rasvjeta garaze

Dajte mi ideju za neka rasvjetna tijela za osvjetljenje garaze/radionice (amaterske) ! Imam akumlatorcic od skutera 7Ah 12V i sada bih na njega spojio neku rasvjetu. Ima li tko kakvu ideju ? Kad se aku isprazni onda ga odnesem doma i napunim ... Hoce li to opce funkcionirati ? Hvala svima !

Reply to
All

iz tako ogranicenog izvora, najvise svjetla ces dobiti putem LED rasvjete. Gotova rijesenja su skupa, pa sa ebay-a naruci stotinjak bijelih LED-ica , uzmi univerzalnu plocicu i fino ih polemi u nekoj odgovarajucoj kombinaciji.

Kao trajnije rijesenje mozes na garazu nabaciti neki solarni panel.

Reply to
Mika

DA, na led sam i mislio, no jos me samo zanima dal su kod ledica bitna sjenila tj. da li im se moze pojacati efikasnost ? I koje ledice preporucas ? Narucim bilo koje ili ? I kako da izracunam koliko cca drzi 7Ah aku pod opterecenjem 20W led tijela ?

Reply to
All

sjenilo bi trebalo biti nasuprot ledice, ali je efikasnost upitna

I koje ledice

neke sa vise mcd, nemam pojma koje bi ti tiocno preporucio jer ima zaista raznih, i do 30000mcd. imas i smd verzija u samoljepljivim trakicama , vec slozene sa otporima koje mozes polijepiti naokolo po zidu, ili skracivati po zelji.

I kako da izracunam koliko cca drzi 7Ah

Ledica trosi oko 30mA, a nemam pojma kolika je potrosnja ovih u trakicama.

Reply to
Mika

20w:12v=1.66A 7Ah:1.66A=4.2h teoretski,u praksi mo¾da 2.5-3h u komadu.

Naruèi nekoliko jaèih wide angle ledica npr 3-4komada od 5w.Naravno trebat æe ti i neki strujni regulator i spoji 3 u seriju da ima¹ ¹to manje gubitaka.Trebati æe ti i hladnjak za ledice i neko difuzno staklo/plastika da raspr¹u usmjereni snop.

Reply to
Puf

Nedavno sam s eBaya kupio i dobio 10 bijelih LED 1W. Svaka ima 80 Lumena ?to je sasvim solidno. LED ide na napon koji je od 3,3 do 3,6 V, no bitnije od toga je struja. Ove LED koje imam zahtjevaju struju od 300 do

320 mA, a to se najbolje posti?e ako se koristi ne?to malo elektronike koja ?e dr?ati konstantnu struju kroz LED. Mo?e se jednostavnije slo?iti tako da se serijski s LED stavi obi?an otpornik, no onda na njemu imamo nepotrebno gubljenje energije.

NPR: 3 LED serijski spojene i njima jo? serijski spojen otpornik od 10 Ohma / 1 W. Takav spoj ukupno ?e koristiti ne?to manje od 4 W, od ?ega ?e 3 W tro?iti LED, a ne?to manje od 1 W ?e se disipirati na otporniku.

Koliko dugo ?e akumulator izdr?ati ra?una? ovako: Snaga P = 20 W Napon U = 12 V Struja I = P/U = 1,67 A

Kapacitet akumulatora Q = 7 Ah Vrijeme autonomije t = Q/I = 7/1,67 = 4,2 sata

Ovo je teorijski. U stvarnosti ?e vrijeme biti manje, no koliko ne zna se to?no bez podatka ili grafi?kog prikaza struje pra?njenja i napona na akumulatoru koje daje proizvo?a? ili se ustanovi mjerenjem. Obi?no je realno vrijeme par desetaka posto manje od idealnog vremena.

Pri tome mora? paziti da akumulator previ?e ne isprazni? jer mu to drasti?no smanjuje vijek trajanja. Napon praznog akumulatora ne bi smio biti manji od 10,5 V (to je donja granica), a bolje ne manji od 11 V.

Sjenilo ili reflektor usmjerava svjetlosni tok pa je zato ve?a koli?ina svjetlosti, no onda je usmjerena na manju povr?inu.

Reply to
-Rio-

Pri 12 V, opterecenje 20W trosi 1.7A. Ako je aku nov, imas 5 sati svjetla po ljeti i 3~4 sata po zimi. Kako aku stari, vrijeme autonomije ce se smanjivati. Sjenilo ne povecava korisnost LED, samo usmjerava svjetlo u tocku gdje ti to zelis. Ako ces koristiti LED, uzmi LEDice snage bar 1W, one su efikasnije od obicnih, daju cca 50 lumena po W, otprilike kao sijalica 5W...

Reply to
Sinisa Platz

Mo?da da proba? sa ure?ajem sa ovog linka

?ini mi se efikasnije od ledova.

Reply to
Briglja

Tko mo?e ovo rastuma?iti ( citat s linka): Fluo-cijevi su se u praksi pokazale kvazijednosmjerno vodljive, sto znaci da struja bolje tece u jednom smjeru nego u drugom

Za poèetak, daj nam kvadraturu gara¾e. (niti njena visina ne bi bila na odmet) Uglavnom, meni se èini da su "best bang for bucks" 1W ledice pogonjene driverom. Po sjeæanju - dealextreme - ledice su oko 1 dolar, driver (mo¾e ganjati njih

3 u seriju) oko 2 dolara. Energetski i svjetlosno uèinkovito.

//Marin

Reply to
Marin

Visina 215cm s padom na 203 cm, duljina 5m sirina 3m, no meni treba rasvjeta samo oko i na radnom stolu, znaci nekih 2 kvadratnih metra ! Imam bateriju

7Ah, a ako bude trebalo kupim jos jednu. Bitno je da su male i lagane da ih mogu nositi kuci na punjenje ... Jednu punim drugu koristim, recimo.
Reply to
All

Znaci po tvojem misljenju je to preslaba rasvjeta za radni stol ?

Reply to
All

ima fluo lampa koju okriste automehanicari, radi na 12V i steka se mjesto punjaca. Svjetli ok u mraku, toliko da vidis uzeti sto treba, nije neka velika kolicina svjetla. Pred koju godinu kupio, oko 60tak kn

Reply to
cosmy

Imas 12V spar zarulje od 7 i 15W. Probao sam 7W i super osvijetli prostor od cca 30 kvadrata. Kupio sam ju kod

. Mislim da je bila oko 70kn.

Reply to
MarioP

  • Koliko "para toliko muzike" .. , kupi si aku od min 45ah, ako nemo¾e¹ povuæ dvije ¾ice za svijetlo, jer sa tim "malim" se neæe¹ usreæiti ni "osvijetliti" ..
Reply to
Cobra

qwerty

Nedavno sam nesto prtljao sa ledicama

majstorsky

Aku mora biti mali i prijenosni, jer ga doma punim, a obicno dodem u garazu na sat-dva-tri

Reply to
All

Te su waterproof, pa su sigurno skuplje.. a kako to svjetli ?

Reply to
All

Eh, da, struja je oko 0,75A

Reply to