Od algi do biogoriva za manje od sat vremena i da li nam onda treba elektricni auto?

Kako se ovo uklapa u cijelu pricu?

Koliko je ovo isplativo za prozvoditi u kucnoj radinosti?

Od algi do biogoriva za manje od sat vremena
http://matrixworldhr.wordpress.com/2014/01/13/od-algi-do-biogoriva-za-manje-od-sat-vremena/

Re: Od algi do biogoriva za manje od sat vremena i da li nam onda treba elektricni auto?

Usporedjivat isplativost sa gorivom na pumpi je besmisleno.
Proizvodjacka cijena benzina i dizela je reda 4-5 kn po litri, ostalo su
drzavni nameti.
Vidis da rezimi ne dopustaju ni da se vozis na loz ulje, a vidis njegovu
cijenu kad je bez trosarine.
6kn je u maloprodaji , a odbij jos pdv, i kostat ce 4kn po litri. Znaci 4kn
je proizvodjacka cijena plus trgovacka marza.

E sad probaj izracunat isplativost takvih alternativnih vrsta goriva kada
drzava lupi namet 6kn na svaku litru.

Elektricni auti prividno malo trose jer je jako puno toga pogresno
prikazano.
1. Cijena akumulatora i njegov vijek:
    Akumulator moze napravit samo 500 do 1000 ciklusa punjenja i praznjenja,
a nakon 500 ciklusa kapacitet mu je
    vise nego upola manji od novog.

eksploatacije u idealnim uvijetima,
   ispada da se za tu cijenu moze kupit gorivo.

A sto da drzava jos stavi namet i cestarinu istu kao na benzin po
prijedjenom kilometru, sto bi u svakom slucaju stavila
da ima znacajniji omjer elektricnih auta, iz necega se moraju krpat ceste i
mora nekom uzimat.

A sad uzmimo da je rijesen problem akumulatora, da elektricnu energiju iz
svoje kucne uticnice
imas direktno na motoru vozila, i bez gubitaka punjenja.
Tada pogonis motor od 50 kw, isto kao i snaga benzinca, pa te kosta 50kn
/100km struja.
Toliko kosta i dizel kod manjih stedljivijih auta, i do dizel sa dzavnim
nametom, a sto kad drzavastavi namet na elektricne.
A svo bi izracun radili sa elektricnim motorom snage 2, 5 ili 10kw, a ta
snaga nije dovoljna da razumnom brzinom
ide uz brdo noseci vlastitu tezinu akumulatora.

2. Elektricni auti imaju puno manju snagu, svi eksperimentatori racunaju
otrosnju  sa motorima 2-5kw.
    Vise ne moze trajno izdrzat ni pola tone akumulatora, moze na kratko.
    E jebi ga, onda mozes izbacit te pola tone balasta, stavit benzinski
agregat 5kw koji ce dopunjavat 72v akic sa 70A
    i to ce kostat manje od 1litru goriva na sat, odnosno litru na 100km.  I
varat se da vozis elektricni auto.
    To i ne bi bilo lose rijesenje jer elektricni pogon ima veliku
iskoristivost, klasicni motori puno energije
rasipaju na trenje po zupcanicima.

Re: Od algi do biogoriva za manje od sat vremena i da li nam onda treba elektricni auto?

U autu imam akumulatore ukupnog kapaciteta 16kWh.
Energetski ekvivalent benzina je 1.6L.

Sa 1.6L benzina koliko, 30km?

1.6L     - 16 kuna.

Pola tone?!
16kWh - 160kg.

//Marin

Re: Od algi do biogoriva za manje od sat vremena i da li nam onda treba elektricni auto?

Kojom brzinom, i po kojim uvijetima? Niz brdo je li?
Elektomotorom od 16kW ne moze se razvit brzina 160km/h, moze se oko 40 na
ravnom.
Druga bitna stavka, racunaj onda i cijenu goriva 4kn/l ili stavi trosarinu
na 16kwh energije u akicima.
Treca bitna stavka je da 1,6 litara benzina nema mehanicku energiju 16kwh,
vec toplinsku+mehanicku,
a mehanicka je oko 30% od 16kWh dakle 5 kWh.

El znas da je napravljen auto koji trosi manje od litre na 100km, naravno sa
30 km/h.
Ali pustimo pricu, ja sam za eksperiment, i spreman sam se okladit da cu
svojim autom koji nije klasa neke niske potrosnje,
preci 160km ravnog puta sa 1,6 litri benzina i stici prije nego ti sa tih
16kwh. I platio sam trosarine, sto ti nisi.
Nece mi biti hladno u autu, a ti ces se smrznut, a iskoristit cu samo 5 kwh
mehanicke energije
Vozit cu na nacin da lagano  ubrzam na 50km/h, te ugasim motor i idem
inercijom.

E da, nocne tarife, a to sto ces u kucanstvu dnevnu tarifu skuplje platit,
to ne racunas.
Ne racunas ni namet na benzin, cijena benzina bez nameta bi bila 4 kn po
litri,
ili racunaj iste i namete na elektricno vozilo.

Litij ion baterija da, ali one kostaju 3 puta vise nego benzin koji bi
potrosio.

Ali pusti ti price, gledaj ovo je jedna od najboljih gel baterija u svijetu,
i skupa:
http://www.yuasaeurope.com/images/uploads/uk/downloads/datasheets/NPL/NPL78-12IFR_UK.pdf
U nju stane energije 78x12=0,93 kwh  pod uvijetom da je nova i da je praznis
20 sati, a ti ces je ispraznit za 5 sati
pa mozes racunat na kapacitet oko 0,60 kwh.

Ali nek ti bude 0,93kwh.  Tezina joj je 27,5kg  sto znaci da ti za 15kwh
treba 20 takvih baterija
sto je tezina 550 kg dakle vise od pola tone.
Posto ces ih ispraznit puno prije od 20 sati, kapacitet znatno pada, i za 5
satno praznjenje neces moc racunat
na 15kwh nego max na 10kwh, a ako hoces 16kwh morat ces stavit jace akice
odnosno 30 takvih  akica umjesto 20  i tezina ce biti?

A sad ti nadji link za akic koji je bolji od ovoga, da je laksi i da ima
1000 ciklusa deep  punjenja praznjenja,
ili da se barem tezinom uklopi u 160kg i da u njega stane 16kwh kod 5 satnog
praznjenja.
Pa da vidimo ko to lose racuna.

Re: Od algi do biogoriva za manje od sat vremena i da li nam onda treba elektricni auto?

.

Ne. Cesta na ravnom.

Za 80kmh meni treba 8.5kW. 16kW potjera auto iole bolje aerodinamike  preko
100 km/h.

?

I kaj sad?

da bi stigao prije mene).

6 x 250W solarnih panela napuni auto po "skupoj" struji za 0 kn.

http://en.winston-battery.com/index.php/products/power-battery/item/wb-lyp100aha?category_id18%2

Dakle?

//Marin

Re: Od algi do biogoriva za manje od sat vremena i da li nam onda treba elektricni auto?

primjerka do primjerka, a sad daj link sa cijenom.
Da vidimo koliko benzina se kupi za cijenu akica u koje stane 16 kwh.

Inace na planetu nema nalazista litija a ni i olova dovoljno da se
elektrificiraju auti samo zapadne europe,
i naravno cijena ide u nebo kada krene potraznja. Zato industrija nece ni
krenut.
Vece su rezerve nafte nego litija i olova zajedno.

Da vidim cijenu !

Re: Od algi do biogoriva za manje od sat vremena i da li nam onda treba elektricni auto?

Spomenuo sam je do sada barem 3 puta.

//Marin

Re: Od algi do biogoriva za manje od sat vremena i da li nam onda treba elektricni auto?

Onda bi bilo u redu da pokazes link gdje to ima za kupit 80 eura po clanku,
i to ne u kini, jer i benzina ima pun rezervar za 2 dolara ali ne u HR.
A i sa 3000 litara koliko si podcijenjivacki izracunao benzina vozimo se 50
000 km, sto je 5 godina, koliko tebi nece trajat ti akici, i necemo stucat
uz brdo ni smetat po cesti sa 65 na sat. Ni necemo biti u strahu od
ispraznjenja ni ne trebamo se drzat radijusa.
I necemo placat nocnu tarifu za punjenje akica, odnosno 20kn dnevno to jest
600kn mjesecno struje, jer ti 20kwh treba uz dobru iskoristivost
da u akice stavis 16kwh.

U ovakvom obliku je spomeni:
http://www.solarno.hr/katalog/19/akumulatori-agm-deep-cycle-12v/
a ne rekla kazala.
Evo, ja zelim od tebe, ili od trgovca kupit te akice
 po cijeni koju si naveo.

Re: Od algi do biogoriva za manje od sat vremena i da li nam onda treba elektricni auto?

Akumulatori koji trenutno voze imaju 4.5 godina i nisu kupljeni kao novi.

Spomenuo sam 65kmh jer je to optimalna brzina. Stara krama sa Elektrokovinom
potegne i 90km/h.

baterija jer mi je nepotreban.

42km).

stvari.

prikladne za tu namjenu.

Ne pada mi na pamet.

konkretnim podacima. Svaki od njih je lagano provjerljiv. Nemam namjeru
"frizirati" podatke. Takvi su kako sam i u najboljoj namjeri napisao. Ako

drugog.

//Marin

Re: Od algi do biogoriva za manje od sat vremena i da li nam onda treba elektricni auto?

bi molio da mi pokazes ovo:

5. Graf vremena punjenja akumulatora sa stavkom 4 kao parametrom i
realnom iskoristivosti izvora punjenja.

lagao o rudnim naslagama Litija. Toga zaista nema puno na ovoj planeti a

povoljnije kupovati ruske traktore da bi se domogli olova jer su se Rusi
navikli razbacivati i radili ogromne utege od olova za stabilizaciju

resursima i njihovoj preraspodjeli na ovome planetu.

Re: Od algi do biogoriva za manje od sat vremena i da li nam onda treba elektricni auto?

Moram priznati da ne razumijem reakcije ljudi u threadu.
Niti sam kakav apologet elektrike, nemam dionica tvornica baterija, nemam

mene baca teret dokazivanja ili opravdavanja cijele, ne investicije (jer ju

Na "papir" sam stavio dosta konkretnih podataka za konkretni projekt. Nije

"...ali postoje okolnosti u kojima se prerada itekako isplati."

razumjeti.

mjereni podaci korisnika. I tu valja paziti jer svako danas ima

:)

Eh, i da postoji siguran sam da bi cijena bila neovisna o ekonomskim
faktorima proizvodnje.

//Marin

Re: Od algi do biogoriva za manje od sat vremena i da li nam onda treba elektricni auto?

A ocekujes da bude suzdrzan na niz uvreda?
http://en.wikipedia.org/wiki/Idiot

Re: Od algi do biogoriva za manje od sat vremena i da li nam onda treba elektricni auto?

Konkretno odgovori gdje je taj niz uvreda, molim!

//Marin

Re: Od algi do biogoriva za manje od sat vremena i da li nam onda treba elektricni auto?

Ako to ne vidis sam, nema smisla da trazim ja.
Zaboravi.

Ako se tu nisi dosao svadjat i prepucavat, imas moje postove sa brojkama i
linkovima pa ih
isto tako osporavaj ako nisu u redu. I bez ovakvih  komentara:

I bez davanja podrske idiotima lolicu i konobaru kad ti se pridruze
trolanju.

Re: Od algi do biogoriva za manje od sat vremena i da li nam onda treba elektricni auto?
Idi kratit razlomke na astronomiji.

//Marin

Re: Od algi do biogoriva za manje od sat vremena i da li nam onda treba elektricni auto?

Nema te tamo, odnosno nema gotovo nikoga, toliko ste bili bezobrazni da vas
je sram pa ste se izgubili,
ko fol presli na svoje moderirane forume, gdje vam na uvrede nece biti
uzvraceno, A forumi jos prazniji, 2 posta godisnje,
pvi od admina.
Ali ide vam druzba po srbskom forumu, dok im cestitate na slikama mjesecine.

[...]

Ako ti, lolic i marin moje argumente vidite kao gluposti sa namjerom
prepucavanja, ja cu vas trojicu filtrirat i necu vam
se mjesat u komesarske aktivnosti. Ne znam jeste li navlakuse na elekto
aute, ali bezobrazni jeste.

Re: Od algi do biogoriva za manje od sat vremena i da li nam onda treba elektricni auto?

glup....trol" ....pa bi se u najmanju ruku to i za tebe moglo
konstatirati...

iskoristivosti koji su jasno vidljivi tj razumljivi...a ne samo onako
ofrlje; kupio baterije za 4000 eura...vozim se za 6kn/100kn...ono, super...a
ja pojedem 3 zrna graha i isprdim 3 i pol kubika metana....a u tom volumenu

jednako tako jasno vidjela kao apsolutno isplativa......pa ako je uistinu

Site Timeline