Lab izvor napajanja - napraviti ili kupiti

Pitanje za iskusne da li:
- napraviti lab izvor napajanja?
ako da mozete li preporuciti nesto dobro i pozdano (shema plocica i slicno)

- kupiti gotov lab izvor napajanja?
ako da mozete li napisati neke razloge barem neke koje mislite da su vazni

Moja ocekivanja od tako neceg su (mozda potpuno ne realna)
- mogucnost podesavanja napona od npr 0 - 30V (veci raspon bolje)
- mogucnost ogranicenja struje i/ili napona do npr 10A
- zastita od kratkog spoja (rusenjem napona i/ili struje da ako nesto
testiram to ne skurim)
- bilo bi lijepo da mogu imati i AC napajanje i tu naravno neku zastitu
(nije obavezno)
- takodjer bi bilo lijepo da je u istoj kutiji moguce imati 2 neovisna
izvora

Naravno cijena je bitna stavka jer ja nisam profesionalac i to je hobi
oprema
za koju bi volio da bude pouzdana i relativno trajna jer racunam da koliko
bi
ja tako nesto koristio moglo bi mi trajati zauvjek.

Zahvaljujem na pomoci i sugestijama!

Quille

Re: Lab izvor napajanja - napraviti ili kupiti

Samogradnja napajanja je u principu skuplja od kupovine.
Uz to nasto ce licit kutija?
A u tome "bilo bi lijepo da bude i dvostruk", odnosno  2 x 30V 10A, je u
biti skup i ne praktičan.
Takvo napajanje zauzme pola stola i tesko je.
Ako za profesionalce u 99% slucajeva valja jednostruki i sa 3A, sto ce tebi
10A?
To da ti radis nesto specificno, gdje se zahtjeva taj napon i struja, onda
ti treba jak.
A 10A ni nije nesto jako za vecinu energetskih projekata
Napajanje 0-30V 3A sa strujnom regulacijom kosta oko 800kn.
Jake struje u principu znaju zatrebat pri naponima 12, 24, ili vise volta
koje su umnosci napona akumulatora
i tu je najcesce malo 10A pa mozes kupit 1 ili vise akica 12V 7AH i oni mogu
dati i 50A a punis ih sa 1A.

Re: Lab izvor napajanja - napraviti ili kupiti
ako te zanima i nabava i izrada nazovi me na mob 0915061591

Re: Lab izvor napajanja - napraviti ili kupiti

prije par godina je ovakav u elmatisu bio 1700 s pdvom
http://www.ebay.com/itm/Pro-Variable-Adjustable-30V-10A-DC-Power-Supply-Digital-Regulated-Lab-Grade-NEW-/120865934166?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c242bcb56

Re: Lab izvor napajanja - napraviti ili kupiti
Pozdrav,

Hvala na sugestijama svima evo par mojih komentara na sve ..

@Petar
U redu moguce zato sam i htio prikupiti neke sheme za koje ljudi
znaju da su pouzdane isprobane i rade.
A onda nije problem sloziti BOM i usporediti cijenu izrade
sa gotovim rjesenjima. Tu naravno ne racunam svoje vrijeme
jer sama izgradnja tako neceg je ucenje i novo iskustvo.

Pa moze biti lijepa zasto ne? Cak bi se usudio reci da moze biti
kvalitetnija
i robusnija od nekih gotovih rjesenja koje sam vidio a samim tim i trajnija.

Dvostruko zato sto ima slucajeva kad moze zatrebati 2 ili cak vise
razlicitih
napona npr 5V, 12V i -12V treba da upalis Amigu ili neki stariji komp ako
ga zelis popraviti ili barem pokusati tako nesto.
Slazem se da tu prostor igra ulogu pogotovo za struju koju sam ja napisao.

Naj iskrenije receno vjerujem da meni nece nikad trebati nista preko
3A ali sam racunao da ako radis nesto u samogradnji mozda se
moze naci uređaj s vecim rasponom od onih koji se prodaju kao gotova
rjesenja.

Hvala na sugestiji, zabiljezio ako mi zatreba.

@Goran, @Slaven, @ snipped-for-privacy@online.hr
Hvala takodjer.

Re: Lab izvor napajanja - napraviti ili kupiti

Ako ti trebaju bas ti naponi onda ces upotrijebiti najobicnije PC napajanje,
a neces se zezati sa vise ili visestrukim skupim lab. napajanjima...
Mogu se i modificirati tako da se da podesavati napon (unutar nekih granica).

Walter

Re: Lab izvor napajanja - napraviti ili kupiti

Laboratorijsko napajanje bi uz mogućnost promjene napona kao minimum
zahtijeva moralo imati limitiranje struje. Jer to je kod testiranja bilo
kojeg sklopa jednako bitno kao i promjena napona. PC napajanje to nema.
O "kvaliteti" napona iz bilo kojeg generičkog switchera ne trebam ni
govoriti... Ja bi to koristio tek u krajnjoj nuždi ili ako mi za neki
neosjetljiv potrošač treba 20A struje.

Re: Lab izvor napajanja - napraviti ili kupiti
Koristim Rigol DP832 (http://www.rigol.com/prodserv/DP832 /) i vrlo sam zado
voljan, prije Rigola bio sam na McPower RG303Pro i mogu reci da je Rigol pr
eporod jer zbog preciznog mjerenja struje i napona nije potrebno korišten
je dodatnog multimetra prilikom nekog ispitivanja...

o)

Re: Lab izvor napajanja - napraviti ili kupiti

Jel' ti se pregrijava? :)

Re: Lab izvor napajanja - napraviti ili kupiti
Vidjeh za problematiku na eevblogu ali nisam doživio resetiranje ili sli
čno a zna raditi cijele dane, nisam ga otvarao jer se šuška o najavi
zamjena (fixa) od strane Rigola...