Metalizacija

Pozdrav grupi!

Zanime me zna li netko za nekakav dokument ili stranicu gdje je opisan način
metalizacije rupica za višeslojne (dvostrane) štampane pločice, kako se to
radi u industriji kod profi proizvođača.
Dakle intersira me proces, potrebna kemija itd....

Zahvaljujem i želim sve dobro u novoj godini.

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature
database 5744 (20101229) __________

http://www.eset.com

Re: Metalizacija

http://en.wikipedia.org/wiki/Printed_circuit_board

- while (1);

Re: Metalizacija

Hvala, ali to nije to!

[...]

http://www.thinktink.com/stack/volumes/volvi/copplate.htm

A da ti malo guglaš sam? To i nije tako teško - upišeš, recimo "through-hole
plating"...

- while (1);

Re: Metalizacija

A zašto te pati moj post?

Neznaš, nemaš informaciju, a ipak imaš potrebu komentirati!

Naravno da sam obišao pola svijeta i pretražio sve što sam mogao, pa budući
da nisam našao pitam na grupi.
Molim te budi tako dobar pa se okani komentiranja ako nemaš ništa korisno za
reći.

Hvala

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature
database 5745 (20101230) __________

http://www.eset.com

Re: Metalizacija

Rekao bih da while(1) ima, tj. imao informaciju, ali si je preskocio jer te
je uvrijedio njegov komentar. Daklem, onaj link kojeg ti je poslao govori o
tehnologiji "Acid Copper" metalizaciji rupa, pa si samim time sam sebi
uskocio u usta. Jer nisi precizirao "zasto to nije to" ....

Osim toga, upravo je while(1) omogucio svim entuzijastima pristup
informacijama, jer je na sharing site-u o kojoj se govori na
hr.elektronika.mikrokontroler grupi, uploadao knjigu "Printed Circuits
Handbook, 6th Ed", u kojoj se puno detaljnije govori o metalizaciji rupa,
ukljucujuci "Gold Electroplating" uz koristenje paladijuma (u zargonu:
palatalizacija rupa) i nekoh drugih materijala.

S takvim stavom tesko ces postici da ti itko pomogne. Specificno ja sam
reagirao na ovaj post jer mi smeta kad netko, bilo tko, bilo kada napada
bilo koga bez pravog razloga, u ovom slucaju ti napadas while(1) koji ti je
ipak dao odgovor u obliku onog URL-a s "Acid copper" ....

Ne zaboravi, ti si taj koji je OT pitanje, a svi mi drugi volontiramo kako
bismo ti pomogli. Jer cak i konstruktivna kritika je katkada pomoc.

--
StoneThrower
www.dgmicrosys.com

Re: Metalizacija

...ovo gubi smisao...

uživajte

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature
database 5745 (20101230) __________

http://www.eset.com

Re: Metalizacija

Hajde, čisto da smirim strasti, pokušat ću objasniti kako je izgledao taj
postupak prije 15-tak godina, ne vjerujem da je danas puno drugačiji.
Koraci su:

1. Rezanje pločice na mjeru.
2. Bušenje svih rupa koje treba metalizirati.
3. Nanošenje boje putem sitotiska s obje strane pločice s tim da se nanosi
negativ, znači svi vodovi ostaju otvoreni a površine na kojima će se u
slijedećim fazama ukloniti bakar sada se prekrivaju bojom.
3. Pločica se uranja u kemikaliju (nemam pojma koju, uglavnom tada smo
koristili cink-nešto). Nakon tog tretmana na svim površinama pločice koje
nisu bile prekrivene bojom nastaje sloj cinka. To uključuje bakrene površine
a isto tako i provrte, tj. rupe su u ovoj fazi metalizirane.
4. Pločica se uranja u kemikaliju koja rastapa boju nanešenu u koraku 3.
Ostaje bakrena površina s vodičima 'nacrtanim' cinkom i metalizirane rupe.
5. Pločica se uranja u kemikaliju za nagrizanje. Nezaštićeni bakreni
dijelovi budu 'pojedeni' a dijelovi na kojima se nalazi pocinčani film
ostaju jer kemikalija ne reagira s cinkom. Nakon ovog koraka pločica je
gotova, ostalo je opcija.
6. Opciono na ploču se sitotiskom nanosi stop lak i silk.

Nadam se da sam pomogao.

P.S. Imaš virus, očisti to.

Re: Metalizacija
Prije oko 20g. preciznije
:)

fali ti još jedna 3. faza.
Kad se boja osusi, kemijskim postupkom se nanosi tanak sloj bakra kojeg
su majstori zvali "aktivni bakar", sloj bakra se nalovi na stjenkama rupica.
Najobičnije galvaniziranje kositrom, popularno zvano kositrenje.

U cijeloj priči je najbitnije kako sloj bakra nanesti na stjenku rupice.
Neki su to radili sa nekim grafitnom prašinom pa onda gelvanski nanesli
sloj bakra.
To je najkritičniji dio posla.
Kositrenje i jetkanje lužnatoj (amonijak) otopini koja skida bakar a
kositar ne dira je puno lakše izvesti.
Pročitajte i ovo:
http://www.elektronik.si/phpBB2/viewtopic.php?t57%92&highlight=metalizacija

Re: Metalizacija
nisam našao pitam na grupi.
reći.

Ne znam što te točno zanima jer nisi napisao - tu ima više tehnologija za
različite primjene. Možda
ovdje ima nešto što ti može pomoći:

http://www.lpkf.com/products/rapid-pcb-prototyping/through-hole-plating/index.htm

- while (1);

P.S. Čovječe, ne ljuti se...

Re: Metalizacija
Obrati se e-mailom na ZGR http://www.galvanizacija.com . Iako to viB9%e =
ne rade, izraF0%ivali su dvoslojnu B9%tampu. Vlasnik ing. Antun =
KovaE8%iE6% nije B9%krt na iskustvu i znanju, a ima i jednog i drugog u =
izobilju.

Re: Metalizacija

Obrati se e-mailom na ZGR http://www.galvanizacija.com . Iako to više ne
rade, izrađivali su dvoslojnu štampu. Vlasnik ing. Antun Kovačić nije škrt
na iskustvu i znanju, a ima i jednog i drugog u izobilju.

Zahvaljujem na korisnoj imformaciji.

Re: Metalizacija

database 5744 (20101229) __________
Poglej:

http://www.lpkfusa.com/rapidpcb/throughholeplating/proconduct.htm

Mi uporabljamo to pasto za metalizacijo:

http://www.svet-el.si/proizvodi-in-storitve/storitve/943-razvoj-elektronike -

Lp
Jure

Re: Metalizacija
Jednom davno u jednoj jako dalekoj galaktici.......
Da skratim, igrom slučaja kroz neki razgovor koji nije imao nikakve veza sa
metalizacijom pcb-a
došao sam u kontakt sa jednim gospodinom iz firme "ATOTECH" imaju zastupstvo
u sloveniji.
Tip je bil toliko susretljiv i otvoren da sam ostao paf!
Ako ti treba uputa KAKO, a imaš odmah i kemikalije kod njih i naravno ne
moraš kupiti cijelu bačvu, oče prodat i na grame. A cijena, ne sjećam se ali
znam da nije bilo jaaaaako skupo.
Naravno, prije nego se baciš u metalizaciju kontaktiraj "Tiplon". Vjeruj mi
da se ne isplati Home made metalizacija. pozz

Site Timeline