Stedne zarulje pitanjce

Daklem, u grlo na svjetlu smiju iæi obiène ¾arulje do max. 60W. Da li u to grlo smijem staviti onu ¹tednu ¾arulju koja daje svjetlosti 100W, a u biti tro¹i 20W? Nekako mislim da smijem jer ona u biti tro¹i 20W. Teoretski, smio bih staviti u to grlo ¹tednu ¾arulju od 60W koja bi mi davala svjetlo kao npr. 300W, ne?

--
Pozdrav,
!!!PowerUser!!!

Mislim da da. Za grlo je bitno toplinsko opterecenje koje pak izazvano strujom. Dakle, stedna vuce 20W i pri tome se bas ne zagrijava previse. Pozdrav!

potpisujem

Reply to
Kameleon

Snaga definirana na grlu se odnosi na zagrijavanje od obiène ¾arulje, a buduæi da se ona zagrijava puno vi¹e od ¹tedne ¾arulje, sa grlom neæe¹ imati problema. Strujno optereæenje grla je zanemarivo, jer ¾arulja od 200W bi tro¹ila manje od 1A.

©tedne ¾arulje imaju svoja ogranièenja za monta¾u, ¹to obièno pi¹e na kutiji. S obzirom da u ¹tednoj ¾arulji ima elektronièkih komponenti koje ne podnose visoke temperature, nije ih pogodno stavljati u zatvorena rasvjetna tijela kao npr. kugle u kupatilu i sl., zbog nedovoljne ventilacije.

Dakle grlo æe podnijeti jaèu ¹tednu ¾arulju od deklarirane obiène, ali nije sigurno da æe ¹tedna ¾arulja dugo raditi.

Reply to
Mladen

Pi¹e na kutiji da nije pogodna za prigu¹ivaæe (to znam ¹ta je :)) i za elektronske prekidaèe (¹ta je sad to???).

--
Pozdrav,
!!!PowerUser!!!

U poruci: eotihe$79g$ snipped-for-privacy@ss408.t-com.hr, PowerUser je napisao/la:

: Pi¹e na kutiji da nije pogodna za prigu¹ivaæe (to znam ¹ta je :)) i za : elektronske prekidaèe (¹ta je sad to???).

Prigusivaci su ti tkz. dimmeri - recimo dok na potenciometar vrtis, pa smanjujes, odnosno pojacavas rasvjetu.

Elektronski prekidac se zbog slicnog razloga ne smije koristiti.

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

U poruci: eothu5$3bh$ snipped-for-privacy@ss408.t-com.hr, Kameleon je napisao/la:

:: Mislim da da. Za grlo je bitno toplinsko opterecenje koje pak :: izazvano strujom. Dakle, stedna vuce 20W i pri tome se bas ne :: zagrijava previse. Pozdrav! : : potpisujem

Decki, nije problem toplina od struje (barem ne direktno), nego je problem sto obicna zarulja (Tungsten) daje oko 90% u toplinu i oko 10% u svijetlost. Znaci, pri 60W, zarulja se grije sa kojih 54W. I tih 54W je problem za grlo (jer se pregrijava).

Inace iz samog grla mozes vuci i preko 5A (1kW) jer su dosta debeli kontakti. Al, za to moras imati i zice prije od barem 1 kvadrat.

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

Ja sam se malo nespretno izrazio. Naravno da sam mislio na disipiranu snagu (toplinu) koja se javlja kod klasicne zarulje, a ne na grlu. Ali buduci da su grlo i zarulja mehanicki vezani, zagrijavaju se odprilike zajedno. Isprika.

Pozdrav!

Na mojoj Philips ¾arulji pi¹e: " Kori¹tenje u zatvorenim svjetiljkama dodatno smanjuje ¾ivotni vijek. "

Elektronski prekidaèi su prekidaèi sa triacom umjesto mehanièkog kontakta.

©tedne ¾arulje mogu trenutno povuæi puno veæu struju od nominalne, pa bi tako mogle spaliti triac, odn. dimmer.
Reply to
Mladen

A ti lijepo izmjeri otpor niti u ¾arulji pa zakljuèi koliku struju povuæe u trenutku paljenja. Naèin rada ¹tednih sijalica je pone¹to drugaèiji pa tiristorska regulacija ne dolazi u obzir, osim onih koje regulaciju imaju na sebi. Pozdrav, Pikec!

Reply to
ipikec

Nije u tome stvar nego sto su takvi sklopovi nestabilni a i imaju veliku struju curenja pa bi zarulja treptala kad je prekidac ugasen.