LED diode na 220V?

Kako bih najlakse spoio LED na 220V, a da se ne bakcem sa kojekakvim
kompliciranim ispravljacima?
Ideja je da na obicnoj shuko uticnici izbusim dvije rupe 5mm i uglavim dvije
bijele ledice, a sam sklop stavim unutar razvodne kutije, dakle nema puno
mjesta za trafice i sl...
LED bi sluzile kao neka recimo indirektna rasvjeta... ono tek toliko..
Pozdrav...

Re: LED diode na 220V?

http://www.grix.it/UserFiles/cleopatra1155/Image/lampegg.led.jpg

Re: LED diode na 220V?
radije si pogledaj temu iznad diodno kapacitivni ispravljac nego ovaj link!
jedan kond u seriju i jos ti radi kompenzaciju jalove induktivne
komponente u mrezi ...

Re: LED diode na 220V?

Nije PROBANO
                              LED
                         ----l>I---
o---------ll------l---l<l---l------
Ueff        C         1N4001         l
o-------------------------------

Opis: LED i 1N4001 antiparaleno spojeno, a potom  u seriju sa C-om.

C = I / (6,28*Ueff*f)

C[F] -kondenzator (nazivni napon najmanje duplo od Ueff)
I [A] -struja LED
Ueff  -~napon napajanja
f[Hz]-freq ~ napona

ili

PROBANO
                                        10ohm / 1W      LED
                                         ---VVV--------l>I----
o---------ll----------------l---------L<l----------l----
        0.1-0.47uF                           BZ2V7/1W           l
           400V
o-----------------------------------------------------
220V

Opis: serijskom spoju otpornika 10ohm i LED antiparalelno je spojena zener
dioda 2,7V dioda i tome svemu skupa serijski spojen blok kond
0,1-0,47uF/400V

Pozdrav

DarioD
http://free-os.t-com.hr/dominovic /

Re: LED diode na 220V?

Malo sam se morao pomuciti da dodem do izvorne formule.. :)
ali nebi li mozda bilo pametno uvrstiti max napon amplitude?

Hh da a zasto bi tu morao biti kond?
zasto se nebi primjerice stavilo R=(U-Ud)*Id
pozz

Re: LED diode na 220V?

Paaaaa da,  ako zanemarimo gabarite nWatnog otpornika i neiskoristivost
disipirane snage ako ne dodamo i jači ventilator, pa da zagrijemo
prostoriju. Ne znam zašto smeta kond?

Pozdrav
--

DarioD
http://free-os.t-com.hr/dominovic /

Re: LED diode na 220V?

Kad bi bio samo otpornik i LED, onda bi na otporniku morao skinuti 228V
napona (od 230V ukupnog napona mreže), a na LED 2V i pustiti kroz nju 10mA.
Za to treba predotpornik od 22,8kOhma na kojem se disipira snaga od 2,28W,
dok se na LED disipira snega od 0,02W - 114 puta manje!

Vidi sliku za fazorske prilike u tom krugu:
http://img53.imageshack.us/img53/3807/naponukruguledsaibezcaxy9.jpg

Na slici je usporedba napona kad je dodan C i kad ga nema (na slici je to
Uc). Napon na LED zajedno sa njezinim malim predotporom označen je sa Ur,
dok je Um napon mreže.
Napon na LED+R možemo, dakle, dobiti dodavanjem kondenzatora (Uc) u seriju
ili dodavanjem  predotpora (Upr).
Ako dodamo predotpor, treba nam spomenutih 22,8kOhma i 2,3W snage, a ako
dodamo kondenzator od 0,47uF, tada on na 50Hz ima impedanciju od 6,7kOhma i
disipiranu snagu od 0,67W. Vidimo da smo uštedjeli na energiji (a još k tome
radimo i kompenzaciju induktivne jalove snage u mreži, hehe).

Pozz!

Re: LED diode na 220V?

Nadam se da je vrijedilo truda, naime kada bijah još zelen i mlađahan,
koristih metodu sa otpornikom (naravno niti približne snage), pa doživih
bljesak u tisuće boja i opojnu kombinaciju mirisa gorućeg otpornika i
epoxida LEDice.
X-(((.
No i to je ok i na sreću dobro završilo, jer neke stvari se počnu
promišljati tek kada osjetiš na vlastitoj koži (, nosu i očima).

Sve za nauku ! Nekada nije dovoljno učiti na greškama drugih (ili
savjetima)!

Pozdrav

--

DarioD
http://free-os.t-com.hr/dominovic /

Re: LED diode na 220V?
Dokazao si poznati teorem da svaki elektronički element sadrži i
određenu količinu bijelog dima, i kada ga ispusti onda je neispravan. :)

Re: LED diode na 220V?

Bijeli dim !? Daaaaaa? ;-)))))))))))))))))))))))))))
Namirisao jesam nešto, ali nakon sat vremena, koliko mi je trebalo da mi oči
dođu u normalu, više ga nije bilo...
Kinezi rade elektroniku bez bijelog dima. Stvari krepavaju same od sebe, bez
ispuštanja ičega (osim duše).
--

DarioD
http://free-os.t-com.hr/dominovic /

Re: LED diode na 220V?
Ledici paralelno spoji diodu da eliminiraš negativni napon na ledu
(dioda mora izdržati 400v) i u seriju sa tim spoji kond od 470nF, 400V i
otpornik od 1K/1W. Radi provjereno već godinama kao svjetlo na
prekidačima u kući.

Re: LED diode na 220V?
Ovo bi bilo najjednostavnije....
Stavio sam shemu na binse pod "LED na 220", samo da utvrdim da li sam dobro
shvatio objasnjenje spoja, molim komentar...
BTW da li je bitna polatizacija kondenzatora??

Re: LED diode na 220V?
I jos jedno pitanje....
Obzirom da su kondenzatori navedenih karakteristika prilicno skupi (cca 50kn
i vise...)
Postoji li kakva opcija da se napon spusti na 110V - imam u jednom starom
napajanju od kompa kondenzatore od 470uF, ali s naponom 200V

Ili  mogu li  staviti kondenzatore manjeg kapaciteta - 120uF/400V isto iz
starog napajanja

Re: LED diode na 220V?

S 120uF ti bude struja kroz diodu otprilike 5mA(efektivno). Ako imas
vise takvih kondova, spajaj paralelu/seriju dok ne dobijes zeljeni
ucinak(samo pazi kod spajanja u seriju na raspodijelu napona ovisno o
kapacitetu).

Re: LED diode na 220V?

Pogledaj moj reply iznad sa dvije sheme. Nema tu elektrolita, obični blok
kond od 470nF (0.47uF) i cijena istoga za 400V je oko 6kn, a za 630V oko
10kn, a ako baš hoćeš možeš za 0kn išćupati iz nekog uređaja. Nema krivog
okretanja jer nije polariziran kao elko. Zašto si kompliciraš život. Druga
shema ti je u instant obliku i radi kod mene preko 20 godina.... Prva shema
je također ok, ali nije probano.

Pozdrav

--

DarioD
http://free-os.t-com.hr/dominovic /

Re: LED diode na 220V?

ja sam spijio ledicu samo u seriju sa otpornikom i radi u nutar prekidaca
vec 10 godina (24sata)... bas bi je trebao promjeniti jer joj je vec svjetlo
oslabilo ali nista se ne grije

nemam sad pri ruci podatak koliki je otpornik stavljen ali je onaj mali
0,25w to sam siguran

pozdrav

Re: LED diode na 220V?
On Sat, 13 Dec 2008 00:36:52 +0100, "Fastah"

Ako trebas 1mA kroz ledicu sto je malo, na otporniku gubis 0.23W.

Re: LED diode na 220V?

he he dobra fora...

Re: LED diode na 220V?
Ma kond je od 470nF iliti 0,47uF i nije elektrolitski, spaja se kao
reaktivni otpornik u seriju sa led-om i sa antiparalelno spojenom diodom
a ne za peglanje struje.

Re: LED diode na 220V?

dobro

Shema koju si stavio na binse ti je dobra za PETARDU, ali budi podalje od
toga ako je uključiš!

Site Timeline