Mjerenje mase i motorni ventil

Imam jedan projektic za faks, pa bi mi trebale info oko nekih stvari.
Projekt je slijedeci, trebao bih tociti tocno odredjenu kolicinu tekucine u
posudu. Posto posude mogu biti razlicitog oblika (pa mjerenje razine
otpada), mislio sam da bi bilo najjednostavnije mjeriti masu. Radi se o
tekucini mase cca do stotinjak grama.
Kako i cime izmjeriti ? Mislio sam kupiti onu jednu malu vagu (sto moze
mjeriti po gram) i nju raskopati, ali nadam se da postoji neko elegantnije
rjesenje (tipa neki senzor mase koji na izlazu daje naponsku razinu ili
sl).
Trebao bi mi i motorizirani ventil kojim bi zatvarao i otvarao protok (vrlo
mali protok, cijev promjera pola cm, bez pumpe, pogonjeno gravitacijom :)
).

Naravno sve to bi bilo dobro da kosta cim manje, jer si sam financiram
projekt.
Hvala

Re: Mjerenje mase i motorni ventil

Bolje ti je mjeriti koliko vode je proslo kroz senzor :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Flow_sensor

A sto ako posto vec imas posude raznih oblika imas i posude razne mase?

http://en.wikipedia.org/wiki/Flow_control_valve

Na zalost, ne bavim se time pa ti ne mogu preporuciti tocno odredene
elemente ni gdje da ih kupis.
--
"The idea that Bill Gates has appeared like a knight in shining armour
to lead all customers out of a mire of technological chaos neatly

Premali protok za bilo kakav senzor protoka koji ne kosta brdo love.

Heh, svakoj ce posudi masa jednako porasti ako ih napunis jednakom
kolicinom vode, dakle to uopce nije problem.

Znam ja da to postoji,kako to izgleda i kako radi, ali me zanima gdje se
moze kupiti takav, samo mali, ventil. S tim da moj ventil ne treba imati
pozicioner i sl, vec samo dva stupnja (otvoreno i zatvoreno).

Re: Mjerenje mase i motorni ventil

Ja sam koristio nekada senzore od Digmese (Digmesa) , pogledaj na njihovoj
trazilici
mozda nesto nades sto bi ti odgovaralo

http://www.digmesa.com /

Jedino sto mislim da ih u Hrvatskoj neces naci.
Trebalo vi vidjeti sto se koristi u coffe aparatima.

Re: Mjerenje mase i motorni ventil

Relativno jednostavan nacin bi bio da napravis sitnu rupu na nekoj posudi
i mjeris koliko tekucine izlazi kroz tu rupu u određenom vremenskom
intervalu. Nakon toga dodas nekakav elektroventil i mikrokontroler s
programom koji drzi elektroventil otvorenim određeno vrijeme...

--
________
Re: Mjerenje mase i motorni ventil

I smisao projekta jest da se to sve upravlja mikrokontrolerom, ali taj me
dio ne brine. Ukupna kolicina tekucine koja bi se tocila u posudu je
maksimalno 1 dl. Kako protok, koji bi bio dovoljno mali da tocenje 1 dl
traje vrijeme koje bi bilo dovoljno da ventil otvori i zatvori dovoljno
precizno, bi bio toliko mali da niti jedan senzor protoka koji bih mogao
nabaviti ne bi bio dovoljno precizan. Ne pricam sad o senzorima za nekoliko
stotina i tisuca eura, to nema sanse da uzmem.
Druga je opcija pomocna posuda poznatog promjera, pa bi se tekucina prvo
tocila u nju i kapacitivnom metodom bi se mjerila razina, pa bi se iz te
posude tocila u ovu nepoznatu posudu.

Re: Mjerenje mase i motorni ventil

ma to je komplikacija, s mjerenjem vremena mozes dosta efektno i ucinkovito
napraviti... u najgorjem slucaju mozes uzeti pumpicu od brisaca i skuzis
kolko vremena ti treba da istoci npr. 1l... i dalje samo s tom konstantom
radis... mozes dosta dobru stvar dobiti...

Re: Mjerenje mase i motorni ventil
Ah, pa to si ti frende *m0nk*,

a recimo ventil za vodu iz ves masine ? mozda ima i nekih manjih modela na
manju struju...
--
1.7.2007 16:56:44
(|>8<|)

Re: Mjerenje mase i motorni ventil
  ventil za vodu na veĹĄ maĹĄini radi na principu releja i na sebi nema
nikakav mjerni uređaj nego mu programator (mehanički ili digitalni)
određuje koliko će dugo bit otvoren

Re: Mjerenje mase i motorni ventil

To mi i odgovara, procesom ce ionako upravljati mikrokontroler, a mjerac
protoka cu uzeti posebno.

Re: Mjerenje mase i motorni ventil

(vrlo
:)
na

Ne odredjue mu programator nego presostat.

Re: Mjerenje mase i motorni ventil
Ah, pa to si ti frende *Stroj*,

tačno, ali m0nk je upravo napomenuo da mu treba nešto za merenje, nešto za
upravljanje i neĹĄto za regulilsanje protoka dakle 3 komponente. S obzirom
da će mikrokontroler upravljati mislim da je jedan ovakav "glupi" ventis
savrĹĄena stvar jedino je pitanje koliku struju on jede, ako uspe da nadje
neki na 5V ili možda čak i manje biće savršeno. Ostaje mu jedino da podatak
od merenja dovede do pica koji ce upravljati ventilom i da uradi
kalibraciju.

Nego, neĹĄto sam se setio, kako rade oni aparati za instant kafu ĹĄto sami
sipaju vodu i kafu, ali ne oni veliki već oni kućni ???
--
2.7.2007 22:48:04
(|>8<|)

Re: Mjerenje mase i motorni ventil

U farnellu(uk.farenell.com) ima ventila, dosta los izbog ali se nade:)
A za masu, postoje senzori za polozaj(dosta skupi imho), pa bi pomocu
neke opruge i polozaja mogao odrediti masu.
A postoje bas senzori za masu, tj rade na principu promjere otpora
zbog njegov rastezanja.

Re: Mjerenje mase i motorni ventil
Ah, pa to si ti frende *fire*,

Mislim da bi ipak protok po vremenu bio jednostavnije/jeftinije reĹĄenje.
Cev od 0.5mm će biti sasvim ok, onda samo izmeri koliko je vremena potrebno
da se napuni željena količina tečnosti tako da mu onda ni netreba senzor
koji bi merio bilo šta već samo pic koji ce držati ventil otvoren odredjeno
vreme i to je to. Čak može da doda (s obzirom da može izračunati protok po
jedinici vremena) dva tastera i jedan lcd i da napiĹĄe adekvatan program za
pic koji će svakim pritiskom na prvi taster vrteti vrednosti: 1dl, 2dl,
3dl, ... 10dl (tj 1l) na lcd-u (tako bi se biralo koliko tečnosti želite da
natočite) a pritiskom na drugi taster bi se izvršila komanda tj. natočila
bi se izabrana količina tečnosti :)) Ma pravi SF :D

Za m0nka napomena: zbog upotrebe gravitacionog motora :) imaju u vidu da će
pritisak vode tj. protok kroz cev biti nejednak tj. što je manja količina
vode u gornjoj posudi iz koje točiš to će protok biti slabiji tj. manje će
vode ići kroz istu cev. Zato je moja preporuka da ti posuda iz koje točiš
bude direktno iznad posude u koju točiš, izmedju je ventil a putanja vode
pravolinijska. Iz svega možeš da zaključiš da bi količina vode u gornjoj
posudi *uvek* trebala da bude ista prilikom testiranja tj. kalibracije jer
ako kod kuće sve namestiš sa x količinom vode a onda odneseš to na fax i tu
sipaš y pri čemu y>x sistem ti neće biti više tako precizan i imaćeš više
vode u donjoj posudi nego ĹĄto bi trebalo.

P.S. Imaj u vidu da protok u prvoj sekundi nije isti kao i u drugoj odnosno
25-toj. U prvoj sekundi, ako ti je cev malo duĹža moĹže se desiti da uopĹĄte
ne dodje voda do donje posude (radi smanjana uticaja ovog faktora skrati
cev što više možeš) kako se pritisak vode smanjuje tako će za 1 sekundu
kroz cev proticati sve manja i manja količina vode... uglavnom kapiraš i
sam... To možeš rešiti tako što ćeš izmeriti koeficijen smanjenja protoka i
onda svaku narednu sekundu množiti tim koeficijentom tako da će svaka
sledeća sekunda biti minimalno "duža" od prethodne, ovo je naravno bolje i
pravilnije rešenje jer ako profa kaže "Ja hoću 2.345dl vode." nema
problema, a možeš rešiti i tako ćto ćeš izmeriti koliko je vremena potrebno
za 1dl, koliko za 2, za 3..... ta vremena ubaciti u program, iskalibrirati
i to je to.

A možeš staviti i 3 tastera (+/-/Natoči) i lcd sve to lepo spakuješ i
definitivno ispadaĹĄ faca.

--
2.7.2007 22:57:29
(|>8<|)

Re: Mjerenje mase i motorni ventil

Bilo bi najlakse rjesenje, ali profesor ne trazi najlakse rjesenje vec
znanje programiranja Atmelovih uC. Po rijecima njegovog asistenta, profesor
nece bas cijeniti rjesenje bez mjernog clana.

To mi je sve jasno, posuda iz koje bi se tocilo bila bi iznad posude u koju
se toci. Uzeo bih gornju posudu vece povrsine presjeka pa bi se pri tocenju
malo mijenjala razina tekucine, pa tako i malo bi se mijenjao i tlak.
Uostalom, tu ce biti mjerni clan, pa nije to toliko niti bitno.

Hvala svima.

Re: Mjerenje mase i motorni ventil
Ah, pa to si ti frende *m0nk*,

Onda nista, resenje pada u vodu iako mislim da bi bilo podjednako precizno
kao i sa merenjem mozda cak i preciznije...
Ostaje ti samo nabaviti malu digitalnu vagicu pa srafciger u ruke i vozi...

--
5.7.2007 15:50:04
(|>8<|)

Site Timeline