, Briglja nalupao/la je ovo:

A ne ?uju samo bebe taj ton, ?uju ga i starija djeca i neki mla?i ljudi. Naravno, uho je s godinama sve tromije a samim time pada i osjetljivost na te frekvencije

Reply to
Pero

nego jos mi nitko nije odgovorio, neki radovi vele da se uzima 5 harmonika... hmm

A simulacija pokazuje da ako se uzima vise od 5 harmonika recimo 10 , njihov utjecaj je jako mali na vrijednost thd-a

Reply to
grizli

Hvala, malo sam bolje razmislio: Izoblièenja pojaèala nisu SINUSNE velièine, ali se MOGU prikazati nizom harmonika i IZNAD èujnog pojasa! Znaèi, iako veæinu tih harmonika posebno ne èujemo, oni zajedno daju NE-sinusna izoblièenja koja 'ÈUJEMO'.

Koliko æe¹ harmonika uzeti? Ovisi na koliko DECIMALA ¾eli¹ prikazati rezultat ( sitnije od toga i tako nema veze)!?

Evo ja poku¹ao u 3.29...

O mjerenju audio opreme govori niz IEC normi IEC 60268. O poja=E8alima = je IEC 60268-3. Uz malo sre=E6e i spretnosti u googlanju (koju ja na = =BEalost nemam) mo=E6i =E6e=B9 potrebno skinuti sa interneta. Uspio sam = skinuti normu za zvu=E8nike (u draft varijanti), za poja=E8ala nisam = :(((

Naravno, normu uvijek mo=BEe=B9 kupiti ako ti stvarno treba :)))

Reply to
DZ

Zaboravio sam re=E6i da se sve norme mogu besplatno pogledati u=20

Hrvatski zavod za norme Ulica grada Vukovara 78

10 000 Zagreb
Reply to
DZ