regulacija broja okretaja Asinkronog motora?

znaci radi se o izmjenicnom motoru snage do 1 - 1.5kw.. u biti zelim mijenjati broj okretaja regulacijom napona.... sada me zanima kako to izvesti... gdje kupiti tu elektroniku,ili neka shema za napraviti?

u biti za cega mi treba,trebam raditi pogon za vrcaljku( vrcanje meda)... na motor se veze reduktor koji smanjuje broj okretaja motora sa nekih 1200 -

2800 na maksimalno 300... i sada se to sve treba postepeno zaletati... od nekih 0 okretaja do 250 okretaja recimo....

a vi mi pomagajte kako da to rijesim...

Hvala, unaprijed svima na pomoci.

Reply to
Hrc

greska u pisanju nije asinkroni nego asinhroni motor... prsti brzi od pameti :)

Reply to
Hrc

"Hrc" wrote

Osim dobre regulacije tu trebas i okretni moment. To rijesi mehanickom redukcijom. To ide najjeftinije i najtise remenicama. Ako motor mora bit skroz zatvoren onda je to druga stvar ali ako ne onda za pogon uzmi nesto kao nekadasnji clan ove grupe nick: "Svemirko". Za neku njegovu mjesalicu upotrebio je k utnu brusilicu.

Reply to
Oldtimer

:: kronos, kronika, kronometar...

Reply to
ulix111

Pogresna je tvoja ispravka ;)

Reply to
Oldtimer

Imas po ducanima s elektromaterijalom za kupiti regulator rasvijete (eng. light dimmer). To ti je oko kaj se metne umjesto prekidaca pa mozes regulirati svjetlinu lustera. Mislim da mogu ici do 10A tak da bi to trebalo biti dovoljno.

Reply to
Kresimir Pecnik

normalno da ce ici redukcija,sada dali ce biti zupcanici ili remenice to je najmanji problem.. nego najvise me pati regulacija brzine motora..

Reply to
Hrc

hm neznam to mi je nekako upitno.... tj slabo ipak je namjenjeno za rasvjetu... a motor pri pokretanju povuce malo povecu struju....

Reply to
Hrc

Regulacijom napona se ne moze regulirati broj okretaja asinhronog motora, samo regulacijom frekvencije.

Reply to
Crni

Hmm, pa, mislim da ti ta varijanta promjenom napona nece dati bas najbolje rezultate. Br. okretaja ti najvise ovisi o frekvenciji, te bi sa nekim konverterom frkevencije mogao jedino kvalitetno regulirati br. okretaja, ali opet ne od 0 do max, vec samo u nekom intervalu, ali ne bas blizu 0 zbog toga sto bi tada previse struje prolazilo kroz namote.

Ako spustis napon sa 220 na 60 recimo, motor ti se vjerojatno nece niti poceti okretati, a ako das malo vise, pocet ce vuci, ali ces onda morati spustiti napon da se uspori, sto ce mozda u nekim slucajevima raditi ok, ali velike su sanse da ce se ili poceti zaletavati, ili ako spustis jos napon, onda ce ti motor stati jer nece imati snage vise vrtiti.

U principu, tesko da ces s tim motorom i nekom jeftinom elektronikom dobiti to sto trazis. Eventualna varijanta je motor sa vise razlicitih namotaja, ali u tom slucaju ces imati svega par fiksnih brzina koje ces moci namjestiti (kao npr. kod ventilatora 3 brzine, ili perilice normalna i centrifuga).

Jedina varijanta ti je neki "istosmjerni" motor (rade i na izmjenicnu struju zbog konstrukcije) kao sto su u busilicama recimo. Tamo mozes naponom regulirati br. okretaja jer on ovisi jedino o elektromagnetskoj sili izmedju statora i rotora, a ne o frekvenciji.

Moja preporuka za ovo sto trebas je definitivno rad sa drugim motorom. A posto ti treba regulacija br. okretaja do 250 okretaja, mislim da ti ne treba niti tolika snaga - npr. motor od busilice 3ooo rpm / 500 W -> ako nekom redukcijom brzinu smanjih za 12 puta, izlazna snaga ti je na kraju 6 kW (malo sam to napamet racunao, ali mislim da to ide tako ako redukcijom smanjis 12 puta br. okretaja da ti se snaga poveca za 12 puta...ili grijesim?)

-- Goran

Vukovar se vraca kuci...

Reply to
GoraN

brzina ti je 50Hz x 60 sekundi /broj polova sto ti za dvopolni iznosi 3000 okretaja(teoretski). za nize okretaje samo dili sa 2. motor od misalice za beton bi ti mogao biti ok jer ima cca 700 okretaja(provjeri) i ispod kilovata. s obzirom na snagu mogao bi i dobiti efekt ubrzanja. mozda da nadjes umjesto jednog kondenzatora par komada kojima je zbroj jednak originalu i sklopkama ubacujes jedanog za drugim dok ne dodjes do max zakretnog momenta. sto je kond manji motoru treba vise vremena da se zaleti sto tebi i treba-to nije bas sretno rjesenje za sam motor ali nece raditi dugo u tom rezimu tj dok se ne zaleti.mozda mu mozes malo i rukom dati force da lakse krene.

pozdrav hrvoje

Reply to
Hrvoje Aras

najjeftinije je promjeniti motor jer bi trebao napraviti inverter ac 50 hz -> dc -> ac promjenjive frekvencije

kupi neki jeftin alat (pevec, metro) iz kojeg mozes iskoristiti motor

Reply to
Celer

meni nije toliko bitno linearno ubrzanje..nego smo da motor ubrzava,a on moze kretati i od 20-30 okretaja to opce nije problem...

gledao sam i recimo rjesenja promjenom frekvencije... postoji recimo koncar KN50 frekvencijski pretvornik ... sa njim se brzina moze linearno podesavati kako hoces,ali je i cijena paprena 200 eura..

Reply to
Hrc

ako si Srbin i pi¹e¹ u BG onda nastavi pisati asinhroni, ali dok si u Hrvatskoj po¹tuj pravopis i pi¹i ASINKRONI!!! :)

Reply to
Multimode

Pa, nije toliko ni problem u ubrzanju koliko u odrzavanju konstante brzine regulacijom napona jer brzina okretaja ne ovisi o naponu. Jedino sto naponom mijenjas je "snaga" motora, te ce on zbog premalo snage imati manji broj okretaja nego sto ima u normalnom rezimu, ali mozes i zamisliti kakav je to rezim rada kada motor crkava pa zbog toga ima manji br. okretaja. No, taj rezim je toliko nestabilan da ce svaka promjena opterecenja utjecati na broj okretaja, tako ce se u jednom trenutku poceti zaletavati ako prestane opterecenje, a kad ga opet opteretis, lako moguce da ce se zaustaviti - a sumnjam da ces imati volje stalno stajati pored motora i non-stop stelati.

Pa, realno gledano, za uredjaj tog tipa, i nije prevelika lova. Ovisi za koliku je snagu prije svega, ali nije bas tako lako niti sloziti taj uredjaj da ti moze mijenjati freq. i jos izdrzati struje koje motor motor moze povuci.

Definitivno preskoci tu opciju sa promjenom napona za ovakav tip motora.

-- Goran

Vukovar se vraca kuci...

Reply to
GoraN

grije¹i¹ - ako je tako onda bi dosta bio neki motoriæ od 50 W :-)

na izlazu takvog sistema se poveæa zakretni moment ali na raèun broja okretaja koji se smanje tako da ti je izlazna snaga jednaka ulaznoj minus gubici .

Moguæe rije¹enje je i ugradnja nekakvog 'kvaèila' koje bi prilikom starta 'glumilo' te gubitke

Reply to
Chipps

Hmm...da...malo glupo zvuci da od nekud nastane 5,5 kW ... malo sam zabrijao...ali u principu, mi se cini da ovo sto njemu treba raditi je slabiji motor ok.

Posao sam za tim da ne mozes recimo auto dici "direktno" povlacenjem, ali ako ides preko neke redukcije, onda mozes auto dici rukama, ali morat ces se navrtiti ili navuci nekog lanca da bi se auto podigao...

-- Goran

Vukovar se vraca kuci...

Reply to
GoraN

Tako je, neka uzme motor iz novijih perilica rublja, broj okretaja se pode¹ava naponski, a nije èak ni jako buèan...Ako treba veæu snagu i veæu buku, dobar je i motor usisivaèa, uz to èesto ima i ugraðen regulator broja okretaja....

Reply to
Vaso

"Vaso" wrote

Ne vjerujem da se to radi naponski.

Reply to
hinterberger

Provjereno, bez optereæenja se vrti i sa nekih 15 volti, a max. je sigurno barem 200-250V DC

Reply to
Vaso