REQ: shema elektrièni èoban? (pouzadno i provjereno)

googlam i nailazim na tucete razno raznih izvedbi elektriènog pastira...

imam oranicu na kojoj sam posadio mango, papaju i banane, oko 3/4 hektara (75m x 100m) ¹to bi bilo oko 350 metara ukupne du¾ine (opsega)...struje nema jer je na udaljenom mjestu....dakle, primarno bi bilo koristiti 12V akumulator/bateriju... (imam na raspolaganju 60Ah i 120Ah)

mo¾da ne bi bilo lo¹e da radi samo preko noæi....dakle, senzor noæ/dan ne bi bila lo¹a opcija.... za 60Ah ka¾u da izdr¾i oko 60 dana bez punjenja...ja bih bio zadovoljan i da je jednom mjeseæno punim... vidim da se za oscilator dosta koristi NE555....ali takoðer vidim i PIC izvedbe... pastira i èobana kopljeve, jednostavno nisam pametan koju od 186 shemica uzeti u obzir...

koju shemicu bi predlo¾ili (iz iskustva)?

Reply to
Gagi-9a6aag

Nije iz iskustva veæ iz stare prepiske ovdje koja je nekako ovako bila:

Postoji shema s dva 555 oscilatora, astabila, jedan radi svakih recimo 2 sekunde po pola sekunde, dok drugi radi veæom frekvencijom i vezani su serijski. Izlaz iz drugog upravlja tranzistroskom sklopkom koja pali auto bobinu i tako se dobije periodièki visoki napon, a sve uredno radi na 12 V.

Reply to
-Rio-

ludilo...dakle, prvi glumi "power on/off" prekidaè...a drugi je taj koji daje frekvenciju VN izlaza...pretpostavljam da u tom sluèaju smanjujem potro¹nju baterije...u protivnom bih jednostavnije mogao napraviti sa jednim

555 koji bih narihtao na cca 20tak Hz i on bi stalno iskrio..

ali koliko sam upoznat, intermitencija rada pastira bi trebala biti bar 50% u sekundi....jer kad ti se vepar zaleti...ukoliko pastir miruje sekundu i pol, vepar odnese i potrga cijelog pastira...

Reply to
Gagi-9a6aag

Na¹ao sam sheme iz majstora:

Mo¾da pomogne ne¹to.

Reply to
-Rio-

Napravio sam po ovoj drugoj ¹emi i radi ko ludo jo¹ sam stavio bobinu 6 V od stare bube i zvekæe ko sam vrag. Baterija ba¹ ne traje predugo oko 20-25 dana (100Ah), ali ovisi o frekvenciji koliko æe¹ staviti interval. Kod mene je jebeni problem sa divljim svinjama ali otkad ovo radi ne priblizavaju se bli¾e od tri metra.

Reply to
sipex

Napravio sam ga kolegi s posla i vec 15 godina mu radi. On zadovoljan, krave su sve na broju... ;o))) Preporuèam!

Reply to
MarioP

odlièno...iskreno...ova mi se shemica vi¹e sviða...jednostavnija je..no, budem iskombinirao fotonaponski modul za punjenje iz majstora sa verzijom 2 iz ove sheme...sada treba dizajnirati PCB za skompaktizirati sve to.....ahhh...nikada nisam usavr¹io Eagle aplikaciju...opet æu se namuèiti sa onime ¹to uvijek ispada kao da je najlak¹e : /

:))

Reply to
Gagi-9a6aag

Ne bi li bilo ekonomicnije da je zastitna ograda spojena na kondenzator koji je napunjen visokim naponom? Trebalo bi ispraviti visoki napon (ili koristiti kaskadu od tv prijemnika) i time napojiti kond i ogradu. Zatim bi trebao oscilator koji sve to napaja kontrolirati dijelom napona sa ograde. Tako bi se oscilator iskljucio kad se napunu kond , i sklop nebi trosio struju dok god se ne isprazni kondenzator ograde....

Reply to
Sinisa Platz

Ja sam prije par godina radio sa jednim 555 i auto bobinom. Akumulator od 75Ah je trajao oko 20-25 dana bez punjenja.

Reply to
Covik

Iz 35 godina iskustva sa izradom el. pastira savjetujem ti da od moguæih 185 shemica ureðaj izradi¹ po onoj koja kao princip rada koristi nabijanje komdenzatora DC-DC pretvaraèem, a zatim izbijanjem istoga preko tiristora u primar VN transformatora. Kad su u pitanju divlje svinje, zaboravi na sve el. pastire koji impuls stvaraju ru¹enjem magnetskog polja. Indukcioni svitak auta ili motora je simpatièan jer je lako dobavljiv, no daje nepotrebno visoki napon i nedovoljnu jaèinu energije i struje impulsa. Isto tako dugaèka i vruæa iskra takvih ureðaja lako izazove po¾ar (¹to je i osnovna svrha iskre iz "bobine" :) ).

Parametri kojima se definiraju elektrièni pastiri su:

Napon praznog hoda - gornja granica je 10 kV Energija punjenja (kondenzatora) - ureðaji sa suhim baterijama 0,1 - 0,3 J, akumulatorski ureðaji 0,5 - 10 J, specijalne izvedbe do 30 J Napon na teretu (èisti otpor bez reaktancije) 500 ohm - minimalno 2 kV; 5 kV je jako dobro Energija izbijanja - kod dobrih ureðaja oko 70% energije punjenja

Ovo sve gore odnosi se na kondenzatorsko-tiristorske ureðaje, oni na induktivnom principu mogu ispuniti samo zahtjev napona praznog hoda. No, ako je u pitanju samo èuvanje stoke na pa¹i vjerojatno æe zadovoljiti kod kraæih ograda. Za¹tita od divljih svinja - ne vjerujem da neæe biti ¹tete.

Neki od renomiranih proizvoðaèa prisutnih i kod nas su:

tUP gLUP

a jeee bi ga...sad si mi dao misliti....dovraga .)

Reply to
Gagi-9a6aag

50%

ne isplati se stalno imati u pogonu radi energetike. Impulsi su za to da otjeraju znatizeljne ¾ivotinje koje se neækaju i istra¾uju, a ako je u trku, ne pomaze pastir ni malo (provjereno na kravama i jelenima), a jeleni imaju tako dobru dlaku, da iskra koja probija 4mm zraka nije dovoljna da ih po¹kaklja preko leða. Sa svinjama je vjerujem isti sluèaj, jer imaju jo¹ deblju i èvr¹æu dlaku. Al na nju¹ku funkcionira.

__________ ESET NOD32 Antivirus informacija, verzija baze podataka virusnih potpisa 6630 (20111115) __________

poruka je provjerena programom ESET NOD32 Antivirus.

cosmy

Ajoj, sad vidim da ovi gore rade i el. pastire energije impulsa od 75 J = !!! To je ravno energiji zrna ispaljenog iz vatrenog malokalibarskog = oru=BEja (.22 in=E8a odnosno 5,6 mm)! Pa si misli kako je onome koga = opali takav strujni udar! Mene je pri monta=BEi ograde opalilo 4 J i = nije bilo lijepo :(

Reply to
DZ

Ja sam radio verziju sa bobinom

jedan 555 ali cmos verzija radi pouzdanosti (manje struje vuce pa kondenzatorom osiguras napajanje ne potone da ne dobijes nezeljeno okidanje)

primar okida mosfet, orginal je bilo 1,5 sekunda izmedju impulsa ali ja sam smanjio na 1s sa duljinom impulsa oko 25ms

kad pas proleti nekad prodje bez da ga ne zdrma, ali jako se brzo naucio da obilazi

glavno je bilo stiti kukuruze od divljih svinja i sa 1s intervala je uspjelo

jedino mi je malo potrosnja bila cudna - trebalo bi vuci 100mA ali ocito da je 12V 7Ah deep cycle olovu u impulsnom radu dosta nakon 25h rada (peukert valjda) ili jednostavno trosi malo vise...

najveci problem je pticji izmet na izolatorima :) - cuje se 100m a i vidi ponoci fino...

Reply to
Spikey

Mamo ti je izgledala ograda tj koja ¾ica i na kojoj visini za svinje. Meni su lani na Hvaru ogloðali voèke.

Reply to
Dario

Otkud Memo treba bit Kako

Reply to