Skraćivanje antene

Pozdrav
Imam neku logaritamsku antenu dužine 77cm sa 16 pari žica od kojih je
najkraća 4,9 cm a najduža 41,8cm mjereno s jedne strane. Gdje bi bilo
najbolje da skratim tu antenu da može primati od 30-39 UHF kanala? Odnosno
što bi mi bilo višak od ovih poprečnih dipola?
Zahvaljujem

Re: Skraćivanje antene

Kupi antenu koja je dizajnirana za te kanale.

Re: Skraćivanje antene

A gdje se može kupiti antena za baš te kanale? I naravno ako je moguće ovu
modificirati onda mi se baš ne troši dodatna lova...
thnx

Re: Skraćivanje antene

Log-periodic antena koju ti imas je sirokopojasna antena - prema tome ne
trebas nista skracivati.

Re: Skraćivanje antene

je
bilo
Odnosno
ne

On je valjda hoće pretvoriti u 'uskopojasnu' i povećati dobit/pojačanje?

Re: Skraćivanje antene

Htio bih da je smanjim u dimenzijama na najmanju moguću mjeru a da bude u
tom pojasu. Dakle maknuti eventualno neke dipole koje su viška samo neznam
točno koje...
Ako je širokopojasna koji dio pokrivaju kraće a koji duže žice?

Re: Skraćivanje antene

Ako probamo ići nekom logikom, onda što je dipol kraći, to je veća
frekvencija (manja valna duljina).
Nisam na "ti" s antenama, ali ako malo bolje pogledaš log antenu, možeš
primijetiti da u baznome dijelu (kod nosača) ima šire žice koje se redom
sužavaju, a onda odjednom preskoće na još uže. Vjerujem da se ovdje radi
o VHF dijelu antene, 5. do 12. kanala, a onda slijedi preskok na UHF od
21. do 69. kanala.

Pozz!

Re: Skraćivanje antene

Eee to mene zanima...naime što je manja frekvencija onda je duži dipol pa
ako su one najveće ispod recimo 31 kanala onda bi ih otpilio...e sad da li
je to baš taj preskok volio bih doznati od iskusnijih...

Re: Skraćivanje antene

Ja sam onako, poprilično siguran da je to to, ali možda se javi još
netko tko je 100% siguran, odnosno konkretno zna.

Za bolju ilustraciju, pogledaj logaritamske antene posebno za UHF, a
posebno za VHF i njihove tehničke podatke. Mislim da se može jasno
zaključiti iz toga.
Dosta slika i podataka imaš na:
http://www.mke.hr/?article_id22%2

Pozz!

Re: Skraćivanje antene

Thnx to bi bilo to...cviknut ću je na prelazu pa što bude..:-)

Re: Skraćivanje antene

dipol pa
sad da
netko

Samo cvikanje antene na prelazu ti neće dati povećanje dobiti antene,
šteta truda?

Re: Skraćivanje antene

Nije mi toliko do povećanja dobiti nego smanjenja dužine i dobro je
ispalo... fata..:-)

Re: Skraćivanje antene

Nece!
Samo ce suziti sirokopojasnost, tj. izbaciti VHF-H band.
Dobit te antene je reda 5-7dBi
Imati ce kratku UHF i naravno da ce raditi ako je blizu predajnika.
A za 50Kn kupi novu samo UHF log-periodik antenu.

Re: Skraćivanje antene

Hm.  ne znam kako će utjecati pilenje antene na njenu impedancu.

Re: Skraćivanje antene

Bit će tu oko 75 oma i sa piljenjem.

Re: Skraćivanje antene
Pa kad si već izmjerio dužinu svih tih dipola (tj. lambda/4), onda ne
vidim u čemu je problem. Formula je izrazito jednostavna i može ju
koristiti dijete iz 3. osnovne jer zna podijeliti dva broja.
Daklem:

valna duljina(m)30%0/freq(MHz)
-pa ako vrijedi: 3=6/2, onda je i 2=6/3
-ti sad okreni onu gornju formulu i izračunaj frekvencije iz tih
duljina, samo pazi, tvoja mjerenja su lambda/4! Valjda je jasno da moraš
množit sa četiri!?
-i još: širina UHF kanala je 8MHz, idi na wiki pa saznaj koja je freq.
prvog i onda se dokoturaj do 30 ili 39 zbrajajući rezultate sa osam!

Re: Skraćivanje antene
Dana 20.03.2010. 07:40, Crna Kutija lupi chelom po tipkovnici i nastade
ovaj tekst:

da neide na wiki, kanal 21 je 474, 30 je 546, a 39 je 618 MHz

izvor: bug ozujak  2010, str 95
--
I am Locutus of Borg,
Your life as it has been is over,