Pretvaraè

Mo¾e li u teoriji (i praksi) postojati energetski pretvaraè koji bi pretvarao jedan sistem frekvencije f1 u drugi sistem vi¹e frekvencije, ili DC u f2, ali sa frekvencijom rada sklopki manjom od f1, odnosno u drugom sluèaju manjom od f2. Nemojte se smijati ako je pitanje blesavo, radi se o tome da se npr. elektronièke sklopke zamijene mehanièkim relejima za koje se zna da ne mogu brzo sklapati. Znaèi nije pitanje kolika je efikasnost tog sklopa, dimenzije, itd. nego da li je izvediv.

Reply to
Nef

Mo¾e. Polje sklopki (releja) koji bi se sinkronizirano aktivirali, sa zadr¹kom. f

Reply to
filiplolicREMOVE

Naravno, ima za kupit, to je frekventni pretvarac. Koristi se za regulaciju brzine vrtnje elekto motora, a okretni moment postaje jos jaci na malom broju okretaja.

--
Veliki umovi raspravljaju o idejama
Prosjeèni umovi raspravljaju o dogaðajima

naravno, pravokutni signal neke frekvencije ima sve vi¹e harmonike koji su vi¹ekratnik te osnovne.Istina jako male amplitude ali ima.Mo¾e¹ ih van izdvojiti filterom.

Slièno ko ¹to iz bijele svijetlosti prizmom izdvoji¹ odreðenu boju tako ovdje iz pravokutnog signala izdvoji¹ vi¹ekratnik frekvencije koji to odgovara.

Reply to
enði

Koje frekvencije? Releji ba¹ i nisu brzi....

ne

ih

u tako

Ku¾im, to je to. Znaèi da imam frekv. sklapanja 5Hz, a filtriram 10-ti harmonik mogu dobiti 50Hz koje eventualno zbog male amplitude mogu diæi trafom. Ne mislim raditi takav ureðaj, samo me zanimao princip. Hvala.

Reply to
Nef

Ako mo¾e¹ malo detaljnije?

Reply to