LED pitanjce...

zanima me, kakav mi trafo treba za spojiti cca 100 LED dioda u paralelu i koliki otpori trebaju biti, da to dosta "jako" svijetli... razmisljao sam o onom trafu za halogenke

220 -> 12V ali koliko wata??? i, gdje u ZG naci bijele led i kolike su cijene... a da nije cijena 10 kn/kom...
Reply to
GaMa

U poruci: snipped-for-privacy@internet.fina.hr, GaMa je napisao/la:

[...]

Za LEDice posjeti

Ako ces imati ulazni napon od 12V, onda mozes spajati po dvije u seriju (i optpornik s njima u seriju). Tim bijelim LEDicama treba dati 4V/20mA. Znaci otpornik treba biti od (12-8)/0.02=200R (kupi prvi visi kojeg imaju). Takva jedna serija trosi 20mA, a ti ih imas 50 - znaci, trebas trafo koje ce na izlazu dati 50*0.02=1A. Znaci, minimu trebas 12*1 = 12W jaki trafo. Slobodno uzmi malo jace.

Iako bi najbolje bilo spajati svaku LEDica preko svojeg otpornika, ali bez probelma ce raditi i ovako.

E, da, i pazi ako stavljas taj od halogne rasvjete - on na izlazu ima izmjenicnu struju, pa bi ju bilo pametno ispraviti prije spoja na LEDice. Ali, onda ce ti se i napon povisiti (tj. vise ne ce biti 12V).

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

U poruci: cvcgal$od2$ snipped-for-privacy@bagan.srce.hr, ..:: Tihi ::.. je napisao/la:

: Za LEDice posjeti

Sad vidim da ta stranica ne postoji (bila mi je u Favoritesima). Prije je to jedan decko prodavao i bio je povoljan. Znaci, ostaje ti chipoteka i slicne trgovine...

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

fala Tihi... u chipoteci kosta komad 13 kuna, pa mi se cini, da to ipak ne drzi vodu.. naime, ideja je bila slijedeca, pa ako netko ima viska love, nek se igra...

napraviti rasvjetu za manju prostoriju sa ledicama... moja je neka ideja bila, uzeti panel plocu, i u njoj izbusiti 5mm rupe, popikati 100 ledica sa 100 otpora, greatz i halogeni trafo.. moglo bi biti jaaaako zgodno, i efektno... ali 13 kn/kom za ledicu.... mislim da je malo preskupo...

ili ako negdje ima bijelih ledica 5mm po 0,70... to je vec u granicama....

Reply to
GaMa

preporuka 12CD bijela 5mm i 24CD THC^3 led ZEGA

Reply to
zega

U poruci: snipped-for-privacy@internet.fina.hr, GaMa je napisao/la:

: ili ako negdje ima bijelih ledica 5mm po 0,70... to je vec u : granicama....

Obicna zelena/crvena/zuta od 3mm kosta 0.6kn, tako da bijele sigurno ne ces naci po toj cijeni. Jos po 5kn bi se dale naci (nekako), ali to ti je opet 500kn... Al, shvacam ideju da bi fora izgledalo. :)

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

Ehm... i ja sam razmisljao o necem slicnom... ali nekako sam zakljucio da bi to previse treperilo na 50 Hz. Stojaznam, na televizorima se lako primjeti ako je takav.

Mozda je bolje uzeti 12V iz kompjuterskog napajanja.

Reply to
DigiMagic

Meni se cini da je lova manji problem od preciznog busenja tih 500-tinjak rupa.

Mozda bi ih i nasao po toj cijeni ako narucis nekoliko tisuca.

________
Pozdrav,
 Click to see the full signature
Reply to
Walter Gottwein

U poruci: 1u5hvqyrutjjn.s661pr1gibyy$. snipped-for-privacy@40tude.net, DigiMagic je napisao/la:

[...]

Bliknanje od 50Hz sigurno ne vidis! Znaci, recimo u sobi imas obicne zarulje koje su spojene na 50Hz (gadsku mrezu), i ti vidis kako one trepere? Ono sto na TVu vidis, nije tih 50Hz. A, i ustalom, rekli smo trafo + gertz - znaci, dobit ces istosmjernu struju koja ne treperi (jos ako dodas malo kondica da popeglas i to je to).

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

Frekvencija treperenja zarulje je 100 Hz (valni oblik snage), a i amplituda je bitno smanjena zbog termicke inercije niti.

--
Pero Volarevic
Reply to

Blinkanje od 50 Hz sigurno vidi¹! Druga je stvar ¹to obièna sijalica, zbog tromosti ¾arne niti, ne treperi, veæ samo malo mjenja intenzitet svjetla u ritmu 100 Hz. Fluo cijevi koje u normalnom radu blinkaju frekvencijom 100Hz spajaju se u pogonima preko serijskog kondenzatora (zakret faze) ili se rasporeðuju po fazama da se blinkanje svih lampi ne podudara. Bonus ovakvog spajanja je i relativno simetrièno optereæenje (vi¹e faza) ili dobar cos fi ( serijski kondenzator).

struju

Reply to
Sinisa Platz

U poruci: cvcuua$k41$ snipped-for-privacy@news1.xnet.hr, Sinisa Platz je napisao/la:

: Blinkanje od 50 Hz sigurno vidi¹!

Zasto su me onda ucili da je ljudsko oko tromo i da vidi samo da

25slika/sekundi - znaci 25Hz. Kako onda vidimo duplo vise? Nisam to nikad proucavao, a pogotvo ne gledao u neki oscilator od 50Hz.

: Druga je stvar ¹to obièna sijalica, zbog tromosti ¾arne niti, : ne treperi, veæ samo malo mjenja intenzitet svjetla u ritmu : 100 Hz.

Vidis, o valnom obliku uopce nisam razmisljao. THX na pojasnjenju!

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

..:: Tihi ::.. transported these words from his/hers keyboard to our eyes:

U krajnjem sluèaju, ledice æe raditi i bez graetza, no tada æe slabije svijetliti, ne? Mo¾da se zelene mogu premazati nekom kemikalijom pa da svijetle bijelo? :)

--
- Were you in Virginia?
- That`s beside the point.

Dovoljno je 25 slika u sekundi da se dobije dojam glatkog pokreta.

Ali npr. u kinu tih 25 slika se svaka prikazuje 3 ili 4 puta - inace bi treperenje bilo prejako.

Hmda, gretz+kondovi bi zacijelo bili dovoljni...

Reply to
DigiMagic

bas je bio smisao da ne budu "line-up", nego razbacane u podrucju

200cm*25cm... ali kak si dosao do 500 rupa... mislio sam 100 ledica...

do 30% vise bih mozda i narucio... ali ovak...

cini mi se da ce ipak biti halogenke... :(

Reply to
GaMa

Dakle 100 rupa za same ledice, a preostale rupe su na plocici -> 200 rupa za 100 ledica, 200 rupa za 100 otpornika i jos nekoliko rupa za greatz i zice.

100 + 200 + 200 + 4 + 2 = ?

Meni se vise svidjaju stedne zarulje (ali kvalitetnije sa normalnom bojom svjetla) jer se halogenke uzasno griju.

--
________
Pozdrav,
 Click to see the full signature
Reply to
Walter Gottwein

S obzirom na raspoznavanje boja bijela LED rasvjeta bi bila bitno losija i od tipicnih (trifosfor) stednih zarulja - mogla bi se usporediti sa klasicnim (halofosfatnim) fluorescentnim cijevima.

--
Pero Volarevic
Reply to