sto alternativno korisitit kao dc generator

Dakle stavio bi na bicikl ne¹to jer mi je dinamo nedovoljan, Razmi¹ljao sam da bi to mogao biti recimo motor za brisace ili motor ventilatora za kiler. motor za brisaèe je ne¹to manji no ima onaj prenos. zapravo ima ko ideju ¹to bi mi moglo korisiti a da daje barem 2A a da mogu lako fiksirati na bicikl. Naravno potrebno je 12v i vi¹e ¹to bi naravno regulirao po potrebi stabilizatorima no da za taj napon i struju ne moram ganjat bicikl do iznemoglosti.

Ajde molim ideje i hvala :-)

Reply to
foster

Zelis koristiti bicikl kao stacionarni generator ili se i voziti s time ? Ako je ovo drugo zaboravi, napon se lako dize/stabilizira pomocu SMPS-a, ali izvuci pri tom naponu vise od 2 A + traziti da se lako fiksira je ipak malo previse...

--
Pozdrav,
Walter

Veæina DC motora mo¾e raditi i kao generator. Problem im je broj okretaja jer DC motori imaju poprilièno velik broj okretaja koji je proporcionalan naponu. Kako god, morat æe¹ imati prijenose. Remenica je mo¾da dobar izbor s obzirom da apsorbira nagle promjene brzine. Prijenos od 1:20 pa na vi¹e, ovisno koliki je nazivni broj okretaja generatora/motora.

Raèunaj s time da èovjek prosjeèno daje 80-100 W snage kad vozi bicikl, pa æe 24 W koja mora dati u generator osjetiti kao dobar teret.

Ja sam jednom procitao da daje samo 9W onako lagane voznje. A to mi se cini tocno, jer ako usporedis kako je gaziti bicikl bez ukljucenog dinama za svjetlo i sa ukljucenim, meni osobno je upravo ta razlika. Ako uzmes da zaruljica ima oko 2W x 2 = 4W.

Reply to
korisnik

Stavi akumulator koji puni¹ doma!....

Solarni paneli? Sad su in. :)

Reply to
briglja

Stavi si bolju punjivu bateriju :)

Reply to
:SuperBLUE:

Jeee..... I nek si slo¾i solarni bicikl!...LOL

Stepper motori bi mogli biti dobri za to, samo ne znam da li su oni mali dovoljni za snage koje trebas. Imam jedan iz prastarog hard diska, vrlo fina mehanika i mislim da ima ugradjen reduktor tako da moze dati neki napon i na malim RPM mislio sam raditi rucni generator od njega.

12V@2A dakle 25W i sa 50% korisnosti sto je jos uvijek vrlo optimisticna brojka (najbolji i najskuplji mali bic. generatori nisu bas puno bolji, u to su uracunati i elektricni i mehanicki gubici) i dobivas da moras stalno pumpati bar 50W u taj generator to se itekako osjeti kao otpor u voznji. Osim mozda ako napravis sofisticirani elektronski "state of the art" regler/DC-DC pretvarac onda mozda mozes racunati na 80% iskoristivosti

Boris

Reply to
Boris Vuletic

Odakle je taj podatak? Znam da je 200-250W (najveca)snaga koju dobro utrenirani amaterski biciklist moze davati par sati kontinuirano, to su izmjerili kad je McCready radio avion na pedale koji je trebao prijeci engleski kanal, no dosad nisam vidio neke tablice snage koju razvijaju "obicni" biciklisti u malo opustenijoj voznji

Boris

Reply to
Boris Vuletic

Radim kao nastavnik u strukovnoj ¹koli i u nekoliko na¹ih ud¾benika kad se govori o snazi navodi se podatak da zdrav èovjek u 8 sati radnog vremena mo¾e kontinuirano davati 80-100 W snage, odnosno 1 W/kg tjelesne mase. Taj podatak se navodi kad se usporeðuju snage, èisto da djeca dobe osjeæaj koliko je ne¹to "jako". Kratkoroèno mo¾e i preko 1000 W. Npr. profesionalni sporta¹i mogu postiæi i 2000 W, ali na sekundu-dvije (npr. dizanje utega, sprint i sl.) Iz istih tablica mo¾e se isèitati i konjska snaga. :)

Racunica mi daje da treba cca 2700kCal vise pojesti da bi se to ostvarilo sto otprilike odgovara prehrani onih koji se ozbiljno bave fizickim radom (2000kCal bi bilo otprilike za normalne dnevne potrebe)

100Ws * 3600 sekundi u satu * 8 sati * 0.25 ucinkovitost misica / 4.2 konverzija joula u kalorije - znaci okvirno to je to pod uvjetom da snagu koristi na efikasan nacin mogao bi i ostati zdrav covjek neko dulje vrijeme. To spada u predmet "energetika" - da li je bolje natjerati zarobljenike da vrte generator ili da grade vjetrenjace ili "human resources" - kako najbolje iskoristiti svoje sposobnosti?

Boris

Reply to
Boris Vuletic

Dinama na biciklu je 6V 0,5A. Ali tu je puno veci gubitak snage na trenju pri prenosu od ta 3W, a trenje raste brzinom. Da stavis dinamu od 24W 12V 2A, sa prenosom od gume, trenjem bi osjeèao teret preko 100W i to bi bilo jako umaranje i usporavanje.

Ali rijesenje imas gotovo, i gdje je trenje svedeno gotovo na nulu. To ti je kotaè koji unutar osovine zadnjeg kotaèa ima motor generator sa neodimijskim magnetima, a kojeg mozes kupiti za elektrièni bicikl. Samo kosta izmedju 1200-2000kn. Taj bi te zadovoljio, tih 24 w tereta bi osjecao kao teret obicne diname jer nema prijenosa i trenja, na nizbrdici i vecoj brtini bi se akiæ dopunjavao vi¹kom snage, a na uzbrdici isti generator bi bio motor pa ti pomagao cak jacom snagom nego ima¹ sam. Naravno, tu bi trebao regulator sa inteligencijom i podesen za takav sluèaj.

--
Pozdrav !
http://paramedia.ath.cx

A ne ba¹. Snagu od 100W razvija¹ kad iz bunara vuèe¹ kurblom vodu, i 10,2 litara vode podi¾e¹ za 1 metar svake sekunde, iLI 20,4 litara u dvije sekunde. Dobro bi se umorio da u pola sata mora¹ izverglat 20 litara vode sa dubine

1800m, i ne bi to mogao ni pola sata a pogotovo ne trajno. Pri tomu bi oslobodio energiju, odnosno izvrsio rad od samo 0,1kWh. 1kw, tocnije 982w zbog G zemlje od 9,82m/sec bi odgovaralo da 100kg tereta treba dici za 1 sec na visinu 1m, za to svarno treba biti jaci od konja.
Reply to
Petar Bjelèiæ

Za¹to to ba¹ ne bi bilo?

Obavljeni rad pri snazi od 80 W u vremenu od 8 sati biti æe 288000 J, odnosno 68,8 kcal. Èovjek dnevno unese 2500 kcal hranom i piæem, pri èemu 500 kcal mo¾emo koristiti za aktivnosti. Korisnost mi¹iæa pri tome je od 20 do 25 %. Samo ljudsko srce ima od 2 do 5 W i radi kontinuirano. (1 J = 2,39*e^-4 kcal)

Dizanje tereta od 1 kg na 1 metar visine daje (uzima) energiju od 9,81 J. Ako to obavimo u 1 s, tada se razvije snaga od 9,81 W. Profesionalni dizaèi tereta di¾u 200 kg na visinu od 2 m u vremenu od 1 s (na trzaj) i pri tome razviju snagu od 3924 W. I to mo¾e uèiniti 3x u jednom satu (npr. za vrijeme natjecanja - rekord OI je 264 kg).

Meni uopæe nije èudno da zdrav èovjek mo¾e proizvoditi 80 W snage u vremenu od 8 sati. Ostatak dana æe odmarati. Prekovremeni, fu¹, lo¹a prehrana, stres i sl. nije uraèunato u proraèun. :)

vrlo zanimljiva situacija... imas neku shemu takvog inteligentnog regulatora?

pozdrav

Reply to
Fastah

I naravno, opcija punjenja akiæa pri KOÈENJU!?....

a se mo¾e nekako taj dinamo premotati s lak zicom ? sto cu onda dobiti, pretpostavljam da ga mogu natjerati na 12V prije tada ali je to opet 6w ¹to je na tu volta¾u ponovno 0.5A. jedino da stavim dva dinama pa ih spojim paralelno nakon greca pa dobim 1A ¹to bi mi bilo ok za punjenje mobitela i baterije. no dali uopce stoji ta moja teorija??

Reply to
foster

A koliko bi recimo dobio ampera iz primjerice da na ¾bice od bicikla stavim magnete a na vilice elektromagnet koji na kojem nazivno pi¹e 24V

2A. dakle u ¾bice bi stavio nekih 6 magneta a razmak izmeðu zavojnice odnosno elektromagneta bi bio nekoliko milimetara. koliko bi s time dobio zapravo?
Reply to
foster

Koje baterije? Ti cijeli dan provodi¹ na biciklu?