Led diode i alternator problem

Pozdrav! Spojio sa LED diode preko alternatora, toènije na ¾ice za paljenje i ga¹enje svijetla (radi se o motoru). Ledice su spojene paralerno i na svaku ledicu je otpornik od 560 ohma i kond. od 100uF radi stabilizacije (2t motor). Problem je u tome nakon ¹to dam gas ledice se za nekih 30-40% prigu¹e, sok svijetla i sve ostalo na motoru radi normalno! Dok je motor u leru ledice svijetle normalnom jaèinom, èim dam gas one se prigu¹e. Kako da to rije¹im?

Reply to
EnigmA

"EnigmA" wrote in

Dolazi ti prevelik napon na ledice. Trebas ogranicit napon pa nek ti decki preporuce barem neku Zenericu .

Reply to
Oldtimer

Na tom motoru struja je izmjenicna? Ako je izmjenicna onda ne mozes tako spajati jer kondenzator ti je na izmjenicnoj struji i guta previse struje (ako je elektrolit onda jos gore jer on uopce ne smije ici na izmjenicnu).

To bi ti i objasnjavalo zasto kada das gas diode slabije svijetle, veci gas veca frekvencija struje manji kapacitivni otpor kondenzatora i vise ti struje ide kroz kondenzator nego kroz diode.

Zok

Reply to
-Zoki-

LEDice napajati izvorom konstantne struje.... googlaj...

Reply to
kiri

-Zoki- wrote

nije izmjenièna struja! Èuj, ¹to onda predla¾e¹ da napravim?

Reply to
EnigmA

Kako nije, to je neki novi patent?

Reply to
Vaso

potrazis zenerice koje ti u nepropusnom smjeru(za to se i koriste,jel) daju napon koji ti treba na ledice.......sad,mislim da ti je neki standard oko

5.1 V.....pa ako imas vise spojis ih paralelno i jedan otpornik serijski izmedju zenerice i ledica.....drugi kraj na masu i bok te veseli.......

ako grijesim ispravite me

Reply to
Goran Cvetiæ

Samo mi nemoj reèi da trebam lemit novi sklop, jer da to opet sve rastavljam i zajebavam se oko toga, to je muka isusova. Mislim tamo di se ledice nalaze! Mogu li mo¾da tu zenericu spojit direktno na ¾icu ili tak ne¹to? Jer kao ¹to rekoh sklop je napravljen od 5 dioda, 5 otpornika od 560oma i 5 kond. od 100uF sve u paralernom spoju!

Reply to
EnigmA

a ma, neko je govorio da je samo na tomosu AC struja...nego daj mi neki prijedlog ako ima¹

Reply to
EnigmA

Ja mislim da je kod tebe ipak AC, ne znam koji motor imas. Stavi obicnu diodu (npr. 1N4007) , iza nje stavi elektrolit kojih

470 - 1000 uF (posto ti smeta treptanje) i onda nakon njega stavljaj u paralelu te LED diode i sa svakom LED-icom u seriju 560 oma.

Tada bi ti trebalo normalno raditi, kada das gas vjerojatno ce ti malo jace svijetliti nego u ler gasu. Ako zelis da ti uvijek jednako svijetli bez obzira na gas tada umjesto otpornika mozes staviti (sloziti) strujne izvore.

Zok

Reply to
-Zoki-

Elektrolit se naravno spaja prema masi, nije u seriji sa LED-icama.

Reply to
-Zoki-

Jao daj ne¹to drugaèije, jer te su ledice ispod kontrolne table, a neda mi se opet to sve rastavljat. Mislim za¹to ne valja ovaj moj princip

-------------------------------------------------- R

------- + | +

== LED |

i takav je spoj na svakoj ledici! Mislim da je to slièno ¹to si i ti napisao. Inaèe radi se o skuteru Piaggio NRG

Reply to
EnigmA

Ako je AC, dodaj jednu diodu na ulaz te kombinacije LEDica. Ako æe¹ stalni intenzitet svjetla, iza diode dodaj jednostavan stabilizator napona.....

Jel' to èudo ima akumulator?

Reply to
Vaso

Naravno, ali po¹to je akumulator ispod sica, a diode su na kontrolnoj tabli tu bi trebao razvlaèit ¾ice do dioda i morao stavljat posebni prekidaè da bi ih palio. To bi mi bilo dodatno kompliciranje, a cilj mi je bio kad palim motorom da se s njim pale i ledice.

Reply to
EnigmA

"EnigmA" wrote

Sta to palis motorom? Dobro jer stvarno ne razumijes? Diode ti dobivaju previsok napon pa slabije svijetle!

Reply to
Oldtimer

Nakon toliko natezanja i raspravljanja jednostavno sam spojio jedan gretz i sve radi kako spada! Uglavnom hvala na svemu!

Reply to
EnigmA

"EnigmA" wrote

Zar na skuteru postoje dvije strujne mreze: jedna (AC) za svjetla itd a druga (DC) za akumulator? To mi se cini neka triper kombinacija ili je to standard? Zar nije gretz i regler na samom izlazu iz alternatora a sve drugo je istosmjerno? Rekao si da se radi se o skuteru Piaggio NRG pa me bas interesira. G. Kef ?

Reply to
Oldtimer

je, slazem se, triper kombinacija, al tak je na svim malim skuterima i motorima. na taj nacin se stedi na snazi generatora, koji ima svega 80-100W, pa time i na oduzimanju korisne snage motoru (jer je taj generator stalno maksimalno opterecenje, a ne opterecenje prema potrebi ko alternator). motori, uglavnom svi mali, nemaju alternator nego jedno il trofazni generator sa permanentnim magnetima na zamasnjaku. da se izbjegne uptreba balasta koji ce trosit neiskoristenu energiju (dakle jako se grijat) stavljaju se tak slabi generatori i regulatori koji napaju sve osim akua "izmjenicnom" (koja naravno nije u toj konfi prava izmjenicna nego pulsirajuca, jer je sve uvjek iznad nultog potencijala) strujom...

ak hoces testirat kak je to na pojedinom skutu\motoru napravljeno, upali svjetla dok motor ne radi. ak imas sva svjetla, onda je sistem alican ko na autima, ak ih nemas, onda su ona napajana "izmjenicnom", samo kad motor radi, jamacno ;)

Reply to
Kef

E to je to. Istosmjerna ide za akumulator, a izmjenièna za svijetla. Znaèi ja ne mogu upalit svijetla dok mi je motor uga¹en! Hvala Kef, barem sam jo¹ ne¹to pametno nauèio :)

Reply to
EnigmA

Sad bi ti dao po nosu: malim motorima? Dat chu ti ja po malim motorima! Volovskih 22 konja je tebi malo. Kad te samo negdje na proljeche sretnem....

:))

Indijci na to gledaju drugachije: shtedi se na cijeni generatora i pratecheg sklopovlja. :)

//Marin

Reply to
Marin