Mozda OT: Kako napraviti vanjsku antenu za GSM modem?

Imam modem (Huaweii E220) za spajanje na net preko mobilne mreze, nije vi?e pod garancijom i u mom vlasnistvu je a kako imam novi USB Stick ovaj stari bih pokusao iskoristiti tako da napravim vanjsku antenu koja bi bila snage

10-tak W (vati) (ili vise ili manje) kako bi bila objesena na zidu vani jer je signal uzasno los.

Sto mislite ima li na netu ili netko shemu kako da to napravim i spojim / zalemim na modem pa da imam jak signal? Napominjem da sam elektrotehnicar ali ali jo? zavrsavam skolu (jos 4. razred) pa pitam vas za pomoc ako ste voljni pomoc ocajnom covjeku jer pozivi sluzbi za korisnike i zalbe za los signal ne pomazu...

PS: Na ovu ideju sam dosao tako sto sam cuo jednog covjeka kako ima neki stari mobitel sa vanjskom antenom i moze pricati u sumi gdje nitko ne lovi signal a on savrseno prica k'o da je u velikom gradu. Pa da ja probam umjesto mobitela, modem mozda mi se posreci. Ionako se ne koristi kad imam samo jednu SIM karticu za Internet.

Jako zahvalan!

Reply to
Dell

Jel ti rje¹enje da ne poveæava¹ snagu nego samo promijeni¹ poziciju USB modema? Potegne¹ na krov USB kabel 10m, na kraj stavi¹ USB modem, i pogledaj signal.

A inaèe ti stari mobiteli sa izvlaèivim antenama jesu imali bolji prijem od onda¹njih mobitela sa integriranim antenama, ali sumnjam da po prijemu bolje stoje od dana¹njih mobitela, tako da mi to zvuèi kao lovaèka prièa.

Takoðer samogradnju na GHz podruèju zaboravi. Za to postoji ebay.

Reply to
zg828

USB radi do 5m poslije pocinje zajebavat Moguce je da ce raditi i na 12 ali u vecini slucajeva ne radi preko 7 zbog pada napona

ljudi su radili hrpu antena i feadova i to do 20GHz za 2,4 GHz antenu je relativno lako napraviti a za 1,8 odnosno 2.1 je jos manji problem jer je frekva manja, dimenzija veca pa i lakse pogoditi mjeru

Treba viditi na kojoj frekvi tocno radi modem i onda napraviti kanticu za tu frekvu i metnut ju na sat dish i eto odlicne antene sa dobitkom od naj manje

20 dB
Reply to
Kreso

-----

20 dB dobiti na 2 GHz? Da, ali treba povelik tanjur. Realno je reæi - dobit oko 6-8 dBd, ¹to i nije lo¹e. 'Dish' je satelitski, uglavnom 60 - 120 cm promjera. Ni¾a frekvencija -> veæa valna du¾ina, potreban je reflektor veæeg promjera. Kantena + reflektor sat. antene i nije ba¹ rje¹enje za nekoga tko bi 'pravio antenu od 10tak Watta'. Bitni su svi detalji: konetktori, koaks kabel.. i to treba napraviti netko s iskustvom, vje¹tinom. Ali opet, mo¾e poèeti ne¹to raditi i stjecati osnovna znanja, neæe sam uspjeti ba¹ skoro, no znanje vrijednije od poèetnièkih rezultata. Postoji dosta ¹tiva na Internetu, postoji i news gupa hr.comp.mre¾e.bezicne i http://forum/pcekspert.com/ > Mre¾e. Puno sreæe i poku¹aj promjenu polo¾aja (poznata je izreka kako su za dobar signal potrebne tri stvari: 1.lokacija, 2. lokacija, 3. lokacija.. ostalo se puno lak¹e rije¹i! )
Reply to
ulix111

Pa i jesam probao promjenu lokacije ali samo na vrhu krova je najbolji prijem ali mi treba 15-20 m kabela sto ne pomaze kod USB-a jer max. duzina USB-a je 6 m, dalje uredjaj ne radi...(a napaja se iz racunala).. a blize nikako ne moze biti...

Stvar je u tome da je kuca na planini ali ukopana 'u planinu' a vidljivi repetitor je daleko od 'moje' planine (jedno 15 - 20-tak km) i u ravnini je sa mojom kucom ali kuca je 10 m ukopana pa ne prodire signal u prizemlju a na katu je los, ovisno o vremenu, zbog toga lovi samo na vrhu krova ali tko ce sjediti na vrhu krova po +30 stupnjeva da bi mogao raditi kakav posao za koji mu stalno treba internet. Napominjem da je zicana telefonska infrastruktura unistena i cijenjeni T-HT ne zeli zbog petero ljudi obnoviti cijelu infrastrukturu (pa cak ni za ADSL). Zbog toga sam prisiljen raditi kakvu antenu da bih pojacao signal...

Nemam iskustva ali probat cu napraviti kakvu antenu uz pomoc interneta. A drugo, modem radi na 1,8 i 2,1 GHz odnosno UMTS i EDGE signal pa cu probat napravit antenu za te frekve. Ako nista, barem cu stjeci nova znanja... uvjezbavati...

Pozdrav i hvala!

"ulix111" je napisao/la u poruci news:h6bm77$rnh$ snipped-for-privacy@ss408.t-com.hr...

Reply to
Dell

[...]

Moj prijedlog ti ja da napravis klasicnu kantenu kakve se inace rade za wireless.

Uzmi limenku od psece hrane.. promjer je cca 10 cm dubina je negdje oko 20 ili manje. Na 3 cm od dna izbu¹i rupu da ti prodje cijeli USB stick. Stavi unutra usb stick i poku¹aj otvor kantene usmjeriti prema oda¹iljacu.

Javi kakve si rezultate dobio. Ako ovo pomogne onda se mo¾e¹ razmi¹ljati o monta¾i te iste kantene na satelitski tanjur na mjesto gdje obicno dodje LNB. Sat tanjur se na stup montira naopako (tako da je nosac LNB-a sa gornje strane) kako bi ga mogao usmjeriti u smjeru odasiljaca po vertikali i kako voda nebi ulazila u kantenu.

--
Dean Dubovac
deanBEZovoga@pulawireless.hr

Pa umts na 2,1 GHz je dost blizu 2,4GHz. Na toj frekvi i Ralinkice i Atherosi vec rade. Po nekim tablicama (koliko se sjecam) frekve i reflektora ( parabole) sa 90 cm za 2,1 Ghz bi imao oko 19-20 dBi Sa vecim tanjurom bi imao i vise naravno a buduci da antena moze biti staticna ( kuca u planini) nije problem sa mjestom i moze se metnut i tanjure od 1-1.2m pa i vece. Pod uvjetom da mu treba bas tolko signala :) Ipak kad odes u kucu u planini od interneta bi se covjek trebao i odmoriti

Reply to
Kreso

:: Hmm, ne znam ¹to bih rekao. Vidim tu napravicu na:

Sitno je to, ima ugraðenu antenu (ili dvije?) bez nekog konektora za vanjsku, ako je ta informacija u redu. Dosta dobro si opisao polo¾aj kuæe, svakako nema smisla surfanje po krovu. Trebalo bi biti jednostavnije produ¾iti USB kabel nego petljati s 2 GHz signalom. Vjerujem kako netko ima bolju ideju. Jednostavno mi ne pada na pamet neko praktièno i jeftino rje¹enje. Vidio sam raskopane modeme tog tipa, gdje su pojedinci uspjevali spojiti neku prikljuènicu za koaksijalni kabel, no ograðujem se od takvih zahvata. U tvom sluèaju je komunikacija ostvarena oslabljenim, reflektiranim signalom (na katu). Mo¾da (k)antena na krovu i sprega petljom na tvoj USB keks? Svakako ne tro¹i novce bez veze, ako nema¹ pouzdano rje¹enje. Pozdrav!

Reply to
ulix111

Vidi ovo:

-

ili

-

Inace, proguglaj s "diy antenna booster modem" keywords

--
StoneThrower
www.dgmicrosys.com

Imas gotovih antena ( yagiica) u Datentechniku Ja sam slagao (modao) jednu pcmcia edge karticu za jednog tipa sta ima bibliobus i imao je isto problema oko signala. Nakon toga imao je dovoljno signala da se spoji i iz naj vece rupe.

Reply to
Kreso

Najlak¹e (ali mo¾da i najskuplje) rje¹enje bi ti bilo USB repeater kablovi

. Mo¾e¹ ih i ulanèavati tako da sveukupno ima¹ do 30 metara (ovisi koliku snagu tro¹i krajnji ureðaj).

Reply to
Sickboy

Evo ti jeftino rjesenje.

Uzmes tanjur satelitske antene 90 cm i osim LNB-a u fokus stavis taj svoj Huaweii E220, okrenutog tako da njegova unutrasnja antena gleda prema tanjuru.

Time ces dobit da Huaweii E220 prima energiju skupljenu po cijeloj povrsini paraboloida, odnosno nekih 20dB vise nego bez paraboloida.

Trebas kupit samo dovoljno dug USB kabel, a ako takvog nema, napravis ga. Kupis 4 zilni koaksijalac za audio, precvikas svoj postojeci USB kabel na pola i izmedju uvalis taj kabel, pazeci zica na zicu, oklop na oklop. Ako ne mozes kupit 4-zili, upotrebi dva dvozilna. I to je jeftinije nego povlacit debeli koaksijalac da vodis RF, a on i gusi.

Reply to
Petar Bjelèiæ

gusi.

Jel' kod produ?avanja USB-kabla problem u slabljenju signala ili pad napona napajanja? U drugom sluèaju, stavi aktivni HUB na kraju kabela?

Ne znam za E220, ali ovaj novi kojeg dijeli Vip ima konektor za vanjsku antenu. Samo je sakriven ispod crvene trakice. Ako imas taj (novi) model mozes probati antenu iz chipoteke (40-50 kn) za mobitel, mislim da ima isti konektor.

Zoltan Tardik

napon na USB-u je 5 V i ako je kabel dug javlja se pad napona a i naponski potencijali na Tx i Rx slabe pa onda ne radi

USB je deklariran do 5V, Ja sam ga uspio razvuci na 12m upotrebom LiYCY 4x0,75mm2 i to je delalo ali samo na nekim plocama i na nekim portovima

Prijatelj je kupio dva produzna od 5m, komp je stalno detektirao karticu ali ju nije mogao pokrenuti.

Rjesenje sa USB-om je:

bio je i slican mode u VE-MULJU

Reply to
Kreso

Sve zavisi koliku struju vuce taj Huaweii, pa se podrazumjeva da to ne ide na daleko, ali da pricekamo sto ce dell reci, od kud znamo njegovu situaciju. Ako treba ici preko 6-7 m trebalo bi kao sto vaso kaze staviti aktivni hub na kraju, tada bi duzina vjerojatno mogla ici i preko 20m.

Struja Huaweii-a , sto je najgore, raste rapidno saslabim signalom, jer on kao svi GPS-ovi dize snagu na wat dva, dok u uvjetima jakog signala snagu spusta na miliwate. Za pad napona rx-tx ne bi trebao biti problem, tu nije neka struja, stetan je kapacitet kabela, ali i ne treba on ici 400mbita, nek ide 1 mbit.

Ja sam produzio kabel za 10-12m, i radi ok wlan usb stick od edimaxa, web kamera ne radi, ali ona ne radi kada je ubodem ni na usb sa prednje strane racunala jer su neke tanke zicice od ploce do tog prikljucka.

Nilo kako bilo, dell trazi nacin da napravi antenu i sibnal govede do sticka sto znaci da je spreman i na podeblji rf kabel, minimum RG213. Kad zbrojimo probleme prikljucnica i prelaza, debljine i cijene, ispada povoljnije i za signal bolje potrudit se signal prenosit po USB-u.

Hub moze zaobic ako napajanje 5v osigura gore, ili ga vodom od 2,5-4 kvadrata dovede gore.

Reply to
Petar Bjelèiæ

Jacinu signala je u njegovom slucaju ne moguce racunat, i ne znaci da ce biti 20 db jaci u uvjetu da stavis 20dbi antenu. On prima odbijene signake koji nemaju istu jacinu na svakom mjestu u prostoru, to jest signak nije homogen. Moze se desiti da prima losije sa antenom velike povrsine i gaina nego bez antene, jer nehomogeni signali ne moraju biti u fazi po povrsini antene. Tesko da se moze racunat dobitkom i 10 db, pa da stavi i ogromnu parabolu. Zato se treba zadovoljit bilo kakvim gainom, i polozajem gdje ima kakvog takvog signala.

U njegovoj poziciji, ja bi dobro osmotrio konfiguraciju terena, svoj polozaj nasuprot polozaju bazne stanice i razmislio o mogucnosti postavljanja pasivnog reflektora. Ovisno cije je to brdo i je li moguce. Ako postoji mogucnost, na brdu sa kojeg se vidi bazna stanica i moja kuca, postavio bi reflektor od zicane mreze za ograde povrsine jedno 4m2, prikucane na letve. Jos ako imaju neke bukve koje su dobre polozajem. Onda bi signala bilo po cijeloj kuci.

Reply to
Petar Bjelèiæ

Pogledaj ovo:

Ima jo¹ hrpa stranica na temu WiFi od istog autora:

Damir ©eligo

na

napona

Prvo ogranicenje su padovi napona i to se moze rijestiti HUB-om/debljim kabelom ali mislim da je pravo ogranicenje u brzini propagacije tj signalu treba vise vremena nego to dozvoljava protokol.