Re: Avionski instrument (kvar)

Provjeri na shemi otpor R8, jesi li tocno nacrtao. Po meni jedan kraj treba biti odmah na - ulazu U2A, a drugi na instrumentu, gdje bi trebali biti spojeni klizac i kraj trimera R4 direktno. Onda bi mozda radilo po specfikacijama za senzor.

Kuki

Reply to
Kuki

Vjerujem da sam dobro nacrtao shemu jer sam jedno 4-5 puta provjeravao. Naponi iz senzora na kontaktima su 2,56V na jednom kontaktu i 2,56V na drugom (napajanje je 10 V). Kad se senzor "optereti" tada je jedan napon fiksan, a drugi se mijenja do 2,66 V, ¹to je tih 100 mV koji su navedeni u datasheetu.

Evo slika:

Stra¾nja:

Elementi:

Napravio sam si otporni most koji mi simulira senzor i stalno mi daje diferencijalni napon od 60 mV, tako da mogu testirati. Ali kazaljka niti da mrdne. :( Sad idem pola toga odlemiti i vidjeti dio po dio. Izgleda tako jednostavno, a gre¹ku nikako naæi.

I da, ploèica je veæ bila dirana, netko je lemio po njoj jer su se i prije mojeg petljanja po njoj vidjeli tragovi lemljenja, pa se nadam da su gore ispravni elementi, u odnosu na originalne. Izgleda spaljeno (smeðe), ali nije, veæ je to otpoljeni lak, jer je cijela donja strana ploèice prelakirana.

Reply to
-Rio-

Sad sam otvorio drugi instrument i vidim da na njemu je otpornik R8 (u mojoj shemi) 105 R (smeða-crna-zelena-crna-smeða), a na ovom instrumentu s kojim se igram veæ par dana je 10 kR (smeða-crna-naranèasta). Idem sad staviti neki od 100R, pa da vidim kaj se dogaða.

Nadam se da je to to. Hvala na svakoj pomoæi. Javim rezultate.

Reply to
-Rio-

Tako je. Problem je bio u tom otporniku kojeg je netko zalemio umjesto

100R, 10kR. Zato mi je i bilo èudno da je u seriju s njim spojen trimer od 50R (¹to bi tad bilo premalo za ikakvo umjeravanja).

Sad sve ¹tima. Hvala! :)

Reply to
-Rio-

"-Rio-" je napisao u poruci interesnoj grupi:j4v8uc$sfk$ snipped-for-privacy@l01news1.ot.hr...

Aj, fala Bogu, jedan komad manje na stolu, moj je krcat :)

Kuki

Reply to
Kuki

Kad ste veæ kod avio instrumenata onda .. Pravi pilot svoje instrumente sam napravi! :)

Darko_swl

Znaèi bilo je veè "nekih" struènjaka od ranije :) daj bo¾e da nisu krenuli jaèe popravljat ...dobro da to jo¹ leti :))

Reply to
eLaCiD

Kak sam samo znal, i prije nego sam videl link da je u pitanju S53MV :)

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy, 9A5ALL

Nisam pravi pilot, a nisam ni pilot, ajme kad bi mora letit sa svojim instrumentima, uvik bi bila kacavida i omanji cekic u pricuvi. A da..... a koga bi onda tuzil kad bi se srtmopizdija??? Kuki

Reply to
Kuki

E ovaj se nau¾ivo leteæi .. .. jo¹ mu samo fali tetris konzola i ful je ..:)

Reply to
eLaCiD

Trebalo je to malo usminkati kao npr. :D

________
Pozdrav,
 Click to see the full signature
Reply to
Walter Gottwein

Matijaz Vidmar rules! :)

Reply to
Svemirko

Prije radioamater nego pilot meni su ti instrumenti ruzni. Nego kako je sa homologacijom halal certifikatom i to? Pretpostavljam da se njegove samogradnje sve neobavezni instrumentim a da je ona stvar u sredini sto mi izgleda kao kombinirani brzinomjer/obrtomjer/visinomjer/variometar konfekcijske tvornicke izrade? (inace bi tesko dobio atest ili kako se to vec tocno zove u avijaciji)

Boris

Reply to
Boris Vuletic

Definitivno. Od njega (tj. iz njegovih èlanaka) sam nauèil vi¹e nego iz sve druge literature. Kompleksne sklopove poput mikrovalnih ureðaja i spectrum analysera rasèlani na sastavne dijelove koje je sposoban razjasniti valjda i malom djetetu - sposobnost koju imaju samo oni koji stvarno znaju o èemu prièaju.

Da je barem vi¹e takvih...

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy_9A5ALL

Uopæe nije bitno kaj su instrumenti ru¾ni, ¹tos je u tome da èovjek u¾iva u samogradnji, plus kaj k tome i zna napraviti. Atest sam po sebi nebi ni imal smisla kad nebi imal kaj atestirati.

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy_9A5ALL