sklopka mre¾a/solar

Pozdrav svima,

molim Vas za savijet dali netko ima iskustva sa kori¹enjem solara i mre ¾e. Naime imam solarni siste snage cca 2000kW koji bi volio koristiti u kuæi za neka tro¹ila, zanima me dali postoji neka sklopka koja bi automatski p rebacivala izmeðu invertera/mre¾e, npr. u sluèaju da mi inverter napa ja rasvjetu i neke jednostavne ureðaje te da se akumulatori dovoljno ispr azne u tom trenutku bi volio imati neku automatiku koja bi prebacila napaja nje na obièni mre¾u.

hvala

Reply to
alex

Ma da? :)

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy, 9A5ALL

Ba¹ sam htija reæ, tu æe mu trebati neki malo veæi relej...

Reply to
Coin

Viðao sam takva rasklopna polja na trafostanicima... :)

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy, 9A5ALL

Pa neznam koji relej mo¾e osijetiti pasd napona za 15% posto da prebaci n azad na mre¾u?

pozdrav

Reply to
alex

:-))))))))))))))))))))))))))

Nedavno sam kupio panel od 40kW i jo¹ ga nisam stigao upogonit.....

Ne znam di cu s toliko struje na barki....

Reply to
Covik

Pa to bi bila dobra penta/motor :)

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy, 9A5ALL

[...]

Hm ... automatski malo te¾e ... ruèno svaka malo jaèa grebenasta sklopka ... Inaèe zajebao si se u startu ... treba¹ grid invereter i zaboravit akumulatore :)

Reply to
Bax

Za¹to ne bi danju punio akumulatore, a po noæi koristio energiju za rasvjetu i slièno?

Pa gdje je nula na klasiènom inverteru ? meni ispitivaè ka¾e da su obje faze :)

Reply to
Bax

Ali ako jedan kraj spoji¹ na nulu kuæne instalacije!?

Upravo tako i zbog toga je potrebno preklapati oba pola, osim ako inverter nije predvidjen da mu se jedan pol uzemlji /najcesce pravi solarni inverteri podrzavaju uzemljenje/.

Ako je ta nula spojena sa zemljom a inverter za to nije predvidjen onda imamo problem. Kod ispravne instalacije sabirnica nula uzemljena je samo preko dolaznog voda iz KPO (na koji se postavlja FID) i prekidanjem te veze instalacija je potpuno odvojena od zemlje.

Znaci ako uzmes koncarovu grebenjacu 1-0-2 nulu mreze spajas na 1, fazu mreze na 5, inverter na 4 i 8, nulu instalacije na 2/3 a fazu instalacije na

6/7. Inverter se spaja preko 2polnog osiguraca.

Akumulatori su skupi ... i imaju "rok trajanja" ... a tu su i gubitci kod punjenja-pra¾njenja ... uostalom zar nije poanta solarnih sistema u¹tediti na raèunu za struju ? Èovjek ima postojeæi strujni prikljuèak ... èemu akumulatori ? Dodu¹e ja æu sebi razdvojiti jedan dio na akumulatore ... ali samo zbog neprekidnog napajanja ... nestanci struje i sl.

Reply to
Bax

Ako veæ ima¹ solarne panele i invertere, dodavanje samih akumulatora i ne poskupljuje sustav drastièno, malo raèunice bi pokazalo isplativost aku-dodatka...