Punjac za baterije

Dobio sam dvije protected 18650 li-ion baterije. Od prije imam nekakvu
led lampu koja prima 3 AAA baterije ili jednu 18650. Nemam punjac za
18650, pa sam gledajuci po ebayu nasao ovo: https://tinyurl.co/j8t4xxh i
u kombinaciji s ovim: https://tinyurl.com/zdl66qj bi pokusao napraviti
punjac. Znam da su protected baterije zasticene od praznjenja,
ali jesu li zasticene od 'prepunjavanja' (jel se tako kaze)?

Mogu li paralelno puniti obje baterije sa ovim kontrolerom ili je bolje
jednu po jednu?

Imam stari punjac za mobitel 5v, 500ma. Je li to dovoljno ili da nabavim
jaci?

Kako cu znati da je baterija napunjena i sto se moze dogoditi ako se
baterija napuni, a ja je zaboravim izvaditi iz punjaca, pa se puni
recimo dva dana?

Ako ovo sto sam nasao nije dobra ideja, preporucite mi koji punjac da
nabavim. Koji je uopce ispravni nacin puniti li-ion baterije?

Unaprijed hvala svima na odgovorima.

Re: Punjac za baterije

Re: Punjac za baterije

Ne valja

Ja neki dan napravio test jedne stare 18650

petarde topovski udar,
odleti ko raketa i litijeva folija gori jos 10 min ko napalm.
Napon u trenutku ekspozije bio je 5,1V a struja 0,5A

Toliko da se ne zajebavas tom baterijom.

Inace iphone 3 je imao gresku zbog koje ce neki imat traume, pogotovo oni
kojima
baterija eksplodirala kraj uha. Ppslije toga je zamjenjena serija.

http://www.ebay.com/itm/HESENY-2-Slots-18650-Li-ion-Battery-Charger-4-2V-1A-EU-Plug-/121847114301?hash=item1c5ea76a3d
to je za odvojeno punjenje jedne ili dvije

Re: Punjac za baterije

Zvucat cu kao vaso, ali ovo zvuci kao stvarno dobra petarda... mozda bi
trebalo gledati i u tom smjeru, kad vec imam 5-6 kineskih fejk 18650...
imas ideju kako je brze zagrijati da prije eksplodira? I kako to na
otvorenom napraviti gdje nema struje?

Re: Punjac za baterije

Punis je iz auta u seriji sa zaruljom od fara.
Samo zastiti zarulju i auto.
Ekspodirat ce za manje od sat.
Naravno ako prima struju da zarulja svijetli.

Re: Punjac za baterije

youtube
;-D

ima masu "ideja"
neki grijali sa brenerom...

search
li ion explode

Re: Punjac za baterije

Ne znam odgovor na tvoje pitanje, i mene zanima ista stvar....kako se
pune protected li-ion baterije?

http://www.ic72.com/pdf_file/f/48827.pdf

kontrolira, jel....

uvijetom da je napon baterije <4.0V.

mjerenja struje, pa....

trebao biti problem...

baterijom spojiti automobilsku sijalicu 12V/15W (21W), to bi trebalo

Re: Punjac za baterije

To je prekoplicirano za napravit nekom ko nije entuzijast, i skupo,  i nije
potrebno prekidat punjenje
ako to nece biti mjesecima

Struja napunjene baterije pada vrlo blizu nule, i punjac moze ostat spojen.

Ima gotovih modula za par kuna koji rade sigurno i super.

Recimo ovaj sklop prikljucen na 6 do 24V
http://www.ebay.com/itm/DC-DC-LM2596-Adjustable-Step-down-Power-Supply-Module-CC-CV-LED-Driver-/272040806571?hash=item3f56e548ab:g:pBsAAOSwhcJWQGay

ili ovaj koji ima i volt ampermetar pa ne treba nista za umjeravanje
http://www.ebay.com/itm/CC-CV-LED-Drive-Lithium-Charger-Power-Step-down-Module-With-Ammeter-Voltmeter-5A-/221562288967?hash=item3396243b47:g:ByAAAOSwPe1UKQO~

Izlazni napon mu se podesi na 4,2V.
Struja se podesi po volji, dosta je sirok raspon struje za punjenje Litij
iona, gotovo od nula do struje kapaciteta,
i o tomu ovisi koliko ce se trebat punit da napon clanka dosegne 4,2V i time
struja padne gotovo na nulu.
Na prvom modulu se upali ledica kad je napunjen, odnosno kad napon clanka
postigne napon modula, a to treba podesit
potmetrom, imace nist od ledice.

Pri struji 1C trajanja 1 sat je brzo punjenje, grije se clanak zbog
unutrasnjeg otpora, i to je za brzo napunit u slucaju nuzde,
i trebaju bit dobri clanci, kao i istinit kapacitet, inace na e-bay clancima
od 5 Ah stvarno ima 0,5-1 Ah, i  1C bi po tomu bio
5A sto bi za par minuta napunilo clanak i grijalo jer on ima 0,5 Ah.

brzim punjenjem ne postize se puni moguci kapacitet.
Puni se postize sa 0,3 C ili manje.

potraje i 8 sati
jer struja sa 600 mA nakon 4 sata pada i blizu nula je za 8 sati.
Ne smeta daljnje ostavljanje na punjenju, osim ako to ne traje mjesecima i
bez praznjenja,
ali ekspodirat nece.

Re: Punjac za baterije

sijalicom....pa, ako je to prekomplicirano....serijski spojiti sijalicu
i bateriju...na izvor 12V....

Re: Punjac za baterije

/cut

je 'velik' i struja treba biti velika/maksimalna.
Kako se puni baterija, napon na rednom elementu X se smanjuje,
a i struja se treba smanjivati.

Hladna ima 3,5 oma, a usijana 38,4 oma

Re: Punjac za baterije

baterija je napunjena...NTC mi se ne uklapa u logiku regulacije struje,

Re: Punjac za baterije

Re: Punjac za baterije

hmmm, ne znam mislimo li na isto, no ne bi li trebalo staviti PTC koji

Re: Punjac za baterije

Ne mislimo na isto:

a mi tupimo o rednom elementu 'regulacije/limitiranja' struje...

Re: Punjac za baterije

E tek redni elemement ne smije biti tvoj NTC jer bi povecanjem napona i
struje, smanjivao otpor i uzrokovao jos
veci prirast struje.
Pasivni redni elemet moze biti samo ptc karakteristikom otpora, a zarulja je
tu dosta ucinkovita, jeftina, snazna i ne treba joj hladnjak.

Re: Punjac za baterije

Iako sam krivo rezonirao, dosao sam do ovoga:

Onda je NTC bolji izbor?

Re: Punjac za baterije

Ne znam za takve clanke, svi clanci u pocetku punjenja vole jacu struju a
slabiju predkraj.

Ali to moze bit slucaj sa pokvarenim clankom, kad kroz njega nece potec
struja, pa dizanjem napona na dosta visoko
potece struja, koja tada treba biti mala, dok ne krene jaca, i rusit napon.

Re: Punjac za baterije

Da sad ne odgovaram na svaki post zasebno - nije li onaj usb kontroler
upravo limiter struje i napona? Njega sam mislio napajati sa punjacem za
mobitel, a ne direktno spojit bateriju na punjac. Poslije sam nasao da
su to vec radili, samo ovi koji su to radili mi iz nekog razloga ne
djeluju pretjerano strucno, pa ipak da provjerim sa elektronicarima.

http://www.instructables.com/id/Inexpensive-solar-18650-battery-charger/

Onaj usb kontroler i ona plastika koja drzi bateriju kosta manje od 2$,
a trebalo bi obaviti posao, ako sam dobro shvatio. Inace, mislim da ovo
jesu panasonic baterije. Po oznaci i izgledu, rekao bi da su panasonic.
Nigdje ne pise bas panasonic.

Re: Punjac za baterije

Sad tek vidim da link za kontroler ne radi, a radio je. Evo novi:

https://tinyurl.com/hcy64y4

Re: Punjac za baterije

U redu je taj regulator.
Spojis mu 5V preko mikro usb kabela, iz usb konektora kompa ili laptopa i
punis.
sa mikro potmetrom R5 podesis struju punjenja.
Ovako izgleda panasonicova baterija
http://www.ebay.com/itm/2PCS-Genuine-Protected-Panasonic-NCR18650B-3400mah-Li-ion-Battery-PCB-Japan-Made-/151826304569?hash=item23598d8e39:g:ip4AAOSwuTxWAhfH

ima oznaku NCR18650
i sufix a,b,c oviso o kapaciteu i zastiti.

Site Timeline