Stedne zarulje sa zivom. Koja je alternativa?

Stedne zarulje sa zivom.

Koja je alternativa za takve zarulje?

Ne mogu vise kupiti normalne zarulje koje sam do sada koristio, a ne
zelim koristiti stedne zarulje sa zivom.

Da li postoji jos neka vrsta zarulje koja se moze kupitit, a da nije
otrovna?

Naisao sam na ovaj dokumentarac i ne mogu vjerovati da se nesto tako
prodaje!!!

"Paklene zarulje, HTV"

https://mega.co.nz /#!WtMEhQKb!AB-TWQBOo2enf8fiEu7USwCEPcUAqVWNp3SpZxJgIUA

http://www.firedrive.com/file/7CFABD9F506861FC

Re: Stedne zarulje sa zivom. Koja je alternativa?

ih imas...

Re: Stedne zarulje sa zivom. Koja je alternativa?

150 W su do nedavno u nekim ducanima bile po 7 kn, u nekima su zadnje
vrijeme vec bile duplo vise - a sad je vec puno teze naci ducan gdje ih
uopce ima. Ovih do 100 W ima svugdje.
--
Chupo

Re: Stedne zarulje sa zivom. Koja je alternativa?

Re: Stedne zarulje sa zivom. Koja je alternativa?

Zamijenio sve zarulje s LEDicama. Uglavnom uzimao na Ebay, ali imas i kod
nas. Imas akciju u Lesnini ( Zagreb) po 30kn/kom 7W.
Jedino u spavacoj sobi imam 60W obicnu jer radi na potenciometar.
LEDice ne rade tj. lako crknu.

Inace, sve stedne zarulje u hodniku moje zgrade su crknule nakon zime.
Zamijenio s LED.

OT: cca 10tak klasicnih zarulja sam zamijenio s LEDicama i definitivno se
osjeti na racunu. Racun za struju mi nikada nije bio nizi. Nas 4vero trosimo
struje cca 180-200kn/mj. Nekada je to bilo redovno >250-300kn ; uz napomenu
da imam 3god.ugovor s HEPom pa sam dobio i popust.

Re: Stedne zarulje sa zivom. Koja je alternativa?

Re: Stedne zarulje sa zivom. Koja je alternativa?

Gdje si naso taj link? Inace sam gledao pocetak pa sam bas razmisljao
gdje traziti da li je netko upload-ao. Vidim da je video skompresiran
profesionalno i da je uz njega popratni .nfo a upload-an je samo dan
nakon emitiranja pa pretpostavljam da ima i drugih dokumentaraca.
--
Chupo

Re: Stedne zarulje sa zivom. Koja je alternativa?
@yahoo.com> says...

Sta nije sve sta se emitira preko HRT odasiljaca 576i?
--
Chupo

Re: Stedne zarulje sa zivom. Koja je alternativa?

je, al izvorno ako materijal nije interlaced onda nemas onih interlaced
linija, pa je prakticki source progresivan, jedino di ih vidis su na
titlovima, al to traje jedan frame jer titlovi imaju neki fade in
efekt... snimao sam si i ja taj doks pa evo slika iz originalnog dvb-t
snimka

http://imgur.com/5US5Vjq

Re: Stedne zarulje sa zivom. Koja je alternativa?
@yahoo.com> says...

Morao bi se vidjeti 'cesalj efekt' bez obzira na to sta je izvorni
materijal bio progresivan - odasiljac u svakom frame-u posalje samo
polovicu linija i ako se je sadrzaj od frame-a do frame-a promijenio
onda se parne i nemaprne linije nece poklapati.

Probaj naci neku scenu s horizontalnim pokretima ili trenutak trenutne
promjene kadra.
--
Chupo

Re: Stedne zarulje sa zivom. Koja je alternativa?

u frejmu su 2 poluslike, al velim izvorno ovo nije snimano klasicno za
tv sa 50 poluslika/sek nego vjerojatno 25 ili 24 fps-a progresivno,
slicno kao film, pa onda ni nemas rezlike izmedju 2 poluslike pa nemas
ni tog cesalj efekta na frejmu, jer nema nikakvog pomaka izmedju...

ak imas izvorni dvb-t snimak mozes sa vlc-om recimo gledat frejm po
frejm, ali nemoras cak ni to jer se vidi da nije interlaced, ak nisi
dirao postavke vlc-a on po defoultu nema upaljen deinterlace pa vidis
odmah ako ima ili nema taj "cesalj"

evo izrezano par min pa vidi sam :)
https://i97abtsjbq.1fichier.com/index.html

Re: Stedne zarulje sa zivom. Koja je alternativa?

Ne vidim u cemu je problem s tom zivom (par mg) osim ako se dnevno ne
razbija masa tih neonki?
Cini mi se da se oko toga stvara panika a nitko ne spominje npr zivu u hrani
ili lijekovima(cjepiva)...

Re: Stedne zarulje sa zivom. Koja je alternativa?

razbije se.

Re: Stedne zarulje sa zivom. Koja je alternativa?

cijeloj prostoriji, pod krevet/ormar...

Re: Stedne zarulje sa zivom. Koja je alternativa?

0.05 mg/m^3 je u zraku, gdje se razbijena ziva jako voli naci (od samog
prskanja, preko isparavanja kasnije). Onih 0.002 mg/L je za juhu.

Tocno. A efekti trovanja udahom (drhtavica, smanjena mentalna sposobnost, nesanica
itd) pocinju (kaze link gore) vec na 0.0007mg/m^3 - a takvih ima puuuno u
"samo par mg" cak i nakon sto pocistis sve vidljive kapljice.

Da ne spominjem kaos koji ce nestati ako ikad ikom padne na pamet usisavati
sobu u kojoj se bila raspala ziva (cak i nakon sto je pocistio sve vidljive
kapljice).

Ne, netocno, vidi link. Gutanjem se apsorbira tek oko 0.01% zive (kod
zivotinja sa neozljedjenim probavnim traktom, nisu na ljudima testirali
navodno), dok se inhalacijom apsorbira i do 80% !

Takodjer provjeri sa max. limitima gore:

gutanje = 0.002 mg/L
udisanje = 0.05 mg/m^3, dakle (uz 1m^3 = 1000L) je 0.00005mg/L, sto je
znacajno niza maksimalna doza (sto pokazuje da je apsorpcija zive udisanjem
znacajno opasnija od apsorpcije gutanjem)

--
Opinions above are GNU-copylefted.

Re: Stedne zarulje sa zivom. Koja je alternativa?

Kao dijete sam razbio puno fluorescentnih cijevi, onih velikih i debelih od

radi.

Re: Stedne zarulje sa zivom. Koja je alternativa?

nisu vidljive okom.

pokazuju isti simptomi.

bezopasna i mora se pravilno reciklirati.

Re: Stedne zarulje sa zivom. Koja je alternativa?

kako to tocno mislis istestirati? kemijskim reagensima? vidjeti je bas neces
kao u termometru, a izolirati ju iz plina, fosfornog praha i ostalog kaj je
unutra ne vidim bas jednostavnog nacina (a sigurno ne "razbit staklo pa
vidjet koliko ce kapljica iscurit")

Kaze stricek gugl da oko 4-5mg u CFL, oko 0.5g u zivinom termometru.
npr.
http://www.snopes.com/medical/toxins/cfl.asp
http://www.gelighting.com/LightingWeb/na/consumer/inspire-and-learn/faqs/index.jsp
http://www.energystar.gov/index.cfm?c=cfls.pr_cfls_mercury

da, postoji razlog zasto je zabranjana prodaja zivinih termometara u RH i
ostalim zemljama (nego imas analogne sa zamjenskim galinstanom koji
izgledaju isto, ali su bezopasni).

--
Opinions above are GNU-copylefted.

Re: Stedne zarulje sa zivom. Koja je alternativa?

Slazem se. Ja imam sve stedne zarulje i polagano isprobavam led ali
nisam bas zadovoljan kvalitetom i dobivenim svjetlom pa ih koristim
iskljucivo u eksperimentalne svrhe. Nikad nisam razbio nijednu stednu
zarulju pa ih se niti ne bojim.
A s obzirom sto sve udisemo, pijemo jedemo i svo zracenje koje
svakodnevno upijamo mislim da su nam zarulje sa vrlo malim kolicinama
zive najmanji problem.

Re: Stedne zarulje sa zivom. Koja je alternativa?